Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Teco2030

Hvis prisdifferansen mellom HFO og VLSFO kommer tilbake på et normalnivå så er det veldig sannsynlig. Hvis ikke så er det mindre sannsynlig. Wärtsilä solgte vel noe sånt som 200 scrubbere på ett år før Covid.

6 mnd fra ordre til levering er ikke helt feil. Flere år mellom ordre og levering er helt feil, ved mindre et rederi kjøper for hele flåten og skal ha scrubbere levert i henhold til dry dock schedule.
Det er heller ikke slik at hele kontraktssummen betales ved levering, så hvorfor du er veldig opptatt av leveringstid vet jeg ikke.

LOI på 2 scrubbere, i ett scrubbersystem. Man kan ikke se på prising av scrubberne for seg selv, uavhengig av systemet de sitter i. At dette scrubbersystemet koster i underkant av 1,5 mill EUR er vel ikke motstridende til at snittprisen for systemer solgt om ett år kan være 2 mill EUR.

“In early 2020, the marked consists of 34 suppliers in addition to TECO 2030. Of these, 13 suppliers are considered established and industry leading.”

Konkurransen i markedet er stor. Sprekt derfor å tro at TECO 2030 som ny aktør på markedet med scrubberkonstruksjon uten referansekunder, på 12 mnd skal klare 1/5del av hva Wärtsilä klarte i et meget godt år. Jeg har liten tro på at dette er mulig.

Forøvrig er vel de fleste ordre som har vært/er i spill for 2021 allerede tatt av andre enn TECO?

Når full betaling for ordre kommer på bok har en relativt stor betydning for selskapets likviditet - og derved for kapitalbehovet. Eller?

Du kjenner ikke kostnadene, og du kan heller ikke si noe sikkert om inntektenes størrelse eller når de kan forventes å komme?

Bør man ikke kjenne disse faktorene, om man skal vurdere fremtidig kapitalbehov?

Når jeg vurderer fremtidig kapitalbehov uten å ha fasit på alle inntekter og kostander (noe det ikke finnes noen som har), så velger jeg å ta utgangspunkt i det jeg vet om å bygge en organisasjon og hvilke utviklingskostnader det er sannsynlig at kommer, samt hvilke inntekter det kan være sannsynlig at kommer.

Klarere du eller noen andre å trylle frem fasit eller må også du gjøre visse antagelser?

Sitter du kun med aksjer der du vet hva fremtidige inntekter og kostnader er? I så fall vil jeg gjerne vite hvilke og hva kursmålet ditt er for hver av de.

Jeg baserer meg på opplysninger fra selskapet.

Du mener altså at man ikke bør ha tillit til selskapets egne vurderinger?

Jeg har ennå tilgode å investere i et selskap uten teknologi, uten kunder, uten omsetning eller uten andre verdier av betydning.

I dette tilfellet er jo selskapets vurderinger de samme som mine. Ref. dagens børsmelding.

Utover det så er jeg ikke overrasket over at du kun baserer deg på opplysninger gitt av et selskap og ikke evner å tenke selv.

Nå har jo dette selskapet både teknologi, kunder og omsetning, samt en avtale med et av verdens største utviklingsselskaper.

En av direktørene i Wärtsilä valgte å forlate Wärtsilä for å bli CEO i TECO 2030. Du vet tydeligvis bedre enn han hva dette selskapet kan levere. (Wärtsilä er altså en av verdens største leverandører av skipsutstyr.)

Virker som om det du interesserer deg mest for er å kverulere på forum.

1 Like

38 av 40 innlegg du noen gang har skrevet på tekinvestor handler om TECO 2030. Hvorfor denne brennende interessen for et selskap du ikke ønsker å investere i?

Det får man si…

https://newsweb.oslobors.no/message/515351

#studentpost

Latter.

“The remuneration for 2020 is suggested to be NOK 250,000 for each of the board members and NOK 400,000 for the chairperson”

Godt de har tro på selskapet, da:

Voldsomme inside kjøp i denne om dagen, 322 i dag og 200 på fredag…

1 Like

TECO 2030 partner in breakthrough hydrogen project

Den samme gamle LOI’en, eller en signert kontrakt? Hva er verdien?

…eller børsmelder TECO bare at de er nevnt i en pressemelding?

Her er det Teco henviser til:

Blir ikke så lett å leve av scrubbersalg fremover, kanskje?

Det eneste dette bekrefter er at ikke engang John Fredriksen kunne forutse Corona og dens effekter på oljepris. Det skrives forøvrig i artikkel at dagens differanse har kommet opp i 70 $ per tonn, så ett skip som bruker 20 000 tonn i året vil med dagens priser altså spare inn 1 400 000 $ på ett år, som nesten er det som er oppgitt som scrubber kostnader i samme artikkel.
Ifølge Clarkson Research er det hele 444 skip som har scrubber status “Pending”, så markedet er der enda.

Markdedet er der. Men færre ordre - og mange godt etablerte konkurrenter med gjennomprøvde scrubberløsninger som underbyr hverandre på de få casene som kommer i spill.

Teco 2030 er ny aktør i markedet med scrubberløsning uten referansekunder.

Hvor mye kan man forvente at Teco sitter igjen med av fortjeneste på scrubbersalg i 2021?

Ser ikke så lyst ut for scrubbermarkedet i 2021?

Er noen om har trua på TECO 2030, da spesielt Fuel Cell delen virker det som.

„Der nächste 200%-Highflyer? – Neuer Hot-Stock mit Wasserstoff-Fantasie“

1 Like