Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Også prostata og perotenial som er priset til kr 0 per idag.

Og preklinisk, Oncos-2xx

1 Like

Så en POC er selskapets viktigste studie?

Trenger ikke å argumentere på hva vi syntes er viktigst. Positivt at de har flere ting på gang. Etter å ha fulgt selskapet i flere år, så er det ingen tvil for meg at meso er topp prio for oncos 102, så får vi se hva som skjer videre.

2 Likes

Tja, mulig jeg er litt uenig. At det er massiv konkurranse i Melanom generelt er klart. Men i denne indikasjonen tar Targovax inn pasienter som igrunn ikke lengre har noen gode alternativer. Vår nærmeste konkurrent nå er vell kanskje Checkmate? Om man ser på konkurrent sliden på Anti-PD1 retreatment som fra selskapet ser men at Checkmate er en TLR-9 agonist, i tillegg til at dataene er fra den høyeste kohorten.
En kommentar fra Soug rundt TLR-9 Agonist :
« and we stack up well against these, two of them are TLR-9 agonist, and I think its quite logical that Oncos-102 is better than the TLR-9 agonist, because oncos-102 is also a TLR-9 agonist, but in addition, we immune activate the patients through antigen release, so there is a additional mode of action here compared to…”

Vi har bedre data(på lavere antall pasienter), men på den laveste dosen. Mener også det Soug tar opp kan tyde på at det er logisk at ONCOS-102 er bedre enn en standard TLR-9 agonist som det ser ut til at Checkmate(CMP) har. Vi har allerede bevist gode data, og selskapet har meldt at det er interesse utad for disse dataene. Det “alle” venter på nå er om vi kan bekrefte disse dataene når vi øker doseringen. Her virker selv klinikerene å være optimister. Ser man i lys av dataene er det flere enn de 3/9 som har hatt effekt, men på bakgrunn av protokollen fikk man ikke fortsette å dosere med oncos-102. Gleder meg enormt til nye data og tror dette blir knall.

2 Likes

Pt. Som har resultater å vise frem… men det kommer flere her…

Og det gjør det ikke i mesothelioma… thats my point…

Ser man på immunresponsen så kan man håpe på 40-60% ORR i best case.

Husk også hva PI sa, ‘‘these patients were NOT cherry picked’’.

Mener han sa at mange av disse pasientene var for syk til å delta i andre studier i forhold til deres protokoller. Så 33% ORR ble oppnådd med suboptimal dosering på de aller aller sykeste pasientene.

2 Likes

Jeg synes det er rart å omtale mesotheliom-potensialet som en bonus og noe som ikke er priset inn. Selskapet sier jo selv at det er mesotheliom som er raskeste vei til markedet for Oncos. Svake resultater her vil ta ut mye nåverdi av mange regneark tror jeg.

Nope, melanoma er kortere.
Singel arm med 40-50 pax.

Men mesothelioma VAR raskeste vei til markedet. Dette endret seg etter sterke melanoma data.

Og melanoma beviser at konseptet funker, det er det geniale med det studiet.

3 Likes

Men kommer virus konkurrentene med bedre data, så er det over og ut…

Mesotheliom har allerede ODD, som er veldig gunstig/verdifullt for eventuelle partnere.
Proof of concept er bare et begrep som understreker at virusene funker og har en fremtid innen kreftmedisin.

Har ikke ståltro på resultater i form av OS i mesotheliom, men det skal vi heller ikke bruke vår for mye tid på å tolke. Kjekt om det har flere effekter, men vi skal ha respons og økning av CD8+ T-celler. Får “vi” til dette har det en verdi for big pharma i kombinasjon med CPI…

4 Likes

Dette er jo en generell regel som gjelder for alle biotek da

Skjer dette så er det bare å holde på aksjene - for da burde det bli moro det neste halve året. Endelig fikk jeg sagt det - og ment det samtidig :smiley:

4 Likes

Mesotheliom har vært og er et viktig “spydspiss studie”. Her er er det kommunisert at vi i utgangspunktet har “path to market”. Melanom startet som og er et POC studien for å bevise effekten av ONCOS- at vi kan aktivere immunsystemet og gjøre kalde tumorer varme(som nå er bevist).

Det er vell nå i det siste at Soug har kommunisert det som KAN bli veien videre for Melanoma som har endret litt i mine øyne, i kombinasjon med de resultatene vi har oppnådd. Om de beviser like gode eller bedre resultater i kohort 2, nevnte han vell noe rundt 50 pasienter i en “single arm trial”.+ de 21 vi har/får data på. Da er jo ikke veien voldsomt lang til mål, og mener kortene har snudd litt nå. (NB, alt avhenger selvsagt av gode nok data). Husk at i tillegg er Melanom indikasjonen langt større også.
Hvor har de fått det antallet fra tro? regulatoriske myndigheter? PI? Advisory board? seg selv? Ingen tvil om at dersom vi får et slikt oppsett, nærmer vi oss for alvor “path to market” der også. Potensiell gull situasjon for selskapet der en “partner” kan komme tilnærmest til dekket bort i flere indikasjoner.

Her er en vurdering fra Edison, de har verdi på 10,6kr på melanoma alene.

5 Likes

Og ikke glem perotenial! Ovariekreft er jo den indikasjonen hvor vi så langt har sett best effekt som monoterapi.

Perotenial er jo megamuligheten her, backet opp med AZ i ryggen.

6 Likes

Den studien med AZ er så “sexy”. Oppsettet virker også å være meget fornuftig.

Her er litt mer info om studien :

Her kan man jo lese litt av hva de er på jakt etter når de benytter ONCOS-102, og viktigheten av immunrespons når man kombinere med CPI.
" “Although checkpoint blockade antibodies have been remarkably effective in treating a variety of cancers, many patients fail to respond to these immunotherapies,” said Jonathan Skipper, Ludwig’s executive vice president for technology development. “Eliciting therapeutic responses in such patients through combination therapies is a top priority of Ludwig’s clinical research program, and a major objective of CRI’s as well. We have good reason to believe that combining checkpoint blockade with oncolytic virotherapy is a highly promising strategy to that end. We very much look forward to seeing the results of this trial.”

ONCOS-102 is a serotype 5 adenovirus—a relative of the cold virus—that has been engineered to selectively infect and kill cancer cells. The virus has also been modified to express a gene for an immune factor known as granulocyte-macrophage colony stimulating factor (GM-CSF), which boosts critical elements of the immune response. ONCOS-102 has been shown in a previous trial to be safe and to induce anti-cancer immune responses."

Edit, og at de har tatt det et steg videre, kan ihvertfall i mitt hode tyde på at de har sett noen synergier her.

9 Likes

Vi får håpe det kommer noen fine uttalelser fra Einarsson.
Noen som vet om det er spikret når TRVX skal være med podcasten igjen? Mener at det var snakk om nå i januar?

5 Likes

InVivo,

Melanoma gruppen som er target for denne studien har i dag ingen tilbud til videre behandling, de blir sent hjem for å dø. At en av pasientene ble helt frisk (CR) i den første studien er ikke mindre enn et mirakel, spørsmålet som er ubesvart er: Var det et mirakel eller var det Oncos.

Om dataene repeteres eller bedre i utvidet studie tror jeg veien til markedet er meget kort, studien gjøres sammen et av de mest respekterte sykehus i verden, S&K. S&K var jo i fistel på pressekonferansen som presenterte resultatene og kalte de oppsiktvekkende. Så ja, vi har mye spennende i vente og Mesotheliom er bare begynnelsen. Ludwig skal også være ferdig rekruttert i 2020, hva vet de (Targo & AZ) om data fra denne studien.

7 Likes

morro om KLP er tomme nå og folk klarer holde på aksjene sine :wink:

5 Likes

Steg 1 for å klare å holde på aksjene sine er å ha en viss oppfatning av hva positive resultater vil ha å si for aksjens teoretiske nåverdi.

Man kan vel kanskje si at LOA kan økes fra 10% til 30% hvis selskapet mener at de har gode nok resultater til å starte en registreringsstudie? Siden indikasjonen er verdsatt av markedet til ca 5kroner aksjen, mener jeg at en kursøkning til 20kr aksjen forsvares lett.

Det er hva markedet sier. Selv synes jeg det enda er billig, fordi det priser ikke inn noenting annet.

8 Likes

Måtte bare dele denne, redd det er litt humor, men det er til gjengjeld Targovax humor :smiley:

Targkvax’s lead product candidate, ONCOS-102, is a genetically modified oncolytic adenovirus, which has been engineered to selectively infect cancer cells and activate the immune system to fight cancer.

Targkvax! Dette forklarer mye!! :joy:

Forøvrig en bra artikkel og ett seriøst nettsted.

1 Like

Da har vi forskjellig oppfatning om hva en bra artikkel er, den er full av feil.