Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Phase 1, Single agent, proof of concept

#2 – Mesothelioma: radio- and chemo refractory
o 130-fold increase in CD8+ T-cell infiltration
o 47% reduction of tumor on PET 6 weeks after
last ONCOS-102 injection, survived 18 months

1 Like

InVivo,

Nummer 3, God immunrespons og bedre resultater med chemo+virus er det mest sandsynlige resultatet, et veddemål på det motsatte ville ikke gitt særlig store ods. Men om det fører til en upfront er ikke like sikkert, en sponsing av CPI må være minimum, jeg kan ikke se for meg at BP vil betale upfront for bare en indikasjon.
Vi har 2 pågående studier med 2 forskjellige CPI produsenter, lite sannsynlig om de velger en tredje variant, den som sponser neste studie har sikret seg en fremtidig avtale i denne indikasjonen. Hva skjer videre med nye studier for refractory Melanoma om sponsor ikke er Merck.

1 Like

Vil tro at Merck er villig til det (feilet studie i meso), hvis noen andre CPI aktører er interresert. Hvorfor skal trvx velge merck fremfor BMS eller AZ f.eks?

De 6 første hadde 100% immunrespons.

Min base case er:

1 Like

Det store spørsmålet er vel: Hva er sannsynligheten for at Oncos vil få CPI til å virke på Mesothelioma. Med god immunrespons så ligger forholdene til rette for det og det ser jo veldig lovende ut.

Vi har en tendens til å glemme partnerstudiene. Ser man på immunresponsen Oncos gir i Ovarian (Eggstokk kreft) så er den ekstrem.

3 Likes

Jepp!

Altså, bear caset mitt er ikke en forventing overhodet. Så langt jeg har sett så klarer vel Oncos å immunaktivere nærmere 100% av pasientene.

Men jeg tenker det er greit å ha med alle mulige scenarier. Så investerer man jo utifra sannsynlighet.

2 Likes

BP kan jo like gjerne betale upfront for å slå kloen i flere indikasjoner. Hvis der blir Merck, så vil nok en avtale innebære melanoma også.

Upfront kan også innbære prekliniske Oncos-2xx.

Det er så mange mulig utfall her at det er vanskelig å spå.
Men Targovax nyter fordelen av at oncolytiske virus er skikkelig HOT om dagen, og de har mye å tilby partner/kjøper. TG, Oncos-102, Oncos-2xx

14 Likes

InVivo,

Hva skjer med Ludvig studien om Merck kjøper Oncos, Ludwig har investert store penger i denne studien som skal tilbakebetales når produktene kommer for salg.
AZ kan sikkert kjøre studien videre med sin CPI, men hva med Oncos om den er kjøpt av Merck. Skal studien til Ludwig representere noen verdi må studien videreføres med de samme ingrediensene AZ CPI pluss Oncos 102.
Det samme forholdet har vi for refractory Melanoma men motsatt siden det her er Merck Keytruda pluss Oncos 102. Forskjellen her er at taperen ikke er en tredjepart siden studien er for Torgo sin regning, det gjelder om AZ kjøper Oncos.

AZ har også pågående forskning på RAS mutant kreft, kanskje de har lyst på hele Targo og ikke bare Oncos.
Som du skriver her er det mange variable, men det kompliserer også det hele litt.

2 Likes

Har stilt følgende spørsmål til podkasten tidligere:

Er det noe definert i avtalen med CRI/AZ som hindrer andre fremgang, eller vanskeliggør samarbeid med andre? *

svar fra CEO: nei

Az og merck kan også samarbeide:

https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2017/astrazeneca-and-merck-establish-strategic-oncology-collaboration-27072017.html#

Merck sin oncos-102 klinger bra. :sunglasses:

11 Likes

Det var nytt for meg, da er det avklart, takk.

Som nevnt over så har ikke jeg oppfattet det som et problem, fordi det ikke er noen bindinger i samarbeidene.

Kan jo godt tenkes at AZ kjører videre med Oncos selvom Merck kjøper Targovax, mot at AZ må gi en cut til Merck.

Som sagt, mange muligheter her

Har TRVX fullmakt til dette? 30% altså? Evnt hva er maks uten ny generalforsamling?

Ja. Vedtatt på forrige generalforsamling.

Mange spekulasjoner, men mye tyder på at det er lurt å holde på aksjene👍 Måtte bare helgen bli ferdig!

3 Likes

Her er forøvrig de andre spørsmålene jeg stilte. Ser at flere av disse er relevante idag, poster de her slik at vi kan spekulere videre på faktiske utsagn:

1. Ved suksess i CRI studier, skjer tilbakebetalingen når produktene er i markedet, eller før fase 3? Når gjelder dette for Peritoneal med AZ? svar: når produktet er i markedet … kommentar: supert da trenger de ikke å hente penger for å bli med AZ videre!

2) Pasient 4 i cohort 1 open label Melanom studie brukte ca 60 dager for å oppnå CR på lav dose. Kan dere besitte data fra cohort 2 i 2019, og strategisk oppdatere markedet når det passer dere? Svar:
han sier først nei, så ja… kommentar: kult at de fanget min lille felle… det var pasient 5. :slight_smile:

3) . Er det noe definert i avtalen med CRI/AZ som hindrer andre fremgang, eller vanskeliggør samarbeid med andre? svar: nei kommentar: rart at flere aktører ikke hiver seg på…

4) . Uten å spekulere for mye i SOTIO og deres fremgang, er dere sikre på at de vil levere data i 2019? svar: de har et håp om 2019 kommentar: håper de da kan slutte å si at det går sakte med SOTIO på presentasjonene…

5) . Hva skjer ved positive data i peritoneal, og hvordan kan dere finansiere deltagelse videre samt betale tilbake CRI med en multippel? Jeg tenker at AstraZeneca ikke har virus i sin portefølje og forsøker seg på RAS. kan man spekulere i oppkjøp? svar: fikk ikke svar på denne

6) Er dere villige til å selge virus plattformen? svar: de vil ha mer data… kommentar: Erik nevnte i samme podcast at de har /får oncos data i 160 pasienter…

Tror det var episode 79 der de gikk gjennom disse. Kan være greit å høre svaret til spørsmål 2 igjen. Den er jo hyperrelevant ihht risiko med pengeinnhenting og utlesning av mesothelioma.

10 Likes

Her er sånn røffelig Benchmark av hva vi kan forvente oss av respons fra soc. Ca 40% respons på kjemo i førstelinjepasientene, og rundt 10% respons i 2’linje. 12 måneders median OS, og 6 måneders PFS. Jaderberg refererte til typisk mellom 3 og 4 av 10 respondere på kjemo i førstelinjesetting ved en tidligere Q. Fra vår fase 1 i mono :
“Two end-stage MPM patients were included in Targovax’s Phase I basket trial testing ONCOS-102 as a single agent, with PROMISING results.Strikingly, one of the patients had a 47% reduction in tumor volume 6 WEEKS AFTER completing the trial and went on to live for 18 months, far longer than expected.” (totalt ca 33 måneder OS hos den ene pasienten, kan vi gjenskape noe liknende i flere pasienter, vil det være utrolig bra).
https://www.targovax.com/en/mesothelioma/

Om man graver litt dypere fra Safety lead-in i 6 pasienter får vi da altså klinisk respons på 2/3 pasienter = 66,% respons i førstelinje, og 1/3 = 33% i andrelinje. Veldig små tall, men dog. Advisory board oppsummerte dataene i de 6 første pasientene med “signal of clinical efficacy”.

16 Likes

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Da var dagen for ny topp 20 kommet :slight_smile:

18 Likes

Mye NON. Er vel ofte kortsiktige posisjoner :roll_eyes:

Kan være det men mange her på forumet bruker NON og vi er vel de mest innbitte langsiktige aksjonærene som finnes :slight_smile:

4 Likes

Sant det.

BlackRock ble jo hyllet i Nano, men brått var de vekke.