Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Desto mer oppløftende om det skulle komme gode resultater, klarer man å hoppe over 2 m klarer man sikkert 1 m også. Er ikke like opplagt at det går like lett andre veien.

1 Like

Enig. Hva de ser for seg videre burde bli kommunisert tydelig i samme melding eller i en rekke meldinger når de kommer med resultatet.

Det har de vel også kommunisert på podcast med Radium mener jeg.

Som sagt! Siden registreringsstudien skal være i kombinasjon med CPI også er det vel begrenset hvilken nytte det har å nistirre på PFS og ORR i denne studien.

3 Likes

Enig, kan ikke skjønne annet enn at det minste tegn til respons i mesotheliom for alvor vil sette Targovax på det internasjonale kartet over utviklere av onkolytiske virus. Desto viktigere at se får frem dataene på en god måte når der fremlegges, men har de sikkert tenkt på for lenge siden :sunglasses:

3 Likes

Fra sist radium:

««Vi snakker med flere. Vi er trygge på at såfremt vi får frem data vi liker selv, så vil vi kunne klare å få med en Big pharma på laget, i den studien»

Hva ser de for seg i nytt studieoppsett?
-Forsøke seg på en trippel kombinasjon. SoC + ONCOS + CPI (PD-1 er foretrukket)

Safety lead in før man går inn i randomisert setting. Komboen i den ene, uten ONCOS i den andre. Dette er noe de allerede har snakket med regulatoriske myndigheter og Kols om, og jobbet med en stund. Anslår 40-50 pasienter i hver arm.»

Fra Edison analysen:
«Randomised data from Phase I/II mesothelioma trial expected in January 2020. The trial compares ONCOS-102 plus standard of care (pemetrexed/cisplatin) versus standard of care treatment in first- and second-line settings. The primary goal of the study is to evaluate the safety and tolerability of ONCOS-102, which is typical for this stage. Secondary endpoints will evaluate the initial efficacy of the treatment as well as overall response rate at six months, immune activation, progression-free survival and overall survival.

7 Likes

Det kan godt hende, så det kan kanskje være like interessant å høre noe om hva som er neste steg.

Uansett er studiet randomisert, så noe bør være bedre i ONCOS-armen, selv om det skulle være immunresponsene.

Blir viktig at de lager en god børsmelding, som i godt forklart, særlig hvis ikke resultatene er like opplagte for alle.

7 Likes

Ser man på guidelines er det større studier som har vist veien for første linje.

https://www.esmo.org/Guidelines/Lung-and-Chest-Tumours/Malignant-Pleural-Mesothelioma

"Front-line chemotherapy improves survival of patients with unresectable MPM. Combination doublet chemotherapy of cisplatin, with either pemetrexed or raltitrexed, has shown a longer survival compared with cisplatin alone in randomised phase III trials [20, 21]. "

Sjekker man følgende link og Table 1

https://www.jto.org/article/S1556-0864(15)32151-1/pdf

Ser man at de 2 studiene, med til sammen 226 pasienter behandlet med pemtrexed+cisplatin og rett over 100 pasienter behandlet med raltitrexed+cisplatin så produserte det kun 2 CR, begge med raltitrexed.

Så skulle det dukke opp noe CR i januar vil det være oppsiktsvekkende.

2 Likes

Det er noe jeg ikke forstår med det planlagte studie oppsettet SoC+Oncos+ CPI. Vi vil jo ikke vite hvordan SoC+CPI alene ville virket. Eller er tanken å kjøre en arm med SoC+ CPI alene?

1 Like

Det er et poeng og keytruda har vært testet ut, uten suksess.

1 Like

Jeg er usikker, men det hørtes noe rart ut i min verden, mulig han kommuniserte noe feil sist?
Naturlig vil jeg tro den ene armen er SoC, den andre SoC+ONCOS+ CPI. Vi vet jo Jaderberg nevnte at en såkalt «major Corporation» viste interesse for å delta i kombinasjonsstudie allerede rundt Q2, så hva de har diskutert seg i mellom får vi vell forhåpentligvis vite om ikke så alt for lenge.

@Flottesen nettopp. Derfor skal man ikke se bort ifra at det kan være Merck Targovax har hatt dialog med, også med referanse til refractory Melanom data.

1 Like

@Snoeffelen , mener du skrev et lengre innlegg pro oncos for et par år siden (Hegnar). Kunne du postet på ny , evt dele din vurdering. ? Takk!

Så vil jeg dempe forventninger til lukrativ avtale basert på resultatene som snart foreligger. Er det ikke mest sannsynlig med en avtale hvor partner kun betaler for del av studiet/medisiner. I dette tilfellet CPI?
Slik som i ultimovacs’ randomiserte studier.

I så fall blir det vel ny emisjon ila Q2…?

1 Like

Følger man argumentasjonen fra forrige emisjon, så er emisjonskursen allerede satt i forhandligene med investorene. Emisjonskursen vil da ligge 20-40 prosent under det som har vært kurs-intervallet i høst, dvs 5 +/-. Jeg håper jeg tar feil, Men frykter vi får data som styret sier er bra uten at big pharma biter på kroken. Etterfulgt av en kriseemisjon i påvente av melanom-dataene. Vi er en håndfull gjeng med småinvestorer som drømmer om storgevinst. Hadde dette vært så opplagt som mange gir uttrykk for, så er det rart at interessen ikke er større fra insidere, fond og større investorer.

Har du ikke fått med deg million dollars - avtalene?? :grin:

1 Like

Keytruda som monoterapi var ingen suksess, men keytruda+chemo kunne jo vært interessant jamfør utviklingen i NSCLC der denne komboen nå brukes i 1L i pasienter med PD—L1 <50%.

1 Like

Merkelig nok så tror jeg det er så enkelt som at dataene vil avgjøre hva slags avtale Targovax får.

Base case er at de får sponset CPI basert på lovende men uklare resultater. Men hvis resultatene er bra, så kan det selvsagt komme en jævlig stor avtale. Uansett er det ikke mange børsdager igjen å vente til vi er i januar :slight_smile:

1 Like

De har vel ikke berørt Targovax enn så lenge.

Fornemmer at der er en slags baissende stemning her; det minder unægteligt om dagene før aktien sidst gik over 10,00. Muligt jeg læser for meget ind i det, men det er interessant, at en række skribenter vælger at deltage i debatten akkurat nu.

6 Likes

Ja, mye baissing her, råder folk til å sette seg skikkelig inn i caset.

2 Likes

Ok, takk for svar. Fikk inntrykk av at CPI ikke hadde vært forsøkt på Mesotellioma før. Har vel missforstått Soug på DNB konferansen da.

Det ventes data snart. Selvsagt er det nå caset får oppmerksomhet.

Fra linken over:

“Nearly four times more patients responded to keytruda over chemotherapy.”

Hva er definisjonen av respons? ORR?

1 Like