Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Forstår ikke de som setter SL på en slik illikvid aksje.

Omsetningen på Trvx har alltid vært lav … men det er ikke det samme som at den er illikvid.

Pga minimumskurtasje på 65 anser jeg aksjen som illikvid, men det kan jo bli bedre om ca en mnd.

Det er futtene i usa som svært ofte bestemmer retningen på oslo børs. I dag var de opp 1-2 prosent. Satt på spissen kan usa falle med 10 prosent, men hvis futtene er klart positive blir ofte oslo børs det også etter at nervøse har solgt seg ut tidlig.

I tillegg er det en del som trader,. Jeg solgte 50 prosent i går men da futtene ble gode kjøpte jeg de tilbake noen tiører billigere.

1 Like

Helt opplagt at det styrer det meste av bevegelsene.
Men, ved så betydelig nedgang i USA igår var det ventet at OSE ville falle betydelig fra start og det gjorde den.
Men for de som har vært med en stund vet man at dersom futtene peker oppover som dem gjorde idag morges kan det snu og det kan snu fort, så skjedde også idag.
Uansett, mitt poeng er at mange ikke lærer seg denne leksa, ha litt is i magen istedet for å pælme ut. Targo er nå 1 krone høyere enn dagens laveste, ikke helt ubetydelig.

Om det ikke kommer gode innvannende nyheter fra Trvx i sommer er de lure de som selger nå.

Aksjen har trendet kontinuerlig nedover i 6 uker nå så optimismen til fremtiden kan neppe være særlig høy for å si det mildt.

Ingen vet hva som kommer og ikke mulig å påstå at det har vært smart å selge fra morgenen av idag.
Slik panikk artet salg holdt jeg også på med da jeg startet med aksjer for 15-20 år siden.
Noen som tror at det gav pluss i kassen? Selvsagt gjorde det ikke det.

Om det kommer gode innvannende nyheter fra Trvx i sommer er de ikke lure de som selger nå…

4 Likes

Det er mange faktorer som spiller inn på børs.
Mange hevder at Topp 20 er en av dem. Man kan hvertfall si at Topp50 har sittet meget stille den siste tiden samtidig som kursen har lagget.
Jeg har ikke svaret på hva som kommer framover nå, men jeg tenker at selger man idag så har man ikke tro og da er det eneste fornuftige å selge.

Takk for opplysningen!:+1:

Skulle det komme gode nyheter så vil det være lurt å være inne, kursen er skrotlav så muligheten for kjappe 40-60% er tilstede hvis Targovax lander partner.

2 Likes

Noen her som gidder å søke på denne, sånn at vi kan få litt skikkelig inside her? :wink:

2 Likes

Problemet er at Trvx aldri evner å lande avtaler med penger.

Trvx er klart dårligstemann i klassen av norske biotekselskaper, men det synes da også meget tydelig på kursutviklingen i løpet av de 3 siste årene med nedadgående trend.

Tatt frem plata med hakk i? Igjenn.

3 Likes

Problemet er først og fremst at OBX ikke kan eller forstår Biotek, få om noen bioteks i Norge er priset “riktig”.

Er vel strengt talt bare 5 måneder siden de signerte en?

7 Likes

Starter det et forventningsrally til uka? Skal du inn, eller vil øke så vil jeg tro at det begynner å haste👏

1 Like

Jaja, snart mandag igjen.
12 børsdager igjen maksimum før vi får noe data påfyll.
Kan vel komme hvilken dag som helst i prinsippet nå.
Får si som Bøgval Kai, “det er ventetiden som er et helvete, etterpå vet vi jo hvordan det gikk” :smile:

For de som ikke kjenner til Bøgval Kai er det en komiker fra Rogaland.

1 Like

12 dager? Hvorfor vente så lenge? AACR er jo om ei uke :slight_smile:

1 Like

Er det garanti for at det kommer en av de dagene da?
Jeg spør av uvitenhet.

Fra Q1 i begynnelsen av mai og selskapspresentasjon for mai. Det er da første linje vi venter snart - meso, og så har jeg en spekulasjon om melanom i slutten av juli/tidlig august.

1 Like