Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Fremdeles «store» poster som legges ut på ,40 ,50 og ,60. Når omsetningen er så lav som nå er brått 40k aksjer et stort hinder. Svinger voldsomt i Targo om dagen - skal tro hvem det er som akkumulerer i området 10-10,4 :thinking:

1 Like

MSI har jo tatt noen tusen hver uke i flere måneder nå :slight_smile:

2 Likes

Noterte meg at at Tragovax i løpet av høsten/vintreren hat pekt ut indikasjoner for de nye virusene. Kan virke som de nye virusene er mer skreddersydd for hver indikasjon.

q3 2019

Desember 2019

11 Likes

Oncos-214 & TG01 i pancreas :money_mouth_face:

4 Likes

Spennende! Jeg må lese meg mer opp på ONCOS 200, og hvor disse er i løpet. Blærekreft som ikke har spredt seg fins greie behandlinger for, som sikkert er kjent for de fleste her. Metastatisk blærekreft er det derimot ingen gode behandlinger for, pasientene får stort sett det som fins av chemo pluss Keytruda. Chemo har vel 4% 5 års overlevelse, Keytruda har 7 eller 8 % mener jeg. Jævelskapen sprer seg fort til lever og omkringliggende vev, noe som gjør operasjon og stråling tilnærmet umulig.

Disclaimer: en nærstående av meg har metastatisk blærekreft, og får nå runde 2 med chemo etter at første runde pluss en runde keytruda ikke har hatt effekt. Første runde chemo satte veksten “på pause”, uten at svulstene krympet. Keytruda hadde ingen målbar effekt.

8 Likes

Jeg har liten kunnskap om dette, men trodde Pcib hadde gode indikasjoner på sin behandling av blære og gallegangskreft ?
http://www.biomatsencongress.org/images/files/book_of_abstracts_biomatsen_2019.pdf

Kan synes som KLP er på vei ut av TRVX. Solgt 560K sist uke. Totalt 938K siden primo desember. Antar at inngangsverdiene er betydelig høyere enn siste ukes kursgjennomsnitt.

Legger vi til Nordea og Meierikassa så er nedsalget 644K siste uke, og totalt 1.224K siden primo desember.

Noe å bekymre seg over ? Det MSI pluker opp er jo bare en liten fjert i sammenligning.

Tror ikke det er så farlig, mer som en avbalansering i forbindelse med nyttår.

Tja, var du bekymret når Storebrand dumpet Pcib på 5-tallet?

3 Likes

Nei, har aldri hatt noen interesse for PCIB. og har ingen fot i den leiren.

Om vi ser på utviklingen for det siste året så ser jeg at disse aktørene mer eller mindre har opprettholdt sine posisjoner. Endringen er minimal fra primo 2019 til primo 2020.

Tenker at vi like gjerne kan se en Nyenburgh-effekt her, ref Pcib. Når disse aktørene er tom, så er det brått lite aksjer til salgs?

1 Like

Hva mener du med en Nyenburgh-effekt?

Virker som et aggressivt salg og jeg ser ingen problemer i at en aktør forlader aktien … andre køber og tager plads. Når først salgspresset er væk vil aktien bounce tilbage uden problemer.

2 Likes

Du får ett ganske greit svar om du googler det:

https://www.google.com/search?q=Nyenburgh-effekt&rlz=1C1GCEV_noNO882NO882&oq=Nyenburgh-effekt&aqs=chrome..69i57.1215j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Sakser fra abstractet du linker til:
" Our results present a possible treatment strategy for non-muscle invasive bladder
cancer, with intravesical instillation of photosensitizer and bleomycin followed by illumination through an
optic fiber by using a catheter."

Denne behandlingen krever altså at tumor befinner seg på (indre) overflate av blære, og at den ikke har spredt seg. Det vil si, jeg vet ikke om det gir mening å behandle “moder-svulsten” når om den har spredt seg, men jeg har inntrykk av at det ikke har det. Jeg tror det er metastasene som oftest er farlige. Jeg tror det trengs systemisk behandling (les: injeksjon i blodomløpet) når man har multiple og potensielt skjulte metastaser. Her er det sikkert andre som har bedre kunnskap enn meg, men slik var i alle fall opplegget den gangen jeg ble behandlet for testikkelkreft og man var usikker på spredning.

Bra de selger nå før oppdateringer kommer, disse aktørene selger når de har oppnådd sine mål. Og siden noen plukker opp aksjene skal vi ikke bekymre oss. Veistykke vi nå skal krysse byr på utfordringer, men også muligheter. Jeg tviler på at noen vet noe mer enn andre og regner jeg med at prosent-fortjenesten er i boks for disse aktørene, og det betyr salg.

2 Likes
5 Likes

Ser ud til at salgspresset efterhånden er aftaget og vi kan bevæge os tilbage omkring 10,00 … burde have været i markedet @ 9,65, men det er svært at kende kaninhullet på forhånd.

ca. 8.000 aktier til 10 blank; anyone?

edit: godt 12,3 mia aktier til 10 blank … j/k

Skal vi ikke få pre-clinical data fra de nye virusene i januar også?

Ja, det kan nok være at fond som deltok i emisjonen på 7 kroner er superhappy med exit på 10 . Spesielt når de for en måned siden lå inne med 30 % i minus på postene.

Jeg ser for meg en trippelboozt på gode meso nå. For det første vil det være en relief av at meso «klarte seg»; det er fortsatt en god sannsynlighet for at ønsket effekt ikke vil slå ut, og at det ikke blir noe trippelstudie her. Da vil mange ventepenger hoppe inn, samt at det øker effekten med dobbelvirkningen gode data og påfølgende chemo + CPI + Oncos vil få for verdsettingen. En kurseffekt på dette kan enkelt løfte aksjen til 25 - 30 kr.

Dernest kommer trippeleffekten; vi er mange nok som forventer / håper på sterke effekter i melanom når man har økt doseringen x 4 (12 injeksjoner mot tidligere 3, som gav gode data). I mitt enkle hode vil selvtillit til melanom styrkes betraktelig hvis responsen fra Oncos i meso er så god som Soug og co ønsker seg.

Å deretter forvente at next-gen Oncos vil levere gode pre-kliniske data og åpne for BP-interesse vil være en soleklar konsekvens.

Med andre ord; å selge på første eller andre dag for swingtradere og andre «kortsiktige» nå ved gode meso-data kan gjøre det vanskelig å komme seg på toget igjen når BP, analytikere og farmainvestorer skal kaste seg på igjen.

Har vi svarene på alt dette før helgen mon tro?? :thinking::thinking:

20 Likes