Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Har ikke fått sett presentasjonen før nå. De har ihvertfall ikke ligget på latsiden første halvår. Så man kan vel ikke forvente så mye mer enn det de har levert. Det er jo klart det må penger inn i kassa så det er jo det som holder nede aksjen.
Var spess interessant å høre Wiklund snakke! :ok_hand: :ok_hand: :blush:

Soug sa han var godt fornøyd med omsetningen i aksjen. Der er jeg kanskje noe uenig da…

4 Likes

Omsetningen i aksjen har vel tidvis vært bedre det siste året enn de to forutgående, men kursen derimot… Men jeg er merkelig rolig likevel. Det er mye bra i gang her.

3 Likes

Det er ikkje noko godt teikn når DNB kjem med analyse og kursmål på 19. Det gjorde dei også i januar og kjørte deretter ein emisjon for selskapet på 8 kr samme dag…

2 Likes

Her må man notere sig at tiderne er skiftet. Der er behov for at indhente kapital, men som bl.a. fremgår af DNBs seneste opdatering, kan denne finansiering ske på flere forskellige måder og gennem flere forskellige kanaler.

Uagtet at flere her på TRVX tickeren har deres egne meninger om ledelsen, så er de ikke tabt bag en vogn og er oppegående nok til at holde selskabet kørende på stabil kurs (med undtagelse af lidt ugler i mosen som jeg skal undlade at kommentere yderligere på).

Jeg tipper det bliver en blanding af licensering (optionsordning) og private placement. Jeg tipper også at mange satser på at selskabet følger den historiske strategi om udelukkende at køre emission på bagkant af stærke resultater. Dette vil i retrospekt vise sig at blive en fejltagelse, forudsat man sælger ud og afventer lavere indgang.

Lige pludselig klapper fælden og så er det vigtigt at vide, om man er skind eller bjørn.

1 Like

Jeg tror også en del har solgt seg ut i håp om å få kommet seg inn billigere ved en eventuell emi, da de sikkert har irritert seg over å ikke ha gjort det tidligere ved emisjoner.

Om det er et sjakktrekk nå gjenstår å se :blush:

2 Likes

Bra artikkel om biotek i FA nå :+1:

Kan det komme en oppkjøpsbølge mot norske helseselskaper?

– Vi opplever at mange av selskapene er på radaren til de store gigantene, men at de må oppnå en del milepæler for at noe skal skje, sier Alexanderson i Carnegie, og fortsetter:

– Og om de lykkes følger de store spillerne i bransjen med.

———-//

Betalutin har passert interim og leser av toplinje data 2021, og Oncos kommer med randomiserte data i melanom målt mot SoC innen 4 mnd. Hvem blir kuppet først?

8 Likes

Den bunken med samarbeidspartnere. Priset til 1/20- del av Vaccibody.

11 Likes

Ja man undres - og det er jo næppe Vaccibody der er overvurderet…

Med tiden (og selvsagt forhåbentlige gode resultater) så vil dette udjævne sig :grinning:

4 Likes

De to viktigste studiene i pipen til Targovax er begge med Keytruda, eid av giganten Merck.

Innen fire måneder får vi svaret på om Keytruda og ONCOS 102 har levert den beste ORR innen melanom, og kan gå for et registreringsstudie med markedsgodkjennelse og påfølgende SoC.

Innen H2 2020 får vi også vite hvordan mesotheliom-studiet evner å levere enda høyere progression free survival etter 18 mnd enn foreløpige 12-mnd data. De som fikk med seg Q2-callen med Wicklund trenger ikke å være i tvil om hva han leser ut av data og effekt. Husk at her går Merck og Targovax etter 1L.

Det er ganske obvious at med gode data de neste 3 - 6 måneder vil Merck ønske eierskap til Oncos og gå for SoC i både melanom og mesotheliom. Det får de ikke uten å bla opp 10 milliarder eller mer. Dagens MCAP er 500 MNOK, og i det ligger også eierskapet til TG-plattformen og next gen ONCOS.

Absolutt ingen garanti for at noe av dette slår til, men vi er veldig nært å få svaret på mye av det.

28 Likes

Det kommer til å smelle i Q4. Håper på noen finansielle avklaringer i Q3 og selvsagt ingen ny covid bølge før den tid… :slight_smile:

3 Likes

Kjenner jeg må bruke kvelden på å lytte på Q2.

Vet ikke hvor lenge man kan sitte utenfor Targovax før front runningen til høsten og vinteren starter. Hva “the next level” er, finnes det vel noen gode gjett på :wink:

1 Like

Funderer på å kjøpe noen lodd jeg også, q4 er et stykke unna men fomo vet man aldri når slår inn :ok_hand:

Når og hvor tror folk Trvx kommer til å presentere Oncos data?

12 mnd mesodata kom 4.mai, så innen slutten av okt./begynnelsen av november er det vel naturlig å forvente noe derfra.

Tar gjerne litt bonus med melanom, IOVAXIS eller TG i mellomtiden.

Skal hjelpe deg litt med dette nå, og har gulet ut bulletpointsene til Wicklund rundt hvorfor de er så forventningsfulle til Oncos i mesotheliom:

For å vise effektene Wicklund snakker om for de som fortsatt lever, så ser man hvordan effekten slår ut gjennom den mørkeblå figuren. Pasientene som er i kontrollgruppen; den røde (døde) og gule (forsatt i live) har langt lavere immunaktivering enn hva som kan påvises i Oncos-armen. Dette er effektene fra 12 mnd, all grunn til å forvente at PFS vil ha økt til neste 6 mnd avlesning; 18 mnd.

18 Likes

OBS: haussepost :smiley:

Analysen av immunrespons i melanomastudien kommer til å bli veldig spennende. 12 injeksjoner Oncos-102 kan gi god immunrespons og jeg ser ikke bort i fra at det trigger ekstra interesse fra Merck. Jeg har bare begynt å kikke på dette, men det er jo åpenbart at hvis selskapet får bedre immunresponser med 12 injeksjoner enn hva de har sett, så vil det påvirke

  • designet av mesotheliomstudien
  • interessen fra Merck om å gå inn å gjøre en studie med Targovax i melanoma.
    *interessen fra BP rundt onkolytiske virus og Targovax’ adenovirus spesielt

Jeg har en litt traderbasert tilnærming til denne casen og slik jeg ser det så kan det tenkes at forventningene i markedet utover høsten vil dreie seg rundt spekulasjoner på følgende emner:

  • Partneravtale med cash up front med Merck rundt utvikling av Oncos + Keytruda i malignant melanoma
  • Stor partneravtale av big pharma på grunn av Oncos-2xx
  • Oppkjøp av hele selskapet, enten av Merck ppga resultatene med deres Keytruda, eller en annen aktør som ønsker seg et langtkommet onkolytisk virus i porteføljen. Eller oppkjøp på grunn av Oncos-2xx

I tillegg er det annet snacks som kan komme i H2 - noe kanskje før annet. Sjekk PM!

19 Likes

Nå er dessverre ikke video konferansen fra KOL tilgjengelig lengre, men for de av oss så har sett den flere ganger så husker nok de fleste kommentarene PI.

Det er frustrerende å se hvor bra pasienter og tumor responderer på oncos og keytruda samtidig som man er begrenset av studieoppsette til å behandle pasientene. Det er liten tvil om at hadde man kjørt mer enn de 3 behandlingene de fikk så hadde flere fått en helt annet utfall.

Ellers så kan jeg anbefale KOL presentasjonen datert 15.11.2019

Sånn bortsett fra det så er vi inne i en sykt spennende tid for TRVX. For meg som kjøpte mine første aksjer i IPO så var det den epoken vi potensielt er på vei inn i nå vi har ventet på i mange år. Samtidig som det har vert enkelte skuffelser så har det jaggu meg vært mange hyggelige overraskeleser også. Har Mcap er der den er får jeg gjort lite med, men jeg hadde ikke gjort meg ferdig med den potensielt kommende emisjonen på disse nivåene om jeg ikke hadde stor tro på at finansieringen ordner seg i løpet av høsten/vinteren.

Skikkelige gode data fra melanom, samt oppdatert data fra meso kan alene være nok til å bidra til at TRVX for virkelige settes på kartet. Fjæra er såpass hardt spent nå, at gode data vil gi aksje skikkelig fart oppover.

18 Likes

kan være behjelpelig ?

3 Likes

Ja de er også greie å sette seg inn i.

The work caught the attention of Bristol Myers, one of a clutch of leading oncology players that has been on the hunt for molecules that enhance the efficacy of checkpoint inhibitors. Bristol Myers is set to pay an upfront fee and milestones of undisclosed size to acquire Forbius.

Ras er hot, det samme gjeldene virus… er CPI enhancers the next hot thing?

Novartis floppet idag (de trenger oncos :wink: )…

12 Likes