Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tekinvestor Conan Exiles server (FUNCOM)

Kjører du hos g-portal eller bare på egen VM?

Kan alltids bidra med no hw hvis andre gidder administrere.

Sett opp en vips konto så kan de som vil bidra med litt småpenger

2 Likes

Vi bruker en server som @raftman hadde stående. Jeg skal prøve å bytte til min server. Hvis det ikke blir bedre bytter vi til g-portal

2 Likes

Har satt opp ekstra overvåkning av serveren og skal se hvor skoen (CPU/minne/disk) trykker i kveld. Si gjerne i fra når dere merker det lagger.

1 Like

Det er CPU som er problemet. Serveren kjører kun på en kjerne

Endrer litt på CPU-tildelingen etter middag. Announcer i spillet 5 min før jeg rebooter serveren.

OK, da prøver vi det først før jeg prøver å flytte

Hva skjer? :slight_smile:

Endret litt på CPU-oppsettet nå. Om ikke dette fungerer vil jeg prøve en siste ting før vi evt. flytter den.

1 Like

Er det noen som har noen kostnader med serveren?

Lite kostnader. Ikke nok til at jeg gidder å bry noen her med det, i alle fall :slight_smile:

2 Likes

Ok, men skulle det være noe så si ifra. Mange som har mye glede av den nå iallefall.

5 Likes

Hvilke endringer gjorde du?

Serveren hadde nok vcpus (cores), men de var knyttet til samme fysiske CPU. La om til at den virtuelle serveren nå kan benytte seg av begge de fysiske CPU-ene på verten. Flyttet også vm-en til en litt mindre trafikkert vert.

1 Like

Greit med Decay, men det er fint om man kan reise på sommerferie et par måneder uten at basen forsvinner :slight_smile:

1 Like

Gikk serveren ned nå?

Jeg ser den er nede. Jeg får ikke tak i den. Kanskje @raftman driver med noe?

Ja, den er nede. Blir nede en stund. Trøbbel med systemet der serveren kjører.

Webhuset oslo?

http://webhusetstatus.com/

Stemmer. Serveren er oppe igjen nå, men får ikke sjekket CE. Gi en lyd om det ikke fungerer.