Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ramsess,

I tillegg har vi durvalumab (AZ) som nå tar over SoC, durvalumab + SoC showed 70% 12-month survival rate (ASCO), Oncos + SoC showed 64% survival rate. AZ har nå to valg, gå sammen med trvx I en ny studie, eller bivåne det hele fra sidelinjen. 70% ryker mest sannsynlig om en legger til Oncos i behandlingen, i tillegg har trvx en ODD som vi gi de markeds beskyttelse 7 - 8 år ved markedstilgang. MJ I et intervjue forsnakket seg eller journalisten feiltolket, men kombinasjonen Oncos + durvalumab ble nevnt, dette ble senere slettet. Targovax har flere muligheter for valg av partner, AZ stiller ikke like sterkt om de ønsker å gå andre veier. Jeg mener at Targovax stiller med sterke kort nå er det opp til spillerene, markedet vil være avventende frem til resultatet blir lagt på bordet.

3 Likes

Bra, og fremdeles i BP segmentet.

Soug var jo veldig klar på at han tror at fremtidig behandlig blir PD-1 + Chemo i mesothelioma sist podcast, så blir litt “rart” om denne BP er astrazeneca med sind PD-L1 durvalumab…

Beste hadde vært dersom BP er Merck, for da blir det Oncos+merck+chemo vs durvalumab+chemo…

3 Likes

Fikk sett gjennom dagens presentasjon fra Targo vedrørende 12 mnds data mesoteliom + chemo sammenlignet med SoC/ chemo.

Og immundataene er ikke slik en viss besservisser på Twitter beskrev som “vage”. Hvis denne fortsetter med slikt så skal jeg pinadø komme med en liten analyse av hjertebarnet til denne og sette det i kontekst med dataene fra Oncos i mesoteliom. Det blir ikke pent!

Absolutt alle immunparametre som trengs for immunaktivering for bremse samt redusere vekst i svulst er til stede i stor grad hos de de 1.fl som fikk ONCOS102 + chemo. Vi snakker førstelinjeforsvaret, det adaptive immunforsvaret, infiltrasjon av de viktige CD8 cytotoksiske T-cellene samt positive endringer i det de kaller “Tumor microenvironment” - altså inne i selve tumoren.

Enda viktigere, alle disse er i stor grad ikke-eksisterende hos pasientene i kontrollgruppen med SoC, og det korrelerer med negativ utvikling av sykdommen.

Targo har hele tiden kommunisert at korrekt immunrespons er viktig/sentralt, at disse karakteriseres ved viktige biomarkører (eks PD-L1) og sist, men ikke minst; Oncos er planlagt testet ut med CPI for å kunne nyttiggjøre seg av alle de positive endringene som oncos introduserer i tumor. Pr i dag finnes det ingen realistiske behandlinger som fungerer som monoterapi og det er derfor helt sentralt å finne ulike behandlinger som drar vekslinger og gir positive synergier som kombo. Oncos er i dag en åpenbar kandidat her, særlig sammen med CPI.

Dagens melding er trinn 1 i raketten, neste steg er hvem/hva/hvorfor når mesoteliom skal kombineres med Oncos-102, CPI og SoC. Og hvordan avtalen utformes. Når vi vet at CPI + SoC gir bedre resultat enn SoC alene og vi nå ser det samme med Oncos + SoC, så ser jeg det slik at det kun er ett eller annet særdeles uforutsett og urealistisk innenfor safety i denne kombinasjonen som kan gi trøbbel. Og jeg nekter å tro at den eventuelle samarbeidspartneren ikke ser hva dagens data vil gjøre sammen med deres CPI.

Alt ligger på stell for at trvx skal få etgedigent løft i løpet av ikke alt for lang tid, men nå er den kun en øvelse i pump og dump for daytradere.

Samme melding i hvilket som helst annet biotec på OB hadde resultert i himmelferd i dag. For trvx moderat økning i volum i dag og knapt en endring i kursbevegelse.

Dagens lille oppgitte utblåsing…

41 Likes

Synes du skal sette han på plass umiddelbart!

1 Like

I både 1fl og 2fl utgjør hver pasient en ganske så stor andel og hver eneste vil dra resultatet i alle mulige retninger. Poenget er at oncos endrer immunresponsen slik at eventuelle cpi`er vil fungere bedre. Og dagens resultater viser at immunrespons er ensbetydende med positiv utvikling.

Som det blå påpekt i dagens muntlige presentasjon; Resultate fra 2fl kunne heller ikke legene forklare. Samt at det flere ganger har blitt påpekt at kontrollgruppe på SoC har prestert mye bedre enn alle historiske kontroller.

Men det er forsåvidt mindre viktig, det er hva oncos i kombo med annet kan gjøre som er sentralt. Selv chemo åpner nok opp tumor slik at oncos også fungerer bedre. Eller det er hvertfall den generelle fortolkning jeg kan lese meg til basert på alle data frem til nå.

3 Likes

De valgte jo også å gi oncos til de dårligste pasientene, de med best utgangspunkt fikk soc. Det skjønner ikke markedet, de ser tydeligvis kun på tall. Dette er faen meg blytungt.

1 Like

Kan du ikke komme med dette uansett da? Hvis du har noe som du mener er nyttig informasjon om et av det andre norske selskapene så er det jo mange som vil være interessert i dette, kanskje spesielt dersom det er en negativ mening. Det er en uting at dette forumet beveger seg i retning av et ekkokammer og at ingen tør å skrive kritiske innlegg.

Strengt tatt har jeg lite behov for å baisse selskap jeg ikke har aksjer, men jeg har nok til å lage dårlig stemning, for å si det mildt. ME lyt sjao :slight_smile:

1 Like

@larsmkn leser sikkert også …

Dette synes jeg er en dårlig holdning og er litt av problemet til denne siden som er fylt av amatører. Folk behandler aksjer som om det skulle være fotballag, det er “mine aksjer” og “dine aksjer” og man blir fornærmet og sinte når man opplever at noen rakker ned på fotballaget sitt. Dette gir ingen mening, aksjer er verktøy som ikke bør ha noen følelser tilknyttet.

Jo værre informasjonen du mener å ha er, jo mer interessant er den.

6 Likes

Ja, jeg ser den. Dog skal det sies at jeg strengt tatt har ytret de spesifikke ankepunktene allerede, særlig på insider-chaten men også på den aktuelle småpratsiden.
Og jeg synes det ville vært smått patetisk å skrive dette på nytt fordi en bruker har vært litt “ufin”. Dog så skal det sies at jeg ikke intervjues av aksjepodder og har egen twitterkonto der jeg analyserer meldinger fra alle biotec-selskapene. Men akkurat siste punkter gjør det hele mer graverende, særlig når det er så “lett” å ta vedkommende på tilnærmet faktiske feil.

Har jeg vært ufin? :open_mouth:

Dagens twitter-melding som ble referert til av akjsepodden står til soleklart stryk :wink:

3 Likes

Ok, jeg har ikke hørt podden så vet ikke helt hva som ble sagt der :sweat_smile:

Jeg skrev at jeg syns resultatene var uklare. Min begrunnelse var at selv om mPFS og 12 mnd OS var litt høyere i ONCOS-arm i 1L så var det fullstendig reversert i 2L. Dermed syns ikke jeg “clinical benefit” var tydelig. DCR i 1L og 2L er heller ikke overbevisende syns jeg.

Så kommenterte jeg på tweeten og sa at jeg skjønner at de går videre med immunterapi kombo siden de så aktivering av immunforsvaret, og at dette de gjorde nå ikke ser ut til å være nok alene.

Hva stryker jeg på? :sweat_smile:

3 Likes

Ender i rødt i dag. Etter en slik melding. Smått utrolig.

Det ligger selger skjult i tillegg, fant det ut for 1 min siden

Hvilken pris??

Gi meg noen min, avventer sluttseddelen på mail.
Men la inn 7,99

7,90

Kommer ikke opp i handelsloggen engang,
kjøpte kl. 16:01:01 ifølge sluttseddelen

Ordre mottatt: 22.06.2020 16:01:01
Handelen startet: 22.06.2020 16:01:01
Handelen avsluttet: 22.06.2020 16:01:01