Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ser man på slutauktionen i fredags, da var der signal om salg af en potentielt sidste post; bliver interessant at se åbningsauktionen mandag … jeg har allerede en større ordre i markedet på 6,50 for at støtte op jfr. ønske om golden cross signal.

4 Likes

Rart oslo børs ikke reagerer på disse oppkjøpene/dealene. Nå er det kanskje snakk om ca 20 dager til vi potensielt kan se noe lignende hos trvx…

Tenkte litt på disse opsjonene meldt 19 des i børsmelding. (Dette kan jeg ingenting om, så beklager hvis jeg spør dumt) CEO har 1.31 mill opsjoner, CMO (930k) CBO (560k) og CFO (430k). Hvordan fungerer det ved et salg på f.eks 141 kr aksjen ? (Ca 900m$ ref siste preklinsike deals som psiOxus, Benevir og Turnstone ). Har de da krav på såpass mange aksjer til 6.58 kr? Vil såfall være meget gunstig for de (personlig) å ha en lav mcap/kurs når man kan benchmarke seg mot andre i samme sektor ved forhandlinger.

1 Like

Det er fordi OBX er ræva for biotech, de aller fleste følger ikke med i timen.
Olje/gass, fisk, alumunium, hydrogen og solceller, er det de kan (litt) om.

Ja dette er en opsjon til å kjøpe aksjer til 6,58 pr. stk den dagen de vill løse dem inn samme hva prisen er i markedet.

2 Likes

Optioner gives med pålydende værdi/reference til en aktuel handelspris (typisk VWAP). Ved salg vil den enkelte option først skulle købes jfr. pålydende værdi og efterfølgende sælges til aktuel markedspris.

  • 10.000 optioner til kurs 20,00
  • 10.000 optioner til kurs 10,00
  • 10.000 optioner til kurs 5,00

ved en aktuel markedspris på kurs 100,00 skal man da betale 200.000 + 100.000 + 50.000 NOK for at kunne sælge 30.000 optioner til 3.000.000 NOK med 2.650.000 NOK i fortjeneste excl. skat og afgifter.

I tillæg kan der være udløbstid på optioner, hvorefter disse makuleres/invalideres og det samlede antal aktier reduceres tilsvarende; dette er bl.a. årsagen til at man årligt tildeler optioner for at fastholde den enkelte medarbejers incitament. Denne pointe er ubekendt for flere skribenter.

2 Likes

Ja opsjonene gjelder også ved fusjon/oppkjøp, men mange av disse opsjonene er på 10 og opp til over 20 kroner om jeg ikke husker feil, så ikke alle til 6,58.

Opsjoner er jo bra for å holde på nøkkelansatte og det skal jo også være en gulrot for at de skal jobbe hardt for å få en høy markedsverdi.

De har jo nå en fordel ved lav mcap ja, men den kan jo vi også velge å benytte oss av :wink: samtidig så gjør jo den lave kursen at opsjonene de har på 20 kroner ikke er verdt noe nå, med mindre det kommer et bud på f.eks. 100 kroner pr aksje.
Så lav som mcap er nå, så ser jeg jeg nesten på aksjekursen som en opsjon.

4 Likes

7 år var vel utløpstiden på de sist opsjonene, om jeg husker riktig :slight_smile:

Okei. Kult… så et snitt x antsll opsjoner. Got it! Ja, det kan forklare noe av grunnen til at MJ er og blir værende. 900k opsjoner × 131nok (141 salgskurs - 10 opsjonssnitt) = 117.9mnok. :slight_smile:

Hadde jeg vært Soug ville jeg nok presset frem en deal. :slight_smile: han ville vel fått nærmere 200mnok (inkludert aksjene han sitter på).

Dog mener jeg utvikling og lisensiering er veien å gå langsiktig for selskapet.

Ja og mesteparten av pengene er jo hentet på 20 og 25 kroner. De har også vært med lenge. Så det blir nok en avtale som gjør at de også får en bra avkastning på investeringen sin :blush:

GA for optioner er således SUM(antal pr. tildeling * VWAP) / SUM(antal optioner)

1 Like

Man siger formentligt hurtigt nej til 200 mio NOK når 2 mia NOK venter om hjørnet … det er jo forskellen på at køre i bil eller tage helikopteren til købmanden going forward … og jeg véd ikke med jer andre, men tanken om at tage på arbejde i helikopter og parkere foran receptionen dagligt er da tiltrækkende :crazy_face:

… er det en fugl eller en supermand? nej, det er Øystein Soug i helikopter, på vej til arbejde …

4 Likes

Selvsagt, derrav denne:

1 Like

2 mia er en kurs på 31,5, om vi får gode data og partneravtale i januar. så mener jeg at dette er virkelig bare rett om hjørnet.
Heldiggrisen de som er førstegangs kjøpere i denne aksjen nå, som kanskje blir med på tidenes eventyr.

Mens vi andre kanskje er på vei ut av tidenes lengste ørkenvandring.

1 Like

200mnok idag eller 2mrd nok fremtidig var kun CEO sin del av kaken :wink: :cake:

Haha, ja så det nå :smiley:
Bare enda bedre det… :innocent:

1 Like

Selv om det er positivt at andre selskaper selges til høye summer i tidligere faser enn Targo, så blir jeg også litt mer usikker på om det er noe vi som er her inne ikke ser i forhold til selskapet. Det kastes jo penger etter en del selskaper og da skulle man tro at noen med litt mer kapital også fikk med seg dette og ønsket å posisjonere seg i Targo om det skulle være så sannsynlig med gode resultater og rask stigning av kursen.

1 Like

En god avtale tar tid å forhandle. Bare les om Algeta hvor soug var cfo, altså en sentral person i denne prosessen. Soug ha jo presisert mange ganger at de er i samtaler med store aktører, men de ønsker en bekreftelse på tidligere resultater. Det får vi snart :grin:

2 Likes

Da går vi for 5000 kr/aksje! :joy:

Jeg tror det handler om hvor Targovax står i det kliniske løpet.

Ifg Soug ønske BP å ha en hånd på rattet i forhold utvikling av nye produkter. De ønsker å påvirke utviklingen slik at produktene er tilpasset deres egen produktportefølje. Det kan forklare hvorfor BP er såpass hissig på å komme seg inn i preklinisk fase.

Så langt har ikke Targovax hatt et nytt preklinisk løp å tilby BP, før nå med Oncos-2xx. Så her kan det jo dukke opp en avtale ala Turnstone når som helst.

Når det kommer til de kliniske studiene så tror jeg BP venter på en fornuftig N i en indikasjon med klart behov for boosting av CPI. Og her kommer jo der data fra hele 3 studier i løpet av 2020.

Jeg tror vi innen kort tid får se den første avtalen innenfor adenovirus.

6 Likes

Kjent for folk flest, men her er musedataene på Mesotheliom som også er interessante å ta i betraktning.

  • Pem/Cis alone did not reduce tumor volume
  • ONCOS-102 alone reduced tumor volume by 56%
  • ONCOS-102 + Pem/Cis reduced tumor volume by 75% relative to Pem/Cis alone and by 33% relative to ONCOS-102 alone
  • ONCOS-102 induced a mesothelin specific T-cell response (ELISPOT analysis)
8 Likes

Soug sa jo også at det kommer prekliniske musedata fra trippelkomboen chemo+virus+CPI.

Det vil jo være strategisk riktig å slippe disse i markedet før vi får mesothelioma datene i januar.

3 Likes