Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Stemmer bare delvis.
Jeg er ærlig og ryddig, mener jeg selv.
Min portefølje ligger åpen og jeg har ikke noe å skjule. Jeg hadde virkelig håp om at Trvx kunne gi gass kursmessig med de meldingene som var annonsert og i 99/100 tilfeller ville kursen vært en annen enn den vi ser nå.
Når det ikke er tilfelle tror jeg det vil ta noe mer tid før vi ser en opptrend og reinvesterte derfor i 2 andre papirer hvor det kan skje store ting hvilken dag som helst.

Det er jo ikke akkurat en velkomstmelding slik det blir uttalt rundt kapitalinnhenting. Det er altså tydelig at de vil ha inn store istedenfor å svare til almuen…

Jeg har ikke bidratt til hverken dumping eller salgspress i direkte forstand, mine aksjer har lagt ut for salg på en ordentlig måte for å få mest mulig for dem.
Samtidig har jeg bidratt til å holde kursen oppe fra 6,80-7,70 i foregående uker.

Helt ærlig! Hvem vil ha den sutre gjengen her inne som aksjonærer da?

4 Likes

Helt greit altså, men da er du en kortsiktig spekulant/trader og innlegg og meninger fra deg bør tas deretter og etter hvordan vinden blåser :slightly_smiling_face::dash:

1 Like

Jeg har ment og vært overbevist om at disse meldingene som var varslet nå i H1 ville gi en kursmessig boost og en høyere plattform ifbm kapital innhenting, så skjedde ikke, dessverre.
Da er utgangspunktet mitt for investering i Trvx betydelig endret og således velger jeg å omdisponere disse midlene.
Jeg er ingen kortsiktig trader(Photocure investeringen siden sommeren 2018 viser det), men ønsker ikke å følge med under 7 flere ganger i denne omgang.
Prisingen av selskapet er på trynet, men når ikke disse meldingene endrer på det, ja da må det sterkere lut til tydeligvis.
Så jeg kommer selvsagt ikke til å delta i diskusjonene her før jeg kjøper meg inn igjen, men jeg har ingen grunn til å si noe negativt om hverken selskapet eller ledelsen, men markedet er dessverre ikke “klar”, det ser vi med all tydelighet.
Hva det skyldes finnes det selvsagt sterke meninger om her inne, jeg har ikke fasit.

3 Likes

Her er en enkel oppgave.

Er selskapet verdt mer,eller mindre, nå som vi vet at Merck er ombord og vi har data fra next gen oncos?

Hva markedet mener fra dag til dag er ikke så nøye. Det er jo nettopp der potensiell alfa ligger :joy:

8 Likes

Fint sitat i disse tider (for oss langsiktige) «Alt går bra til slutt. Er det ikke bra, er det ikke slutt.»

Reprising/oppkjøp kommer - nyt sola i mellomtiden!

2 Likes

Kjør på å selg, der er også de som kjøper :wink:

5 Likes

Enkel oppgave ? Nå får du gi deg. Du vet jo like godt som alle andre at det finnes det faktisk ikke noe svar på pr idag - annet enn det markedet melder - hva du (og jeg) tror er en helt annen sak.

Tja. Du skriver jo at du var inne pga forventning til kurs på meldingene som har kommet denne uken. Høres kortsiktig og traderaktig ut for meg.
St du er long et annet sted betyr ikke at du i Targo ikke er en av x-antall som swingtrader og påvirker kursen negativt ved meldingsslipp.
Som du og flere har bidratt til denne gangen.

Kan lure på om kursen hadde vært høyere enn den er idag om de samme som gikk inn i påvente av mld hadde droppet det, slik at det ble mindre sell-on-news når de kom.
Du har uansett tjent litt, og sånn sett lykkes, men bidraget ditt til en positiv utvikling i Targo tror jeg ikke er noe særlig.
Lykke til med de andre tradene dine :raised_hands::moneybag:

5 Likes

Despite the need for cash for further studies, there are some parallels with PHO here Rodjer. I remember owning PHO (still do btw) back a few years ago and announcement after announcement came out about the good study results etc , and on many occassions there was a shoulder shrug from the market. Was trading in the 20s/30s at the time. Not saying you can’t/shouldn’t trade this stuff, but in hindsight (for PHO anyway) these should have been buying times, not selling. Anyway, good luck to all Trvx holders and here’s hoping for more good news in the autumn.

1 Like

Ok, greit tar poenget ditt.
Jeg er vanligvis ikke kortsiktig med såpass stor investering som jeg hadde i trvx til meg å være, men jeg sitter ikke bare for å sitte.
Forutsetningene endres over tid, enten på kort eller over lengre tid, sånn er det for alle.
Med unntak av du og undertegnede viser de færreste sine porteføljer.
Jeg skriver hvertfall hva jeg har gjort og viser det, hvordan tror man det er med de 95% som ikke viser portisen sin og skriver her inne alt etter hvordan vinden blåser?
Uansett, lykke til.

5 Likes

Det er vel liten tvil om at selgerne de siste dagene er de som hadde håpet på en rask gevinst. At disse står og presser hverandre i dørkarmen for å komme først ut til “best” mulig pris forklarer hvorfor aksjen to dager på rad har falt av fra 8.7 kroner og ned til under 8.

For oss som er langsiktig så er bekreftende 12 mnd meso data og en avtale med en av verden største farmaselskaper kjøpsargumenter i massevis, og som vil gi return på investeringene frem i tid.

For mange er 10 % trader akkurat hva de er ute etter, andre tar på seg de lange brillene og ser etter 5 - 10 gangen med langsiktighet i bunn og evne til å sitte lenge. Dette fordi man har avsatt likvider som tåler å stå over lengre perioder med den hensikt å oppnå en avkastning man ikke oppnår andre steder til samme risiko.

Uten å virke belærende på noen som helst måte, så viser de fleste historier at de som gjør de beste kulene er de som evner å sitte gjennom urolige perioder og usikkerhet, og som har lagt en strategi. Å akkumulere i særdeles svake perioder er en av de. Nå selger mange fordi de frykter emisjon, andre selger fordi traden ikke satt slik de hadde håpet.

Å plukke opp nå er nok oppfattet som hazard av mange fordi vi får en emisjon med 40 % rabatt i morgen eller til uka. Det er Targovax-historien i et nøtteskall, og skaper en selvforsterkende sell-off. De som plukker i dag er kjent med at man kan få en i fleisen kortsiktig, men hvis man er farmainvestor, så er det INGENTING feil med å handle aksjer etter gode read outs og deal med Merck! (Med forbehold om at selskapet ikke er overpriset, og det kan man vel strengt tatt ikke påstå at TRVX er)

18 Likes

@Rodjer Er det en ting vi er flinke på i Targo tråden er det å støte ut folk med legitim interesse for selskapet. Om man trader, sitter stille eller er utenfor får være opp til hver enkelt. Jeg setter pris på innleggene dine og at du er åpen om handlene dine ihvertfall. Targo trenger alle aksjonærene de kan få, kortsiktig eller langsiktige og ingen som eier Targo er tjent med at folk skulle droppe aksjen pga. uenigheter her inne. Finn en inngang du er fornøyd med om/når du ønsker :slight_smile: Caset kommer til å forandres en del framover utifra hva som skjer, så sikkert mange muligheter her etterhvert.

8 Likes

Helt enig, dersom man har fasiten for hånd, og vet at det kommer en emisjon til 5 kroner, eller sagt på en annen / din måte; hvis man legger følelsen til side, hopper ut på 8 og går inn igjen på 5 kroner uten å bry seg om at dette aldri ble mulig og man aldri kom seg ombord igjen.

Jeg blir ikke overrasket om det dras en kanin opp av hatten som gjør at den emisjonen på 5 kroner aldri ble noe av, og at selskapet satte fart på aksjekursutviklingen fremfor å synke ned i hengemyra.

Her er vi tilbake til dette med strategi; lykkes man med å hoppe av og på med 40 % diff har man en vinner. Å mestre dette derimot og tåle utfallet dersom man hoppet av før den gode nyheten kom er i all hovedsak forskjellen på en langsiktig investor som er inne pga nyhetsflowen frem til dags dato, og de som har et mer binært trade inn og ut-fokus uten å dvele så mye ved det dersom Targovax snudde opp og aldri så seg tilbake.

Jeg unner deg å bli rikest @anon35004485, også fordi det skal gi best pay off dersom man tør å ta større risiko enn andre. Jeg mener man gjør det ved å hoppe av på 8 kroner, men selvsagt kan man få det til å funke, men akkurat i TRVX er det ikke my kind of strategy :wink:

1 Like

Takk,
Setter pris på dine refleksjoner!
Lykke til så snakkes vi nok her inne igjen om kanskje ikke altfor lenge.

2 Likes

Jeg mener at TRVX er en svært aktuelt oppkjøpskandidat. Emisjonsfrykten sørger for å holde kursen, nede, slik at en kjøper får selskapet mye billigere enn det som burde vært mulig.

Samtidig ser jeg på det som en fordel at TRVX ikke får penger fra partnere, fordi det garantert vil ha stor uttelling på andelen av fremtidige inntekter som går til TRVX-aksjonærene. Ulempen er selvfølgelig at emisjonsskvetterene holder kursen nede, slik at en emisjon vil gi maks utvanning.
Men, nå er i alle fall stoda slik at vi begynner å øyne lyset i tunellen. Og det er mye nærmere enn det faktisk var for NANO i 2016…

2 Likes

Jeg lurer på hva den nye styrelederen tenker etter å ha sett siste dagers nyheter og kursutvikling.

Samme gjeldene CSO, hadde vært fint med en partner på ONCOS-102 eller ONCOS 200 serien slik som Iovaxis for TG… Gjerne med litt høyere summer da. :slight_smile:

1 Like

Hehe. Har ikke til hensikt å jage bort aksjonærer altså.
Mente bare det var en viss avstand mellom tale og aksjon, som det garantert er på mange andre også, og at det ble forsøkt fremstilt som om det ikke var en kortsiktig spekulasjon. Helt greit å trade på melding, men ikke like greit/ryddig når det fremstilles som at det har skjedd en fundamental negativ endring som årsak til salg (når det ikke har skjedd).

Går også med en følelse av at den massive sell-on-news historikken til Targoaksjonærer totalt sett er negativt for kursutviklingen og dermed selskapet, siden det er basert på finansiering ved kapitalinnhenting, aller helst på stigende kurser.