Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Forumkonsensus er p.t. kun ett rykte og intet håp. #fortapt

Best av alt i den artikkelen om adenovirus som “vaksine-vektor” er oppsummeringen om hvorfor dette viruset er bedre enn de andre kandidatene: de andre kandidatene er også konkurrentene innen onkolytiske virus, og prinsippet er likt for vaksine og kreft. Adenovirus har svært mange fordeler (modding av overflateprotein, nye gen, bærer av ekstra peptider,adjuvans, aktivering av hele immunforsvaret etc).

Sånn sett er artikkelen reine reklamen for adenovirus som verktøy.

12 Likes

Tenker du next gen ved potensiell utvikling?

Both adenoviruses AdV26 and AdV35 have been tested in clinical studies, where they have been proven to be well tolerated and safe. However, their efficacy and immunogenic potency is lower in comparison to the most well studied and used, AdV5

Litt ekstra reklame for AdV5 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hvis trvx roter seg bort i tulle-covid blir jeg eitrende forbannet og selger alt på første hype.

Men innledningen der virus som vektor beskrives… adenovirus er best. Punktum. Me like!

3 Likes

9 aksjer i sluttauksjonen til 67 kroner dro kursen ned 23 øre og i minus. 67 kroner reduserte markedsverdien med 17 mill. :flushed:

1 Like

Prospects of Replication-Deficient Adenovirus Based
Vaccine Development against SARS-CoV-2

vaccines-08-00293.pdf (532,0 KB)

Det er (for mig) ganske tydeligt at den post, der ligger på lavere kurser skal fyldes og auktionen var et eksempel på, hvordan en sådan køber arbejder. Her bruger man gerne småpenge på at samle 100.000 op, hvis man kan spare 30 øre pr. aktie.

Jeg er også på køberen, men benytter ikke den slags metoder (og det er heller ikke mig, der ligger med posten på 80.000 stk; jeg mangler et mindre antal).

Legoland,
Legoland mener det er ulogisk å være negativ til selskapet, hva er logikken i å være positiv til en en negativ utvikling av porteføljen.

aborum,
At du ikke er villig til å fylle opp de aksjer du påstår du “mangler” tyder vel ikke på at du forventer særlig mye av aksjen fremover, men hell og lykke.

Solvold,
Helt riktig og viktig info AdV5, ikke alle Adenoviruses er like effektive.

Targovax diskuteres de første 6 minuttene av dagens radforsk podcast:

5 Likes

Ikke veldig uavhengig denne rapporten.

Conflicts of Interest: L.K. is an employee in Targovax Oy in Finland. All the other authors declare no potential conflicts of interest.

*LK = Lukasz Kuryk.

De er gode på å få i stand gode avtaler, Targovax. sier Elisabeth :sweat_smile:

1 Like

De aktier jeg mangler er som de sidste jordbær i en tærte; setup er som sådan allerede perfekt, men man tåler altid flere jordbær (til en god pris).

3 Likes

Aborum, tror du efter nye data som med meget stor sandsynlighed vil være rigtig gode og kursen rammer lad os sige 12-13 kr at der så med det samme bliver hentet flere penge? Eller er der en anden udvej? Vi må jo sige det er der skoen trykker. Kan godt lide du lige melder ud med de 80k det ikke er dig der holder hånden over yderligere nedgang.

Sover lige over om der skal købes flere i løbet af i morgen, valuta gevinsten i sig selv har været forrygende, så prisen er steget i forhold til de Jyske $

1 Like

Så lenge jeg kjøper i Targo syns jeg det er greiest å være positiv innstilt til selskapet. (Eller i omvendt rekkefølge.)
Så lenge porteføljeverdien stiger jevnt og trutt er jeg fornøyd, men jeg har som mål at investeringsverdien skal vises med en tilnærmet lodrett strek! Også i Targo.

2 Likes

Legoland,

En kan vel ikke påstå at trvx har steget jevnt og trutt, kurven har pekt nedover de siste 3 år med noen topper underveis, men hovedtrenden er ned. Den tilnærmet loddrette er det alle håper på i biotec og det kan like godt skje i trvx som i noen av de andre selskapene. Snitte ned inngangen er ikke tema før jeg ser en emisjonsfri horisont på minst 2 år, når den horisonten åpner seg kommer interessen for aksjen tilbake i markedet.

1 Like

Noen som kan gi et kjapt referat fra dagens Radforsk podcast?

1 Like

@InVivo

Som du vet er jeg fortsatt for lite kjent med det tekniske rundt Targovax, men de mener at Targo er inne i et nyhetsår.
JE har idag snakket med ØS angående Leidos avtalen som for ham hadde gått noe under radaren. Inntil han nå har satt seg inn i avtalen og er opprømt av den.
Flere har hevdet at Leidos er en miniputt, tull og tøys, Leidos er nummer 260 på Forbes 500 liste. Det er et kjempestort og tungt selskap med egen helseavdeling.
Trvx hadde presentert på en kongress og ble kontaktet av representanter fra Leidos i etterkant av den. JE mener at dette samarbeidet er en ny og spennende utvikling av plattforms teknologien.
Men for å få mer ut av det enn en som enda setter seg inn i porteføljen av TRVX bør du høre disse 5-6 minuttene fra start.

https://soundcloud.com/user-972208711

11 Likes

Ikke mange som kan ha fått med seg dette her nei!

Nei, de fleste har nok ikke det.
Og det er helt greit, det kommer.
Potensiell “utløsning” i kurs er overhengende!

For min del er denne jukkinga i kurs opp og ned 20-50 øre å anse som kortsiktig støy.

1 Like