Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Flott presentert!
Immunaktivering var vel målet med denne studien og det har de bevist! (Sier bare velkommen til CPI…)

Eneste jeg misliker litt på er at man trekker frem mPFS som en nøkkelfaktor i 1 linje der de sammenligner 11 vs 6 pasienter (8.9 mnd vs 7.6 mnd) men “ignorerer det” (MJ) i 2 linje der oncos blir knust. 9 pasienter vs 5 pasienter 4,5 mnd vs 8.5 mnd. trolig grunnet få og mindre syke pasienter i kontrollgruppen, men fortsatt ganske likt mellom 1 linje og 2 linje mtp antall pasienter.

Heldigvis har de veldig overbevisende 12 mnd overlevelses data og 1 linje i fokus med BP fremover, her blir det trippel kombo :slight_smile:

1 Like

Som de siste slidene viser; ONCOS 102 evner å aktivere alle pasientene, og det er denne effekten som er rasjonale for å kombinere chemo og CPI med ONCOS.
Tall fra ASCO viser allerede god respons på chemo + CPI, hvor bra blir det når ONCOS kan åpne dørene for at alle pasienter blir mottakelig for effekten CPI + chemo ideelt er ment å gi?

Oncos = Turbo, enkelt og greit :racing_car::dash:

2 Likes

Det er jo trippelkomboen som virkelig er spennende her. Beskrivelsen de gir av Oncos’ og CPIens komplementære egenskaper og hvordan Oncos endrer mikromiljøet i svulstene er det interessante. Så helt enig, det er veldig overbevisende og ekstremt spennende at de som første selskap tester ut en slik cocktail.

3 Likes

Glem ikke mindst at ONCOS er et generaliseret behandlingsregime der faciliterer en patientspecifik aktivering, dvs. patientens specifikke kræftsignaturer … her er der ikke brug for at foretage individuelt tilpasset (og svært bekostelig) behandling ala CAR-T.

1 Like

Tror det er denne:

https://meetinglibrary.asco.org/record/184552/abstract

Som også rapporterer: The median OS at the time of report is 21.1 m.

Conclusions: The combination of chemotherapy with durvalumab delivered a promising median OS for previously untreated pts with unresectable MPM. Full results from the study along with the extensive correlative analyses performed will be reported. The phase 3 PrE0506/DREAM3R trial evaluating CP-durvalumab versus CP alone will commence enrollment in the United States and Australia in 2020.

Blir durvalumab en konkurrent eller en medspiller i denne indikasjonen, det er det store spørsmålet…

3 Likes

Må quote denne for å mate det inn med teskje til de som ennå ikke har skjønt det!

4 Likes

På XtraInvestor refererte nettopp Lars Brandeggen: “Leser at Lars Mærlaqnd Knudsen som var vår gjest i biotech episoden i AksjeSladder skriver om TRVX: Jeg syns resultatene til Targovax ser veldig usikre ut. De melder selv lovende resultater i nylig diagnostiserte pasienter, men nevner ikke at resultatet er helt motsatt i allerede behandlede (second line) pasienter?”

Noen formeninger om utsagnet?

Hvis ikke selskapet skal opp til minst en mrd i prising på dette her så skjønner jeg ingenting.

Også bra at de som absolutt vil selge nå får gjort det, så er vi kvitt de i denne omgang. Om de vil inn å trade igjen må de kjøpe på en høyere kurs.

Dejligt at se noget mere aktivitet i aktien … selskabet trænger øget likviditet for at tiltrække investorer, der tager større positioner. Har støttet meldingen @ 7,95 + 8,00 + 8,10 i dagens handel og takker for handlen.

Jeg skulle i øvrigt hilse fra Renate Birkeli (TRVX IR); jeg sendte en e-post denne morgen for at gratulere med meldingen og brugte anledningen til at fastholde selskabet i strategien om at komplementere meldinger vedr. read outs med “kommunikation i øjenhøjde” mod retailerne (dvs. fremlægge data via video med MJ og EW).

edit: nogen har pantet flasker i weekenden
edit: aaaaaaaaaand it’s gone :slight_smile:

2 Likes

Deilig å se slike nyheter og en bekreftelse på en god investering på en mandag morgen :smile: Da er det bare å logge av og vente på ytterligere gode nyheter - sitter godt med mine aksjer i god tid fremover! Blir spennende å se innholdet i avtalen med BP - blir ikke overrasket om det blir oppkjøp i fremtiden.

Ha en god dag og sommer :sunny:

1 Like

Sell on news tydeligvis.

Mange nytter nok anledningen til å selge ja, men tror personlig det er særdeles lite smart.
Dette er bare en av flere oppdateringer nå og den første var meget positiv.
Antar at aksjen løfter seg utover dagen og ikke minst de kommende dagene.

Økte kjøpsordren fra 7,95 til 8,10 før åpning. Gikk inn den :+1:

1 Like

Dagens handel følger vel det forventede mønster så langt; efter initiel kraftig stigning falder aktien tilbage (med forsøg på noget der lignede et stop loss raid under støtteniveau, i dette tilfælde 8,00 … hvilket de erfarne bruger til at plukke fra weak hands) … dernæst konsolidering og endnu et forsøg op med efterfølgende stabilisering.

Jeg vil mene casen efterhånden er blevet styrket så langt, at en aktie købt i dag med stor sandsynlighed vil give gevinst med bare et par års tidshorisont (hvilket er relativt kort for institutionelle investorer).

Selskabet er på vej til at ændre standard of care i mesothelioma (endda første linie), en indikation med svært syge patienter; et betydeligt løft af standard of care vil unægteligt sikre selskabet en særlig fokus i de respektive miljøer (klinisk, finansielt osv.) og facilitere et ændret sentiment og børsklima omkring aktien og den daglige handel.

2 Likes

Kunne du kanskje samtidig høre hva deres tidsestimater er for lanseringen av selve studiet? De har planlagt og kommentert rundt dette i snart ett år nå, og snakket med både kol’s, reasearch centres, sykehus og forskjellige BP. Det er flott at vi nå VET at det blir et 1L-studie, men når kan markedet forvente å se mer core details?
(Jeg kan selvsagt sjekke selv, men siden du allerede er i loopen med IR er vel dette en naturlig oppfølger? :smiley:

1 Like

Jeg har merket meg at ordlyden i meldingen er endret fra «big pharma partner» til «pharma partner». Uten at det trenger å bety noe selvfølgelig

I noticed that as well. It doesnt have to mean anything, but it may. I am just thinking though, how many non BPs have CPIs that we would team up with?

Disse var FDA godkjente i 2017:

  • ipilimumab (Yervoy®),
  • pembrolizumab (Keytruda®),
  • nivolumab (Opdivo®),
  • atezolizumab (Tecentriq®)
  • avelumab (Bavencio®)

Har det kommet noen flere etter det?

All of which can fairly assumed to be BP, not just P :wink:

If they partner with a CPI that is in preclinic, early stages or never heard of…