Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Huff, melding igjen… Da blir det vel rødt i dag da :sob::rofl:

2 Likes

Jeg er langt fra en ekspert på det her, men det å få bekreftet synergier mellom de to transgenene som er benyttet lover veldig godt før man legger på en ytterligere payload med Leidos’ Mcrotide.

Så da får man et virus som gis intratumoralt som inneholder transgener som hver for seg og sammen bidrar til å bekjempe kreften, i tillegg til en next gen immun-CPI.

Det er veldig tidlig og foreløpig bare teori, men jeg vil tro at dette gir en veldig bra score på QoL i tillegg til forventet god effekt.

6 Likes

Neida. Vi har jo gått 10 øre på annonsering av partnerskap med Merck og gode mesodata. Kanskje 2 øre til på denne?

Må ærlig innrømme at jeg frykter emisjon ila uka, etter 3 meldinger 3 dager på rad… Targo hadde nok ønsket/forventet en høyere kurs

Tror ikke det blir noen emisjon i denne omgang nettopp fordi kursen er for lav. Tror de heller vil avvente til melanom data evt. få sluttført noen TG-avtaler for å få penger inn.

1 Like

Håper du har rett, frykter bare at de kjørte alle de 3 meldingene samlet for å få en rakett før emisjob

2 Likes

De har penger nok til å klare seg ut dette året og vel så det. De har derfor noe tid på seg til å få i stand noen dealer som inkl penger. TG opsjonen i Kina kan få klarsignal, de kan få i stand TG-avtaler for EU og USA. Gode Melanom data kan også få kursen opp til akseptable nivåer for en emisjon evt. at dataene er så bra at det får Merck på banen til å kjøpe hele selskapet.

Et annet alternativ er at Merck tar en 10 % eierandel i trvx i en rettet emisjon på en kurs over dagens. Det hadde vært det beste for videre utvikling av selskapet.

3 Likes

Faderen meg 0% i går, og nedgang i dag. Hvorfor kunne vi ikke tatt en pcib tur opp istedet?

ØS er en løs kanon og det har dessverre rammet selskapet hardt, markedet sitter åpenbart og venter på den neste tabben - ingen tillit, ingen kursstigning.

CEO har blitt for synonym med usikkerhet og lite gjennomtenkte emisjoner, og for ikke å glemme uærlig spill rundt nedleggelsen av TG, den belastningen kan aldri nullstilles. At han i tillegg er i direkte umusikalsk med sin emisjons strategi sist uttalt ovenfor TDN vises på stemningen og kursen.

2 Likes

Er helt ute av TRVX for øyeblikket grunnet mere optimisme i andre biotekaksjer for tiden.
Følger imidlertid med fra sidelinjen.

Siste melding fra BP reiser et spørsmål:

Hvorfor støtter ikke MERCK TRVX med en symbolsk sum (i tillegg til CPI) som illustrerer stønad og tro på produktene / kombinasjonen?
Bryr de se ikke?

Flere skudd på mål er jo en filosofi men må TRVX skape optimisme før de starter flere studier?
En må jo ha tilgang til kapital før en starter flere langvarie studier , ikke?

TRVX bør kanskje hente utenlansk kapital uten rep.emisjon slik at emi angsten legger seg og historisk har jo selskapet vært dyktig her.

Har tenkt litt på det samme, og svaret kan jo være av prinsipiell karakter for begge parter. Men på en annen side, hvorfor skal Merck betale upfront til en liten partner som ellers har et stort udekket behov for kapital i løpet av den perioden som samarbeidet er ment å vare ?

Hvis TRVX ønsket å selge rettighetene til oncos-102 billig så kunne sikkert Merck tenkt seg å bidra med en symbolsk sum for det.

En avtale med upfront og milepæler og royalty betyr også rettighetsoverdragelse. Selskapene har tydeligvis ikke valgt å gå i den retningen. Om det er fordi ingen var interessert eller tilbud var for lavt osv får jo aldri vi vite.

3 Likes

Jeg solgte meg også helt ut igjen igår og idag.
Flotte meldinger, men her er ikke markedet og aksjonærene klar enda, dessverre.
Utviklingen i kurs forteller det meste.
Håper det snur på et tidspunkt og vil følge nøye med for ny inngang.
Altfor mye mas om og frykt for emisjon.

Kjenner som flere her at jeg begynner å bli veldig lei den aksjen her. Når den ikke reagerer på nyhetene som har kommet de siste dagene, så er det vanskelig å se for seg hva som må til.

Men det er kanskje positivt at man får ut trøtte og lei investorer som er inne i det kortsiktige bildet og ikke har fått det som de vil.

Emisjonsspøkelset vil nesten alltid henge over disse selskapene og har man ikke innsett at biotek selskapene primært drives av dette så har man misforstått det elementære.

Each to the their own Rodjer. Good luck. But must say, the 3 annoucements this week have surely strengthened the R/R for targovax. Can’t necessarily understand selling because the market has not reacted in the way you had hoped. But alas, if you get in cheaper again later who I am to say anything. I just think the opposite though when the market reacts differently than what i expect. Especially if i still have faith in the company.

3 Likes

Ser ut til at mange kaster kortene i frykt for det beryktede E-ordet. Dette i en tid der Merck har knyttet seg enda sterkere til trvx. Klinisk utprøving av Oncos i Meso og Melanom sammen med Keytruda. Det lukter oppkjøp av dette i det fjerne. Hva om det plutselig kommer en rettet emisjon der Merck tar en 10 % eierandel i selskapet? Ikke urealistisk etter min mening. Da går toget for godt.

2 Likes

Dere som har solgt dere ut er jo med på å skape et salgspress. Er ikke mange som skal til for å sende kursen nedover og skaper en negativ spiral hvor flere følger på. Alle skal selvfølgelig få styre kjøp/salg selv, men dere er jo med på å presse kursen ned…

Selvføgleig vil det komme en emisjon etterhvert, men hvorfor skal det være negativt? Det vil jo sørge for at selskapet får fullført det som er guidet.

3 Likes

Veldig enig.
Selskapet er spennende som få, men for min del ser det ut som det vil ta tid før dette snur til selskapets og aksjonærenes beste.
Håper det drar seg til på høstparten når Melona nærmer seg.
Kursen burde stått i 12-14 kroner nå mener jeg basert på hvor selskapet står sammenlignet med mcap på sammenlignbare selskaper.
Det er utrolig synd og leit.
Lykke til selv!

1 Like

Uten å kaste for mye steiner, så bidrar du vel til den negative utviklingen ved å gå ut basert på manglende kursutvikling kortsiktig?
Hvis prising er feil og for lav, nyhetene er bull så stemmer ikke det med at du selger deg ut.
Da er fremstår du bare som en trader som ikke fikk oppgang på mld og den utgangen du ønsket.
Uansett dine penger og vurderinger, men fremtidige positive innlegg fra deg bør vel da sees i kortsiktig tradingkontekst og ikke noe mer? :thinking:

1 Like