Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Det er aksjonærene som selger ned kursen. Gir jo ikke godt grunnlag for å sette en emisjon…

1 Like

Aksjonærene eller traderne?

Vesentlig forskjell spør du meg, selv om begge pr definisjon er aksjonærer…
Jeg blir ikke overrasket om topp 50 har økt sine beholdninger siden mandag, mens «øvrige aksjonærer» er tilsvarende redusert.

2 Likes

Tror topp 50 har redusert, og at det er noen større tradere som har lempet ut :unamused:

Hvor mange aksjer har de solgt da ?

Et viktig poeng fra radforsk; i Norge alene er det ca 300 årlige tilfeller av pasienter innen mesothelioma.

Med denne miksen (chemo+CPI+Oncos) mener Einarsson at folk veldig gjerne kan tenke seg behandlingen gitt den dårlige statistikken SoC har for populasjonen.

Siden det også er et 1L-studie er inklusjonskriteriene på den positive siden; man skal førstegangbehandles for sykdommen. Legg til at de har mottatt god forhåndsrespons fra ledende sykehus internasjonalt, og man ser konturene av et studie som vil nå 100 N ganske så raskt.

Siden studiet er randomisert får man også avlest det mot SoC. Jeg aner dog et klinisk / etisk dilemma; hvem vil være i kontrollgruppen som får SoC?
(Dette vet vel ikke pasientene som sier ja; det er 50/50 odds på om man havner i kontrollgruppen eller den eksperimentelle)

6 Likes

Tror, ikke vet. kommer ikke oppdatert liste pr. Tirsdag imorgen?

Ja, det er vel tirsdag eller onsdag.
Jeg tipper at topp 50 har økt … tror at de har mere fokus på forskningsresultater/avtaler og det er jo lønnsomt å kjøpe når andre selger på vei ned.

Kan selvfølgelig gå videre ned, det vet man jo ikke.

1 Like

Logikken til de fleste tror jeg feiler, nå er det småaksjonærene som får gjennomgå, de selger ut og presser kursen ned. Rett heller fokus mot problemet, selskapet klarer ikke å markedsføre seg mot markedet og det er ikke vår jobb. Fokus på bedre tider rundt neste sving er kun et håp i det blå, nå må styret ta tak i problemet og det er ganske innlysende. Stå på senen å fortelle sine eire at de ser etter en mulighet til å ræv-kjøre de 24/7 minner lite om et frieri/tillitsforhold. Lik det eller ei men et tillitsforhold mellom eire og selskap går begge veier og er nødvendig. Jeg er forøvrig godt kjent med at penger inn/emisjoner er nødvendig, men er dette en pågående prosess 24/7 har noe gått ekstremt galt. Dette er det mest umusikalske jeg noen gang har hørt fra en CEO og det er ingen forsnakkelse, jeg har det svart på hvitt fra IR.

Hausse strategien før emisjon har blitt til gift for kursen, i det vesentlige fordi hausse-meldingene aldri ble til noe annet enn en støtte for en emisjon, dette biter ikke markedet på igjen.

4 Likes

Logikken til de fleste feiler … kanskje en litt provoserende åpning

1 Like

Hva er problemet? Selvfølgelig kommer det en emisjon og den er rettferdiggjort ved siste dagers meldinger. Investorer kommer til å tegne det de kan. Hvem bryr seg om intervaller mellom 7-9 NOK hvis selskapet lykkes?

1 Like
7 Likes

imorgen 17:30

https://www.webcaster4.com/Webcast/Page/2408/35376

1 Like

Bemerkelsesverdig at ingen av analytikerne med dekning syns en mulig kommende emisjon skulle virke begrensende på kursen. Ser de ikke det alle de andre ser? (les: ironi)

H.C. Wainwright & Co. has a Buy rating and an NOK19 per share price target on Targovax, the stock of which is currently trading at about NOK7.32 per share.

minusen lyser høyt på kontoen :cold_face:

Fikk hjerte i halsen i sted da det kom melding om emisjon 16.30, men så var det PHO :sweat_smile:

Strukturen og inneholdet i den meldingen derimot var tydelig og nydelig. :slight_smile:

Dersom en snarlig emisjon faktisk er aktuelt for targovax så håper jg de melder ut cohort 2 data (det de har, gitt at det er gode resultater) etter stengetid, ber om det de trenger f.eks Target 12 nok 40% nye aksjer og tydleliggjør at pengene som skal brukes til å finansiere refractory melanoma, mesothelioma og videre preklinisk arbeid…

Da får de vel inn ca 365mnok+ 100mnok på bok og 30mnok kinapenger= ca 500mnok.

Om ingen tegner så burde de ha en backup plan. :slight_smile: Lån? :sweat_smile:

2 Likes

Backup plan kan jo være å rette en emi mot Merck, på den måten slipper Merck å betale for Oncos i sine tester :sweat_smile:

Spiser mine ord. Minimal endring i topp 50 på listene idag.

3 Likes

Ja, gir jo lite mening at dersom man er inne på topp 50 fordi man tror på Oncos, at man skal selge seg ned når man tilsynelatende også kan gjøre en forskjell innen mesothelioma og Merck tror det samme.

5 Likes

John Wang (IOVaxis) speaking, men ikke direkte relatert til TRVX/TG så langt jeg kan se

https://www.bagevent.com/event/6412138

Emisjons frykten har en klam hånd over Targovax akkurat nå virker det som. Synes de bare kan få det unnagjort selv om timingen kanskje er vanskelig akkurat nå. Mulig det er bedre å gjøre det nå før evt en bølge 2 av influensaen kommer til Norge.