Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ref Covid-19-diskusjonen ovenfor, så viser det seg at Oblique også jobber innenfor dette området, uten at jeg kan se at dagens pressemelding kan ha noe med dette å gjøre

4 Likes
6 Likes
6 Likes

Dette går vejen … 4. eller 5. stærke melding alene i juni? og 2. melding alene på at bruge ONCOS som vektor (mekanisme) til at bryde gennem kræftcellernes forsvar og frigive medicinen bag den beskyttende cellevæg.

Der er vel efterhånden så meget sikkerhedsdata på ONCOS, at en reel sikkerhedsprofil på en vilkårlig kombination (ONCOS + udvidelse) reelt handler om at afsøge udvidelsens sikkerhedsprofil.

Ikke dårligt heller at Oblique scorer højt på over selskaber med svært lovende teknologier ref tidligere gravearbejde. Her bygger TRVX troligt støt videre på porteføljen, der positionerer ONCOS som en bred behandlingskandidat i fremtidens kræftbehandlinger.

Noterer mig endvidere, at selskabet sender stærke meldinger til markedet, men ikke sidder med behov for indhentning af kapital. Der kan gå mange måneder, før gruppen af prædikende spekulanter (uden aktier på hænderne) endeligt kan sige “hvad sagde jeg” … imens lander melding på melding, der underbygger præmissen om værdiskabelse.

19 Likes

Her meldes det om den ene positive dealen etter den andre, men kursen vil ikke bevege seg oppover. Den ventende emisjonen bør avklares først som sist, slik at vi får lagt denne bak oss.

Penger klar til å laste opp mer, avvente til jeg ser hvordan ting utvikle seg fremover.

Snart ferdig med 40% emisjonen jeg. Har størst tro på at den settes over 10 enn her nede.

3 Likes

Samme her, plukker litt småplukk på 7,17 jeg nå, denne kommer etterhvert. Her bygges sten for sten, selv om kursen ikke gjenspeiler det.

Det samarbeidet TRVX har på gang med eksterne farmasiselskaper slår nok inn på radaren til mid-size farmaselskaper som har kapitalsterke eiere som ønsker å utvikle sine pipes.

Ved å by på TRVX får man tilgang til to plattformer med interessante leads med både AZ og Merck, samt en bråte med mulig upcoming bioteks. Targovax begynner å bli et lite PE-fond innen farma med peilere både her og der, og hvor oddsene er gode for at en av de retningene de går, enten det er mot Kina, Finland, Sverige eller USA, vil slå positivt ut og alene forsvare dagens MCAP.

9 Likes

jøss, mitt første klovne fjes :slight_smile: takk takk :slight_smile:

1 Like

Grattis. Har ikke fått selv ennå. Litt misunnelig, så jobber med en roast av ØS og emi-fare.

5 Likes

De klovnegreiene er en uting og burde vært fjernet fra TI. Hvis mitt innlegg ble oppfattet som baissing så kan du heller flytte den klovnen over på meg :blush: Mitt innlegg var absolutt ikke ment som det. Jeg er fullastet og ergrer meg egentlig bare over at markedet ikke responderer positivt på rekken av positive meldinger. Vi får da håpe at markedet evner å forstå de virkelig store og gode nyhetene som kommer slik at eventuell kapitalinnhenting kan skje på høyere nivåer.

1 Like

Hvordan kommer TRVX seg opp på to-siffret igjen da?
Gode nyheter, spennende nye plattform og samarbeidspartnere ink ledene BP i verden er idag ikke nok til å sende kursen oppover.

Er det helt seriøst en Kina-avtale på 30mnok (Iovaxis opsjon) som er løsningen(!?), eller finnes det andre alternativer?

IOVaxis tror jeg ikke man skal legge så mye vekt på som katalysator på kort sikt. Det er et selskap med en +70 år gammel mann som frontrunner, og som har svært lite eller ingenting å vise til når det gjelder kommersiell suksess. Han kan imidlertid ha gode kontakter, og kan sånn sett ha stor verdi. Men for min del så synes den avtalen mer som at man har gitt fra seg de territoriale rettighetene til en ressurs som muligens kan være hands-on og finne solide samarbeidspartnere for Targovax.

Slik som markedet reagerer nå så virker det som om det er bare avtaler med cash som tolkes positivt. Tror ikke så mange evner eller har interesse for å forstå teknologien som ligger i to grenene i Targovax. Personlig gikk jeg inn i TRVX fordi det var en av de få selskapene som ikke hadde bare ett bein å stå på, altså noe mindre binære enn mange andre selskap. Men markedet ser ut til å ville ha deal/no deal caser, da det sikkert er enklere å sette seg inn.

Men så er vel den store triggeren om evt partner osv inne i melanoma til sensommer/høst. Det er vel der det kanskje forventes at det enklere kommer litt cash. inntil da så oppleves jo Targovax som hinsides billig. Bra på en måte, kjedelig for oss andre som allerede er i selskapet.

4 Likes

?

De har allerede betalt 250 000 USD for en opsjon som tilsier at de må betale 3musd innen Januar (hvis ikke bortfaller avtalen):

The option can be exercised into an exclusive license by the earlier of i) the first regulatory approval to start a clinical trial in the territory, or ii) one year from the effective date of the Option Agreement. IOVaxis will pay Targovax USD 250.000 for this exclusive option. The milestone payment for the exercise of the option to license TG01/02 is USD 3 million.

4 Likes

FA brukte vel uttrykket “lommepenger” uten at vi skal legge så mye vekt på det. Ei heller kjenner vi detaljene i avtalen. For alt vi vet så kan John Wang være en ressurs som selskapet bruker aktivt når det gjelder promoteringen av TG også i andre territorium (det dukket jo opp et selskap med samme navn og tilknytning i USA for ikke lenge siden). Jeg tror mer på at han vil være en slags tilrettelegger/konsulent enn aktiv partner når man forhåpentligvis kommer så langt.

Tror IOVaxis opsjon tar to-fire måneder lengre enn planlagt, blant annet på grunn av COVID-19?

Det er jo nettopp det vi gjør og forholder oss til. :slight_smile: Hvert fall den tidsbetingede delen av avtalen. Dersom John Wang forsøker å promotere TG på månen så kan han godt gjøre det, så lenge 3MUSD er innbetalt før 8 Januar som er deadline. Men selvsagt ønsker vi at: " the first regulatory approval to start a clinical trial in the territory" trigger opsjonen.

Vet ikke helt @BioMed, regner med at de regulatorirske myndighetene i kina står klare for å godkjenne oppstart av kliniske studier.

Jeg avskriver ikke IOVaxis. Kun på kort sikt som en mulig katalysator for en kjært tiltrengt kursoppgang, samt at jeg tror at hatt og rolle vil være noe annet enn det vi kanskje håper på. Derfor disse “lommepengene” innledningsvis. Men det er jo sluttresultatet som er viktig. Ikke noe annet.

Targovax trenger en oppgang til 10 kr for å få kjørt en fordelaktig emisjon. Når ingen av forestående meldinger har hevet kursen nevneverdig ser jeg på det som bekymringsfullt. Derfor blir nok emisjonskursen nærmere 5 kr enn 7 tror jeg.

1 Like