Hei,
Du sier at “ja resultatene er uklare om man fokuserer på mOS og alt det der.” Dette skriver finansavisen: “Lovende resultater for Targovax’ kreftmedisin. Studier viser at selskapets immunterapi ONCOS-102 bidrar til å forlenge livet til pasienter rammet av aggressiv lungehinnekreft.”
Det viste de jo faktisk ikke, og da syns ikke jeg det er dumt at jeg kommenterer på det.
Ja, dette var en PoC, men mPFS og OS var sekundær-målepunkt på samme linje som lesing av immunrespons. Derfor er det ikke misvisende og faktisk kommentere de kliniske endepunktene. Jeg er enig, og var enig, om at trippelkombo gir mening, og har aldri sagt noe annet.
Immunrespons er forbundet med bedre prognose og selv om de viste at de fikk økt immunrespons i ONCOS-armen så har ikke det translatert til bedre mPFS, OS eller DCR enda i denne sykdommen. Det er godt mulig at aPD-1/aPD-L1 vil gi synergier, men det gjenstår å se. Det er mulig at vi OS etterhvert flater ut i ONCOS-armen i forhold til kontroll armen, men akkurat nå så resultatene uklare ut i forhold til de kliniske parameterne.
Hadde f.eks mPFS, DCR og OS sett bedre ut på en tidligere tidspunkt så tror jeg de hadde utvidet studien slik den er nå.
Jeg kommenterte faktisk på både de kliniske parameterne (1L og 2L) og immunresponsen (som jeg ikke sa var uklare), mens mange andre ser ut til å kun fokusere på immunrespons eller 1L. Jeg syns at man må kommentere hele bildet og det inkluderer hvordan det faktisk gikk med pasientene.
Igjen, jeg er ikke bear på Targovax som selskap, for jeg syns melanomresultatene ser utrolig spennende ut, men jeg kommer alltid til å gi min ærlig mening på slike ting, uansett om jeg har aksjen eller ikke (noe jeg hadde når jeg ga min mening).
Jeg tolker kanskje ikke alltid resultatene utifra hva alle som er bull vil at jeg skal gjøre, men hvis man alltid vil ha sånne tolkninger så gjør man seg en bjørnetjeneste.
Jeg står ved min tolkning av disse resultatene og jeg vet du er en flink fyr som mener noe annet så da tror jeg vi bare må være enig om at vi er uenig her
PS: Når selskapet selv drar frem mPFS i 1L i pressemeldingen så syns jeg det er helt på plass at jeg kommenterer det totale bildet med mPFS i 1L og 2L.