Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Laget denne for en stund tilbake. Nå vet vi at de fremdeles responderer.

Capture

4 Likes

Jepp. Og når man leser sammendraget til PI så er det med rette man håper på beder respons i 2 cohort

3 Likes

Denne var så deilig at den må løftes frem igjen :wink:

2 Likes

Så deilig? Er vel litt risk for at TRVX er valgt bort til fordel for disse, og ikke senere vil komme som tillegg? Eller ser vi på all info her med gull i øyne? :wink:

Det er jo både og, det vet vi jo ikke.

Men at RAS er hot er uansett positivt for Targovax.

Isolert sett kan det vel ikke være positivt at konkurrerende selskaper blir foretrukket?

1 Like

Det er plass til flere kjære vene :slight_smile:

Og nå var jo dette et annet produkt, var ikke en RAS vaksine Merck slo kloen i.

1 Like

Det er selvsagt plass til flere, men jeg foretrekker gode nyheter for egne selskaper fremfor for andre, konkurrerende, selskaper.

1 Like

Jeg tror hensigten er at tegne et overordnet billede af den retning, sektoren bevæger sig … generelt; derfor kan det fint give mening at se på, hvad konkurrenter mv. foretager sig. Jeg sætter personligt stor pris på resultaterne fra det gravende folk (hobitter), da jeg aktuelt har travlt med at passe arbejdet :slight_smile:

3 Likes

Det gjør vi alle

1 Like

Når Targo ikke er til salgs må de nødvendigvis velge en konkurrent.
Kan jo se det på den måten også …

Mens vi først er inne på RAS, kan det jo være relevant å dra frem denne:

Sånn ca oversatt fra en Radium Podcast. Mr Wiklund om har vært på ESR (European society of Radiology) og har litt å melde om RAS.

FRA ESR(European Society of Radiology)Fra Ca 13.00:
" Jeg vil legge til en ting fra ESR, som var spennende for vår del. Faktisk tror jeg at RAS seilte opp som en av de store nyhetene også. Det var masse snakk om RAS som target. Det har lenge vært kjent som " the undrugable target" av mange grunner.

Forklar kort hva RAS er for lytterne som ikke vet hva RAS er : RAS er et veldig viktig enzym som styrer celledeling i alle celler i kroppen. Og såkalte oncogene RAS mutasjoner er en av de vanligste driverne/årsakene bak kreft. I pancreas kreft der vi er, er 90% av pasientene eller enda flere, RAS mutasjoner, og om man ser på kreft generelt, så er det et sted mellom 20-30% som har det. Det har vært en hellig gral i forskning på kreftmedisin, og forsøke å finne noe som effektivt kan targete RAS. Det er mange grunner til at det er veldig veldig krevende, og mange har feilet, og derfor har det blitt kjent som det “undrugable target”.

MEN, det gjorde virkelig comeback i år, det var interessante data fra Amgen, Sanofi, også et lite selskap som het Mirati, pluss noen vitenskapelige postere jeg så, og man ser også i bransjetidsskrifter som Endpoints osv skrev etterpå, så var det mye snakk om RAS. Det er jo godt nytt for oss, at det blir mer fokus på dette targetet. De fleste bruker såkalte small molecules for å treffe RAS, og de KAN fungere bra, men ulempen er at de kun klarer å treffe én mutasjon av gangen, og det er mange mutasjoner som kan forekomme i RAS. Vi har jo med vår vaksinemetode, klarer vi å treffe alle RAS mutasjonen samtidig, så der har vi en fordel. Så vi håper nå at vi kan få litt medvind av denne nye interessen for RAS mutasjoner. "

… Kan jo plutselig dukke opp noe på oppsiden her, så takk for deling @Krieghoff

5 Likes

Det ble en del juling i dag - likevel langt bedre enn fryktet. Det blir spennende å se hva morgendagen bringer. Hele momentet av forventning er snart barbert vekk av makro - nå trenger vi håndfaste og gode nyheter fra selskapet asap!

2 Likes

Fikk jo litt hjelp av Merck i dag.

Er jo ikke heeelt utenkelig at noen vil prøve ut CPI+TG?

4 Likes

Asap vet vi vell alle er i løpet av Januar, mer konkret enn det får vi ikke.
Dog håper jeg vi snart får melding om ferdig rekruttert kohort 2 i melanom studien.
Tenker det er helt greit å få ristet ut litt kortsiktige av aksjen nå før meldingen(e) kommer.

4 Likes

Jobber for en kommune som skulle ha slått seg sammen med en annen 01/01, så jobb stress-faktore er typ høy. :sweat_smile::sweat_smile:

Tror kanskje mange tolket Merck’s nye avtale som at en av partner kandidatene til Targo falt bort.
Jeg synes uansett alt som lukter TG er kjekkt :smiley:

Og kanskje den mest interessante uttalen i fra det hele er:

At Merck we continue to pursue new regimens designed to extend the benefits of highly selective therapies to more patients with cancer,” said Dr. Roger M. Perlmutter, president, Merck Research Laboratories.

Så at de evt “pursuer” Targovax, er ikke unsansynlig! :innocent:

5 Likes

Sikker på at de kommer melde dette? Husker ikke i farta om de gjorde det for kohort1…

Nei du har kanskje rett, fant ikke noe i farten. Men kanskje litt annerledes nå som studien sånn i utgangspunktet blir “ferdig”(begge kohorter).

Ble gjort for mesothelioma. Så vil anta at det gjøres for melanom også.

https://newsweb.oslobors.no/message/476272

3 Likes

Øystein sier følgende i siste Radium om Targovax (episode 106) fra 23:29:

Det er en økende interesse for alt om har med mutert-RAS å gjøre.
Vi tenker jo på denne RAS plattformen vår ikke utelukkende på denne vaksinen vi har, men da å kunne gjøre andre ting med det. Og andre kombinasjoner, bruke teknologien på en måte som nyttiggjør den «know-howen» vi har i selskapet da i RAS.

Endret etter input fra @Chrysler300C, starter fra 21:00
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-106#t=21:00

2 Likes