Tror, ikke vet. kommer ikke oppdatert liste pr. Tirsdag imorgen?
Ja, det er vel tirsdag eller onsdag.
Jeg tipper at topp 50 har økt … tror at de har mere fokus på forskningsresultater/avtaler og det er jo lønnsomt å kjøpe når andre selger på vei ned.
Kan selvfølgelig gå videre ned, det vet man jo ikke.
Logikken til de fleste tror jeg feiler, nå er det småaksjonærene som får gjennomgå, de selger ut og presser kursen ned. Rett heller fokus mot problemet, selskapet klarer ikke å markedsføre seg mot markedet og det er ikke vår jobb. Fokus på bedre tider rundt neste sving er kun et håp i det blå, nå må styret ta tak i problemet og det er ganske innlysende. Stå på senen å fortelle sine eire at de ser etter en mulighet til å ræv-kjøre de 24/7 minner lite om et frieri/tillitsforhold. Lik det eller ei men et tillitsforhold mellom eire og selskap går begge veier og er nødvendig. Jeg er forøvrig godt kjent med at penger inn/emisjoner er nødvendig, men er dette en pågående prosess 24/7 har noe gått ekstremt galt. Dette er det mest umusikalske jeg noen gang har hørt fra en CEO og det er ingen forsnakkelse, jeg har det svart på hvitt fra IR.
Hausse strategien før emisjon har blitt til gift for kursen, i det vesentlige fordi hausse-meldingene aldri ble til noe annet enn en støtte for en emisjon, dette biter ikke markedet på igjen.
Logikken til de fleste feiler … kanskje en litt provoserende åpning
Hva er problemet? Selvfølgelig kommer det en emisjon og den er rettferdiggjort ved siste dagers meldinger. Investorer kommer til å tegne det de kan. Hvem bryr seg om intervaller mellom 7-9 NOK hvis selskapet lykkes?
Bemerkelsesverdig at ingen av analytikerne med dekning syns en mulig kommende emisjon skulle virke begrensende på kursen. Ser de ikke det alle de andre ser? (les: ironi)
H.C. Wainwright & Co. has a Buy rating and an NOK19 per share price target on Targovax, the stock of which is currently trading at about NOK7.32 per share.
minusen lyser høyt på kontoen
Fikk hjerte i halsen i sted da det kom melding om emisjon 16.30, men så var det PHO
Strukturen og inneholdet i den meldingen derimot var tydelig og nydelig.
Dersom en snarlig emisjon faktisk er aktuelt for targovax så håper jg de melder ut cohort 2 data (det de har, gitt at det er gode resultater) etter stengetid, ber om det de trenger f.eks Target 12 nok 40% nye aksjer og tydleliggjør at pengene som skal brukes til å finansiere refractory melanoma, mesothelioma og videre preklinisk arbeid…
Da får de vel inn ca 365mnok+ 100mnok på bok og 30mnok kinapenger= ca 500mnok.
Om ingen tegner så burde de ha en backup plan. Lån?
Backup plan kan jo være å rette en emi mot Merck, på den måten slipper Merck å betale for Oncos i sine tester
Spiser mine ord. Minimal endring i topp 50 på listene idag.
Ja, gir jo lite mening at dersom man er inne på topp 50 fordi man tror på Oncos, at man skal selge seg ned når man tilsynelatende også kan gjøre en forskjell innen mesothelioma og Merck tror det samme.
John Wang (IOVaxis) speaking, men ikke direkte relatert til TRVX/TG så langt jeg kan se
Emisjons frykten har en klam hånd over Targovax akkurat nå virker det som. Synes de bare kan få det unnagjort selv om timingen kanskje er vanskelig akkurat nå. Mulig det er bedre å gjøre det nå før evt en bølge 2 av influensaen kommer til Norge.
De kunne med fordel starte med at kommunikere med markedet om fremtidig strategi😳
De kan gjøre som Pho + Ultimo; sette emisjon med 3.5 % discount to closing price
Investorene er der, dette er andre runden i PHO i år. De henter penger fordi de ikke når omsetningen de så for seg. De «straffes» med 3.5 %.
Targovax når målet i meso og får med seg Merck. Det fortjener premium to close, ikke rabatt. Vi får vel snart svaret på hva de store investorene mener om det (og ikke traderenes respons…)
Er vel få selskaper som guider klarere enn trvx. Noe av “problemet” ligger der selvsagt - kursøkning kommer pga forventet trigger, og når trigger kommer blir det sell the news.
Min mening er at det smarteste for selskapet er å vente med emisjon til alle triggere er ute, og det inkluderer melanomdata, eventuelt avklaring på om de satser videre der eller ikke, og om det blir opsjon på TG i Kina eller ikke (dvs om opsjonen benyttes). Gjerne mer prekliniske next gen data også, og eventuelle patenter hvis de venter på dem.
Siden selskapet ikke trenger penger før oppstart neste fase meso, og det er guidet vil ta opp til ett år før selskapet innrullerer pasienter, så framstår det naturlig at selskapet henter penger i Q4 2020 eller Q1 2021. Det forutsetter selvfølgelig at de ikke oppfatter at de har en god mulighet på ett annet tidspunkt, eller føler seg presset pga korona. Det føles ganske logisk at selskapet nå har sikret seg penger i en periode gjennom emisjon i januar, og så får ut info om samarbeidspartnere og data i markedet, før de drar på rundreise for å gjøre seg lekre på investorkonferanser i en periode. Det ville også være unormalt kort tid fra emisjon i januar til emisjon i juni så lenge selskapet ikke har ett prekært pengebehov.
Hadde det ikke vært for korona hadde jeg vært nesten helt sikker på at det ikke kom emisjon nå. Selskapet trenger ikke penger på en stund siden de hentet penger i år allerede for å drifte gjennom denne perioden. Og det er i hvert fall ikke noen grunn til å hente penger slik at tradere kan kose seg uforstyrret det neste året når de uansett ikke har tenkt å bidra til selskapets drift. Korona gjør dog bildet mer usikkert, så jeg kan se verdien i å hente penger nå i etterkant av at de har fått ut masse positive nyheter.
Da jeg subjektivt mener at selskapet bør kunne melde flere positive nyheter før emisjon, så håper jeg at de velger å vente en god stund til. Men, det er selvsagt alltid mulig at korona gjør at de ser en grunn til å sikre seg selv om det strengt tatt ikke haster.
ps: PHO og Ultimovacs og BGBio og flere andre kjørte emisjoner i det siste uten noe stort varsel, men folk “så det komme” i flere av tilfellene. Det er helt naturlig at man kjører en emisjon på ett tidspunkt når selskapet så helt åpenbart har ett udiskutabelt kapitalbehov. Frykter man emisjoner så mye når det er så åpenbart kapitalbehov er ingenting enklere enn å holde seg ute til dette er avklart og neste fase meso er startet om ca 12 måneder. Man går kanskje glipp av en stor oppside, men man unngår samtidig en del risiko.
Ser ingen problem med å støtte i emisjoner fremover, men de fleste blir vel book building med minste sum på 100.000 euro + rep-emisjoner .
Eg har kjøpt min grunn beholdning tror eg, og støtter enten gjennom videre emi, eller plukker dagen etter fra skuffet aksjonærer.
OM der ikke dukker opp noen mega spennende prosjekter, så blir nok dette et 3års prosjekt.
Kanskje et innside kjøp eller to hadde vært forfriskende, eller rett og slett en anbefaling fra et meglerhus - ja, det skulle ha tatt seg ut!