Fikk sett gjennom dagens presentasjon fra Targo vedrørende 12 mnds data mesoteliom + chemo sammenlignet med SoC/ chemo.
Og immundataene er ikke slik en viss besservisser på Twitter beskrev som “vage”. Hvis denne fortsetter med slikt så skal jeg pinadø komme med en liten analyse av hjertebarnet til denne og sette det i kontekst med dataene fra Oncos i mesoteliom. Det blir ikke pent!
Absolutt alle immunparametre som trengs for immunaktivering for bremse samt redusere vekst i svulst er til stede i stor grad hos de de 1.fl som fikk ONCOS102 + chemo. Vi snakker førstelinjeforsvaret, det adaptive immunforsvaret, infiltrasjon av de viktige CD8 cytotoksiske T-cellene samt positive endringer i det de kaller “Tumor microenvironment” - altså inne i selve tumoren.
Enda viktigere, alle disse er i stor grad ikke-eksisterende hos pasientene i kontrollgruppen med SoC, og det korrelerer med negativ utvikling av sykdommen.
Targo har hele tiden kommunisert at korrekt immunrespons er viktig/sentralt, at disse karakteriseres ved viktige biomarkører (eks PD-L1) og sist, men ikke minst; Oncos er planlagt testet ut med CPI for å kunne nyttiggjøre seg av alle de positive endringene som oncos introduserer i tumor. Pr i dag finnes det ingen realistiske behandlinger som fungerer som monoterapi og det er derfor helt sentralt å finne ulike behandlinger som drar vekslinger og gir positive synergier som kombo. Oncos er i dag en åpenbar kandidat her, særlig sammen med CPI.
Dagens melding er trinn 1 i raketten, neste steg er hvem/hva/hvorfor når mesoteliom skal kombineres med Oncos-102, CPI og SoC. Og hvordan avtalen utformes. Når vi vet at CPI + SoC gir bedre resultat enn SoC alene og vi nå ser det samme med Oncos + SoC, så ser jeg det slik at det kun er ett eller annet særdeles uforutsett og urealistisk innenfor safety i denne kombinasjonen som kan gi trøbbel. Og jeg nekter å tro at den eventuelle samarbeidspartneren ikke ser hva dagens data vil gjøre sammen med deres CPI.
Alt ligger på stell for at trvx skal få etgedigent løft i løpet av ikke alt for lang tid, men nå er den kun en øvelse i pump og dump for daytradere.
Samme melding i hvilket som helst annet biotec på OB hadde resultert i himmelferd i dag. For trvx moderat økning i volum i dag og knapt en endring i kursbevegelse.
Dagens lille oppgitte utblåsing…