Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

Er det mye TA med i bildet nå?
Virker mest som Coronafrykt, og panikksalg for å komme av børs.

la inn en liten ordre på 4,20 men fikk ikke napp

Mye frykt nå ja, men positivt at den støtten foreløpig holdt.

Det er vel ingen som helst tvil om at Targovax er sykt underpriset. Problemet nå er jo makro. Investeringsviljen går ned og man vet slike selskap trenger mye penger. Da er det kjedelig om de hentes på lav kurs. Så en partner er vel det som må til nå :crossed_fingers:

2 Likes

La ut på feil sted…

Noen strekmennesker som kan tenke seg å dele noen tanker? @Nocturne (jada, vet du ikke er Targo-fan), @Savepig @vcp

3 Likes

Først og fremst er volumet så svakt at man skal være varsom med å lese inn for mye av noenting.

Men det er jo antydning til bunnformasjon ved at den beveger seg opp fra et temmelig oversolgt nivå.

Kan fort gå noen prosent om den fortsetter opp fra dette nivået

5 Likes

Ser lite til ingen motstand før 7,40.
Man kan forvente noe motstand i området 5.30, men ikke av betydning ved en oppdatering / melding fra selskapet. Mer teknisk fra et trading perspektiv.

1D


1h

5 Likes

Hm, chartet her ser nesten identisk ut med S&P chartet jeg nettopp postet i bear-tråden. Tilfeldig?

TRVX har brutt ut av en fallende trendkanal men volumet er ikke så mye å skryte av.
Bryter den ned av den potensielt stigende trendkanalen blir jeg fristet til å kalle det et bearflag.
Fortsetter den opp ser jeg lite motstand før 4.90-5.00 kr som også er taket av trendkanalen.

6 Likes

Er manglende volum som er et stort problem i masse av biotekaksjene i det siste.

Begrenset hvor mye man tør å stole på chartet.

2 Likes

Jeg mener det er algotrading vi ser i handelsbilledet i disse dage; enig i at manglende volumen giver et dårligt price/action billede.

1 Like

Forsåvidt enig, men om man ser på ukeschart så er vi faktisk på et volum som er relativt høyt i Targo.

2 Likes

Kan bryte opp i et gap her

3 Likes

RSI ser dog svært overkøbt ud - og har været det i en længere periode; forberedelse til emission?

Uanset så vil 10,00 formentligt give væsentlig modstand; men forudsat selskabet kan levere 9-måneders data snarest, så er det muligt, det kan give et godt afsæt for en god emissionskurs, når tiden nærmer sig.

1 Like

Vi skal nok tilbake til gamle høyder.

6 Likes

Regresjonstrend verktøyet til Tradingview føler seg bullish:

6 Likes

Er det en tekopp jeg ser der til høyre?

Gir dette mønsteret noe mening i TA sammenheng? I såfall bør aksjen være klar for nytt løft og utførdre motstand på 9.7 i morgen.

Høyt volum, kurs flater ut.
Volum blir redusert.
Nytt løft opp på høyt volum
gjentas.

4 Likes

Yep, du kan også se det veldig bra på timechart.

Generell teknisk analyse av TRVX:

Ukeschart:
Er inne i motstandsområdet nå, og krever nok litt jobb for å bryte opp her. Dette er tredje gangen dette området testes, og de to forrige gangene falt aksjen tilbake pga emisjon som sannsynligvis er uaktuelt denne gangen.

Dagschart:
Typisk V-recovery. mangler en pullback til 7,3kr - 8kr området før videre opptur men ingen garanti hverken for pullback eller opptur gis med tanke på snarlige fundamentale nyheter.

Timeschart:

Bunnet ut samtidig med makro, så kom det noe volum inn i aksjen som pushet den over 5kr, og deretter har ett mønster med sidelengs konsolidering til volum blir borte, og så oppgang på volum gjentatt seg i hovedsak.

Akkurat nå har kursen brutt over konsolidering etter emisjonen på 8kr, uten å utløse stor salgsvilje, og konsoliderer rundt 9kr. Enn så lenge er det ett styrketegn. Så får man se hva som skjer framover.

Jeg tror i utgangspunktet at aksjen først viser reell svakhet hvis den faller under 7kr.

5 Likes