Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

RAS har aldri sluttet være interessant. Men med alt annet som har skjedd i sektoren så har den havnet litt i skyggen.
At trvx sin TG skal være mindre interessant eller verdisatt enn ultimovax sin UV (mot telomerase) henger ikke på greip. Annet enn at trvx har lagt den bort for ei stund…

7 Likes

Når man hører på denne podcasten , så hør for Guds skyld fra 21:00.

Da får man hele løpet om TG plattformen med seg !

Nydelig og høre på dette igjen!

Imorgen passerer nok SMA 50/200 , så får vi se om det styrker aksjen noe🙄

Prøver og stå i stormen , men har redusert innatsen noe før helgen… tørr rett og slett ikke sitte all in ( selv om jeg gjerne vil ) :stuck_out_tongue:

4 Likes


:smiling_face_with_three_hearts::wink:

2 Likes

Innhentingen på slutten i dag sier meg at vi får en rekyl i morgen. Blir interessant å se hvem som lastet på salg i dag.

3 Likes
4 Likes

Er samme sak som tidligere, men fra Fierce:

> KRAS and its hope against cancer was one of the biggest talking points in 2019, and it seems this hype is not dying down in 2020.

5 Likes

Og der var USA ute av Irak. Troen på rekyl er ytterligere forsterket. Svinger fort om dagen :joy::sweat_smile:

2 Likes

Svinger fort .

2 Likes

Hehe, fordi de ikke har hørt om OB!:wink:

Ingen RAS hype her…:confused:

2 Likes

Når vi snakker om CPI og Chemo, https://investors.merck.com/news/press-release-details/2020/Mercks-KEYTRUDA-pembrolizumab-in-Combination-with-Chemotherapy-Significantly-Improved-Progression-Free-Survival-Compared-to-Chemotherapy-Alone-as-First-Line-Treatment-for-Extensive-Stage-Small-Cell-Lung-Cancer/default.aspx

5 Likes

Øiy! @TekBot har du tenkt å hoste opp noe kult her snart eller? :smiling_face_with_three_hearts::innocent:

7 Likes

I mens gjør Mirati seg klar for kommersialisering:

Mitt daglig morgenbesøk på newsweb kjennes nå som om jeg har januarjulekalender/flaxlodd. Er søren ikke mange dagene til julaften :crossed_fingers:

1 Like

Phase 3 KEYNOTE-604 Study Did Not Meet Other Dual Primary Endpoint of Overall Survival; Results to be Presented at Upcoming Medical Meeting

De trenger noe ekstra…:wink:

5 Likes

Du tok deg litt bedre tid å lese i dag altså :stuck_out_tongue:

1 Like

Angående skatteoptikering for de norske statsborgere, så spekulerer jeg på, om der rent skatteteknisk fortsat er grundlag for at tro, at der bliver solgt fra før nytår og tilbagekøbt straks efter. Jeg mener dette har været et tilbagevendende emne i flere aktier, men har ikke nok indsigt i det norske skattesystem til at afgøre, om det bare er spekulation.

Jjfr. snak om risikovurdering i markedet grundet gårsdagens sell-off, så skriver den danske børs:

Råvarer: Oliepriserne falder efter revurdering af risiko i Mellemøsten

Ser i øvrigt ud til at vi åbner op.

image

Om man selger kort tid før nyttår for så å kjøpe tilbake samme posten rett over nyttår så kan man risikere at skattemyndighetene avviser din tapsføring. Så den fremgangsmåten er ikke anbefalt.

Sving trade med noe annet først, eller vent litt lengre.

Dersom det er reell sjanse for større verdiendring i perioden mellom du selger aksjen og kjøper den tilbake, er det liten sannsynlighet for at skattemyndighetene foretar en gjennomskjæring. Selger og kjøper du samme dag og at transaksjonene skjer tett på hverandre, kan dette skje. Selger du siste handelsdag før nyttår og venter en handelsdag før du kjøper tilbake, er sannsynligheten mindre. Har hørt at sannsynligheten for gjennomsjkjæring også kan påvirkes av omsetningen i den enkelte aksje.

1 Like

50 dagers glidende gjennomsnitt (5,90)
200 dagers glidende gjennomsnitt (5,93)

Vil det si Golden Cross :no_good_man: imorgen?

Litt off-topic dette. Den sikreste metoden er for de som har ekstra likviditet er å doble posisjonen, for så å selge senere samme dag om du vil. Har aldri hørt at skattemyndighetene har forsøkt med gjennomskjæring på det, du vil jo ha en reell eksponering og aksjene du selger realiseres.