Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Fra 19. nov

H.C. Wainwright](https://www.streetinsider.com/entities/H.C.+Wainwright) analyst Joseph Pantginis reiterated a Buy rating and NOK19.00 price target on Targovax AS (TRVX:NO), saying a KOL event highlights ONCOS-102’s key differentiating factors in the current melanoma treatment landscape.

https://www.streetinsider.com/Intl+Ratings/H.C.+Wainwright+Reiterates+Buy+Rating+on+Targovax+AS+(TRVX%3ANO)/16147714.html

8 Likes

Det Pål Falck sa:

– Ved positiv mesoteliom-studie kan aksjen potensielt mer enn doble seg og muligheten for å finne en partner øker betraktelig. Mesoteliom-studien har en høyere vitenskapelig verdi siden den er randomisert og har flere pasienter, sier Arctic-analytikeren.

Dobling av kursen og partner, vi tenker likt vi Pål!:hugs:

15 Likes

Det er veldig mye som taler for at readouten som kommer nå kan føre til en kurseksplosjon. Vi får se hvor interessert de store investorene blir hvis Oncos-102 går inn i en pivotalstudie for 1L mesotelioma.

Når det gjelder en eventuell avtale så har heldigvis Soug verdifull erfaring med det fra tidligere. Han var garantert med på prosessen i Algeta, og vet hvilke ressurser han må hente inn for å få en så god avtale som mulig.

11 Likes

Tja, ser ikke ut som markedet venter gode data.

1 Like

Mange som sitter med opp mot 100% avkastning de siste ukene, forståelig nok lett å trykke på salgsknappen ved en slik gevinst! Usikker på om det er så enkelt som å si at markedet ikke forventer gode data, noen form for forventninger har dratt oss opp alle disse prosentene de siste månedene også.

Edit; de siste ukene skal så klart være månedene.

1 Like

Hvilken forutsetning har markedet for å forvente noe som helst?

1 Like

I mine øyne så har Targovax vært priset til svært liten sannsynlighet for å lykkes. De siste ukene/månedene har markedet priset inn Oncos-102 i mesoteliom, men jeg synes ikke det virker som om markedet tørr å prise inn mer enn 10% LOA for øyeblikket. Forståelig nok, siden vi kun har data på noen få pasienter.

Alt det må nødvendigvis endre på seg hvis de plutselig sier de har gode nok data til at de forventer å nå markedet.

5 Likes

Celestar,

Det gjør biotec selskaper hele tiden, de presenterer gjerne på store konferanser som ESMO ol. At de kan holde tilbake dårlige data tviler jeg på, der gjelder nok andre regler.
I den situasjonen de befinner seg nå tror jeg de godt kan velge å presentere data fra studien vi venter på til et BP selskap som har interesse av å ta dette videre. Targo vil vel også ha avklart løpet videre før de slipper data, det ville i det minste hvert fornuftig, uten blir fortsatt full fokus på emisjon.

Tror slett ikke tvilen i dag er basert på mulige dårlige data, det er emisjonen spøkelset ligger som en klam hånd over selskapet og må avklares, med tidligere erfaringer fra biotek emisjoner på OSE er frykten betinget. Hadde de hatt penger på bok når meldingen om TG samarbeidet kom ville kusen gått mye mer, tror vi på avtalen er verdien større enn dagens marked tap.

6 Likes

Kan ikke fri meg fra tanken om at de fikk dataene rundt jul/nyttår og nå bruker tiden på å forhandle en avtale med en partner. Om resultatene var dårlige ville partner trukket seg med en gang og emisjon, uten partner, ville hvert et faktum rett etter nyttår. Tenker derfor at jo lenger tid det går uten news jo større er sjansen for at dataene er brukbare.
Tanker?

6 Likes

Jeg tenker det samme her. Men spørsmålet ligger vel på om de kan holde igjen data for å ferdiggjøre en avtale med BP, eller om data må slippes ved ferdigstillelse, uavhengig om de holder på med forhandlinger/avtale med BP eller ikke. Dette er det stilt til spørsmål lenger opp i tråden av “Abradinho”, uten at det ennå foreligger svar på det såvidt jeg kan se. Selv kjenner jeg ikke rutinene her og hvordan lov verket er på dette.

Kanskje noen har svar på det?

Det har jeg sett IR svare på. Det kan de.

3 Likes

Roboter som trekker prisen ned?

Ja, jeg regner jo ikke med at det er noen nærtstående som selger aksjer på insideinfo for å spare seg noen tusenlapper. Da er vel riset bak speilet stort nok til at man skjønner at inndragning av midler og fengselsstraff er preventivt nok.

Er nok noen som begynner å få nerver.
Men som man har sett i aksjer før; aksjer blir kjørt OPP før emisjon, så dagens fall kan tyde på at det i alle fall ikke blir emisjon :wink:

Hva blir det da? He he

Det er ikke store volumene som skal til for å få kursen ned så mye som den er i dag. Viser vel at kjøpssiden er ganske fraværende i påvente av nyheter.

Ingen BP liker auksjoner, å slippe data først å starte forhandlinger med flere i etterkant kan kanskje i noen få tilfeller være smart. I dette tilfelle tror jeg ikke det, jeg forventer en meget god immune respons i de fleste pasientene og ut fra det er det opp til en CPI produsent å vurdere sine sjanser i et kombinasjons studie.
Hadde de hatt en arm med CPI som i refractory Melanoma ville dette vært en indikasjon, nå har de ikke det. CPI produsentene vet hva som skal til for at deres CPI skal ha en effekt, tror de effekten vil bli tilstrekkelig er 1L behandling i Mesothelioma premien.
En må også ha i bakhodet at kombinasjonen CPI/ Oncos ikke møter særlig stor utfordring, kanskje viser studien at kombinasjonen Oncos/chemo i denne studien er signifikant nok for myndighetene uten CPI. Da har Targo gode kort på hånda i forhandlinger med BP.
Siste avtale med TG kan ha komplisert det hele litt, før denne var Targo bare virus. De fleste samarbeidene til nå for virus aktørene har endt i oppkjøp av BP, Targo er i dag ganske mye mer enn Oncos 102.

4 Likes

Ny presentasjon ligger på nettsiden. Studien med SOTIO er tatt bort

Den er med på presentasjonen som er to dager gammel.

5 Likes

Er veL bare 1 presentasjon fra 2020?

Say what? Denne er fra i dag

4 Likes

Trvx har alltid kommunisert at det er vanskelig å anta oppdatering fra studier med samarbeidspartner for det er ikke de som sitter på data. Så alt i alt så er det vel fornuftig å ikke guide

1 Like

De har fått med seg Takeda og Turnstone sitt strategiske samarbeid. Kom over en artikkel fra Soug sin tid i Algeta, fin erfaring å ta med seg i perioden vi går inn i nå.

1 Like