Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

@anon80503862 - har du mulighed for at give en opdateret teknisk analyse siden den seneste korrektion, der har dannet en højre skulder (OHS)? Jeg mener dagens handel har givet anledning til fortsat at forvente, at en OHS vil dannes med retracement tilbage mod 9-tallet.

Denne er fortsatt gyldig.

Forutsetningen er som normalt i V-recovery: støtten holder, og de som har solgt for å få billigere inngang får hastverk med å komme seg inn igjen.

Ett videre fall (trigget av makro?) gjør mønsteret ugyldig.

11 Likes




image

6 Likes

Om det skal bryte opp av denne bullish descending triangle kan dette gi oss et target på ca 10kr

5 Likes

Den formasjonen blir bull om du snur grafen

Program/app bruker du her??

@donjensen

1 Like

Takker​:+1:t2::blush:

Har lite peiling på TA, men er det noe man setter veldig lit til når volumet er mikroskopisk?

At volumet er lavt er en viktig faktor i TA. Faktisk er etter min mening volum noe av det aller, aller viktigste. For min del er volumdefinerte støtte og motstandsnivåer blant de viktigste tingene jeg ser etter.

2 Likes

Lavt volum er en viktig indikator i seg selv hehe.

1 Like

Joda, det kan man si.
Samtidig er det slik at nedgang på tynt volum er mindre brysomt for min del enn om nedgang kommer på høy omsetning.

2 posts were merged into an existing topic: Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ser en antydning til brudd opp på timechart her:

2 millioner NOK er ikke nok volum til å drive noe særlig oppgang er jeg redd dog

Kl er 11, volum har passert gårsdagen. Gårsdagen var mest volum siden emisjonen i januar målt i kroner, og nesten i antall aksjer.

Enten bygges det massiv motstand på dette nivået, eller så går turen videre oppover etter at gamle slitne travere har gitt opp og sagt sitt farvel til aksjen nå som meso data og avtale er i boks. Det er i hvert fall min subjektive tolkning basert på volum :slight_smile:

6 Likes

Teknisk ser den ganske interessant ut nå. Bullish flag og golden cross. De siste dagene kan dog tyde på at noen forventer emisjon. Men den trenger vel ikke komme nå? ( Har ikke vært aksjonær siden i vinter og da heller ikke fulgt selskapet.)

6 Likes

hvordan vil du si det ser ut nå?

“eller så” scenarioet mitt slo ikke til. Det er mitt syn på det tekniske bildet.

1 Like

Dersom jeg kun ser teknisk på den og ikke bryr meg om news eller emi-fare, så synes jeg fortsatt det ser bra ut. Med mindre vi får etablert brudd under 7.

Jeg svingtrader, så jeg kjøper for å ha de en stund. Altså middels lang sikt :slight_smile:

4 Likes

3 dojis etter hverandre pleier å være et bra varsel. Riktignok ikke perfekt det på tirsdag, men jeg ligger å plukker også idag :slight_smile:

2 Likes