Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ligger på 7,8 med tradingpotten. Stopper kanskje nedslag. Håpløst om det blir minus idag :eyes:

Ja, det vil være meget beklagelig især etter den flotte starten. Og meldingen kom kl 07 slik at alle burde ha visst hva man ville kl 09. At den skal bøye helt tilbake og mot minus virker i seg selv suspekt.
Men denne kommer en dag det er jeg ikke i tvil om og reprising vil snart iverksettes for meldingen idag er meget god.

@larsmkn

For min del så lurer jeg om du kan utdype hva du legger i ‘veldig usikre resultater’. Ser du har solgt deg helt ut, og ønsker veldig gjerne å vite hva du ser som jeg ikke ser. @Boykie - ser du deler oppfatningen som Lars twitrer, og hører gjerne fra deg også.

Targovax melder følgende:

:white_check_mark: Evidens for “dyp immunaktivering” som assosieres med økt klinisk nytte
:white_check_mark: Dataene gir støtte til dere rasjonale bak trippel-komboen som er planlagt i neste fase

Jeg oppfatter at de oppnår ønskede resultater i studien.

Når N = :poop: på kontrollgruppene - mener du da at du har grunnlag for å så tvil rundt resultatene i en slik PoC tidligfase-studie som ikke engang er ment å videreføres i neste fase? Ser du kun på effekt?

1 Like

Store deler av dagens omsetting og kursløft skjedde på starten av dagen, ellers så har den falt sakte men sikkert på lavere og lavere volum.

Jeg er ingen spåmann, men tenker at det kan komme en melding eller 2 før 18.00 idag som ligner noe tilsvarende det PHO og Ultimovacs har gjort nylig, nemlig Nyhet (BP partner) + finansiering (emisjon)… Jeg ser forøvrig ikke på et slikt oppsett som negativt…

Mange(hovedsaklig småsparere) besitter nok en slik “frykt” spesielt i Targovax etter forrige emisjon, det er jeg ikke i tvil om.
Jeg frykter ikke slikt, derfor kjøper jeg hva jeg har mulighet for.
Targovax er etter mine begrep et særdeles fordelaktig kjøp på disse nivåene.

1 Like

Ikke så rart ettersom forumet har vært pepret med useriøs emi-frykt-propaganda. Alle selger ned aksjen så fort de kan… Selskapet fortjener bedre aksjonærer enn de nåværende aksjonærene som tydeligvis elsker selvskading…

Edit:

For et snaut år siden sa Pål Falck dette på kurs 6,77:
– Ved positiv mesoteliom-studie kan aksjen potensielt mer enn doble seg og muligheten for å finne en partner øker betraktelig. Mesoteliom-studien har en høyere vitenskapelig verdi siden den er randomisert og har flere pasienter, sier Arctic-analytikeren.

Gitt at vi anser dagens resultater som gode, så er det latterlig å forvente emi før partner.

Jeg tipper mange har solgt grundet erfaringerne vedr. melding efter markedet er lukket … det bliver interessant at se, om denne disponering holder vand denne mandag.

Jeg finder det i øvrigt svært interessant, at man stiller spørgsmålstegn ved berettigelsen af overskrift samt indhold af dagens melding; selskabet har stillet Magnus Jaderberg til rådighed, der reelt skærer alle data ud i pap for at “kommunikere i øjenhøjde”, samtidig med at der tales omkring lav population, statistisk usikkerhed osv.

Sandsynligt der kommer melding om emission 16:45? (udebliver denne, så skal vi op i morgen)

25.547 aktier @ 7,90 lukker denne handelsdag - giv OSE hvad OSE er.

1 Like

Ekstremt enig @nordpolen, ufattelig dårlig stemning blant skribentene på targo trådene både her og der, måtte de ha solgt seg til helgoland ut idag.

Har ikke vært online i dag, men skuffet over utviklingen kursmessig, vi får håpe den kommer etter :+1:

Som jeg har vært inne på tidligere så er det grunner til at det er så dårlig stemning. Vanskelig å ha tillit, en serie med skuffelser har bidratt til det. Men mulig det er nå moroa starter, jeg har tatt plass.

2 Likes

“Jeg tipper mange har solgt grundet erfaringerne vedr. melding efter markedet er lukket … det bliver interessant at se, om denne disponering holder vand denne mandag.”

Dersom det er slik og det er ikke utenkelig så får man håpe at det var dem som kjøpte til høyeste pris idag og fikk seg et tap utover dagen.

Selv har jeg liten tro på at emi var planlagt i etterkant av dagens melding.
Meldingen idag var absolutt flott og kursdrivende, men ikke “nok nok” for at ledelsen ville planlagt en ny emi nå.
Man har ofte sett at positive meldinger gir små til moderate kursutslag første dagen, ikke utenkelig at den svinger seg opp imorgen og resten av uken.

“Det er lov å være sint i ett sekund på rad”, sier Nils Arne.

Her har man fått kronisk infeksjon av ekte muggsopp.

1 Like

Hei,
I “veldig usikre resultater” så legger jeg i at de kliniske resultatene ser ut som støy. De har nesten like mange i 1L som i 2L og parametere som mPFS, OS og DCR viser ingen retning.

Det er riktig som du sier at man ikke kan trekke to streker under svaret når en studie har få pasienter, men om effekten er stor så håper man fortsatt at man kan se en trend. Det er den trenden man håper skal bli signifikant i en større studie. Nå hadde de 20 i ONCOS-armen og 11 i kontroll-armen. Det er som du sier ikke mye, men jeg hadde personlig håpet at de kliniske resultatene skulle peke noe mer i retning benefit med komboen de hadde nå.

Jeg er ikke i mot tanken om å kombinere med CPI, langt ifra, for effekten de har sett i CPI R/R melanom er “top-notch”! Men etter det jeg har forstått så var ikke planen fra start å gå over til trippel kombo med CPI uansett. Da hadde de kanskje heller prøvd å starte der så de slipper en ny safety lead-in.

Jeg kommenterte også at komboen med CPI ga mening siden de så aktivering av immunceller men ingen henger seg liksom opp i det :thinking:

Jeg vet at mange vil være uenig med meg og det er greit. Aksjonærer kan glede seg til avtalen med BP som kommer om ikke så alt for lenge. Da spiller nok ikke denne dagen så mye rolle lenger :slight_smile:

PS: AACR20 har startet så komme til å være litt opptatt med det.

5 Likes

Sier som jeg har sagt mange ganger tidligere. Targovax må bevise at markedet vil betale for produktene deres. Cash avtaler gir kurseksplosjon, gode resultater blir dempet av tvil på kapitaliseringen av produktene, men øker sjansen for at slike avtaler vil komme og bør ha en langsiktig positiv påvirkning på market cap. Forskningen er allerede god nok til at slike avtaler bør være mulige.

Dette vil du trolig se fremover med mOS…

Bare å se på AZ som trvx referer til i meldingen:
Durvalumab showed a 70% 12 month survival rate.
The median OS at the time of report is 21.1 m

Trvx har nå meldt 64% survival rate og mOS er ikke klar for avlesning enda…

Historisk konkurrerer de mot:
median progression-free survival (PFS) is only 6 months and median overall survival (mOS) 12 months

4 Likes

Jeg klarer ikke forstå at det du skriver kvalifiserer til å karakterisere resultatene som veldig usikre, men jeg er definitivt ikke kreftforsker. :slight_smile:

Synes jo denne sliden forteller en god del, samt kommentaren fra selskapet om at kontrollgruppen hadde uvanlig god effekt av SoC.

2 Likes

Det er ikke det som debatteres. Det har vært ensidig fokus på at emi er nært forestående. En saklig debatt om selskapets strategi er sjelden tema. Jcp og noen få andre har forsøkt å forklare logikken i at rekkefølgen vil være:

  1. Data (meso på plass, mulig de også venter på melanoma)
  2. Partner (CPI-spons)
  3. Emi

Den logikken kan jeg gjerne være med og diskutere, men et ensidig fokus på emi er bare ødeleggende.

3 Likes

Partneravtale har vel hele tiden blitt forespeilet etter 12mnds avlesning? Som igjen har vært forespeilet sent H1? Så tror vi kan vente litt lengre enn samme børsdag som 12mnds data blir meldt med å få partneravtalen, ref. at partneravtale kanskje ikke virker sannsynlig lengre

Jo, men de som måtte være tynnslitt grunnet historikken vil være bedre tjent med å selge seg ut og legge selskapet bak seg.
Sitter man med tap så kan det være mer fornuftig heller å realisere tapet enn å pådra seg magesår.
Slik gammel “morro” man sliter med blir ikke bedre om man ikke evner å komme seg videre i livet.

Hvorfor virker ikke partneravtale sannsynlig lenger?