Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Tenkte paa nye TG-studier.

Hva har ledelsen uttalt angående finanser?

De har vel rundt 70 mill på bok og penger til drift i ca 6 måneder til. Det bør vel komme inn litt penger brennkvikt?

Soug garanterte vel at vi ikke skulle ha emisjon før etter readout på Mesothelioma. Som skal komme nå i januar.

Samtidig har han i senere tid hintet en hel del om at de har nær kontakt med ett eller flere BP.

Så, ja, det er litt gambling for oss aksjeeiere, men med muligheter for stjernetreff…

15 Likes

Forklaring for dagens dipp!

Det er jo helt fair det. Spennende måned for selskapets aksjonærene :slight_smile:

Også veldig spennende hvordan og når de slipper resultatene, er det den typiske børsmeldingen kl07.02 eller etter børsdagen er over.

Er de pålagt å børsmelde resultatene med en gang de er ferdig med analysen, eller kan de holde de tilbake en uke eller to for å ferdigforhandle med eventuell partner (med forbehold om at de har kommet så langt i praten med BP som vi har spekulert noe i)?

De står vel fritt til å velge når de legger frem, men kan ikke selv handle aksjer i perioden før de legger frem.

Samtalene med BP tror jeg går på ulike graderte Scenarier hvor resultat A) gir en deal, B) en annen osv osv.

Når resultatene så kommer, så er dealen mer eller mindre spikret. Med forbehold om at dette kun er mine tanker :blush:

6 Likes

Her har vi James P. Allison, nobelprisvinner i medisin i 2018 innen immunterapi med CV fra bla Memorial Sloan Kettering Cancer Center. https://en.wikipedia.org/wiki/James_P._Allison

Har selskapet noen gang meldt noe i helgene, eller kan vi forvente noe tidligst mandag morgen?

Tror ikke de har gjort det før, but then again, dette er vel det største de noen gang har meldt… så langt.

1 Like

Er det noe som har gått meg hus forbi? VET vi at det kommer en børsmelding i aller nærmeste fremtid?

2 Likes

Ja. Det er det. Kommer melding senest 31. Januar.

1 Like

Ser frem til ny børsuke. Targo er priset til 500m, ganske lavt mtp på oppsiden.
Man kan vel trygt si at nedsiden er 80-100% og oppsiden er alt fra 100-600%!
Gleder meg til data og mer informasjon fra Soug😄 spennende å være aksjonær om dagen

1 Like

Kan du utdype den?

Mener du at perotenial, melanoma, prostata, Oncos 2xx og TG bare er verdt 0-120 millioner?

Det er konkurs minus tapsfradrag. :wink:

3 Likes

Prøvde skildre risk reward, men ble kanskje misforstått? Enormt oppsidepotenisal er det som ligger i denne aksjen.

Det jeg mente med nedsiden er som med alt at om alt skulle gå galt, så taper man pengene sine. Var nok litt brutalt skrevet, men selvfølgelig ikke slik ting ser ut i dagssituasjonen med det vi har av data og resultater og indikasjoner om mulig partner.

Det var nok ikke ment som en kalkulasjon. Men nedsiden er jo stor uansett hvilket biotek-selskap uten inntekter man sitter i. Det kan komme en global økonomisk krise som gjør investeringsviljen liten og det kan komme bivirkninger eller konkurrenter med bedre produkter.

Oppsiden er jo selvsagt i enorm i trvx, for å si det pent!

1 Like

Nettopp. Langt fra der i dag,
Men oppsiden er jo nesten usynlig høy med kurs på 50, 80, 100 og 150kr!

3 Likes

Spått-Ånn!

Targovax er vel OB sitt eksempel på et røverkjøp av en biotekaksje.

https://finance.yahoo.com/news/3-beaten-biotech-stocks-just-194442790.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly90ZWtpbnZlc3Rvci5uby8&guce_referrer_sig=AQAAAN5AzZuaEOEcar2Owi1_a0MroOUPGQ9E6rChrvoRmWHplCfbgx9pagbmk_tvLbKXfAjpwcYCZ12Zxh4i7SyxWL7W0yLKhrDc341iEyeU4XDzEJQKV9uJlqz2Ja22vt9jZjHFg821qOQQFHHpdZhkrZsi28w8dMB_Vlh6Ciuyhqd7

This leads us to think now is a good time for bargain hunting in the Healthcare sector.

6 Likes

Får vi inn utenlandske investorer, så kan oppsiden være nesten astronomisk.

Ref. Mirati.

4 Likes