Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tekinvestor Kaffideal

Kjem an på oppskrifta ein brukar :slight_smile:
Kan fikse litt grovare enn presskanne, send eit svar på ordrebekreftelsen slikbat eg veit det er deg :slight_smile:

Evt kan du få wilfa svart aroma kvern til 849,- :joy::ok_hand:

1 Like

Allright, jeg sender et svar når jeg har fått bestilt.

Tror jeg venter litt med egen kvern :grin:

1 Like

Covid-effekten på netthandel :ok_hand::pray::candle:
Viser seg at det faktisk vil bifra til å gjere situasjonen veldig mykje lettare enn først frykta.
(facbook reklame dei siste 2 døgn)

7 Likes

Akkurat samme graf Erna ønsker her til lands. Kan ikke si vi leverer her i huset :sweat_smile:

@lassar Ser fram til å få posene som bestilt nettopp.
Håper det går bra med driften i disse dager!

1 Like

What a baller

image

6 Likes

this-guy-fucks-5b1874

1 Like

Fikser du fortsatt svart aromakvern til 849,- eller? :slight_smile: Send det i så fall gjerne med neste måneds kaffe :slight_smile:

Ikke meningen å hijacke tråden din, @lassar, men tipper kaffefolket er her.

De siste 5 årene har det stort sett bare vært presskannekaffe her, men nå kjenner jeg at det hadde vært godt med en forandring til litt mindre fett/olje i kaffen.
Da må en vel nødvendigvis gå over til trakter og filter, så er det fortsatt moccamaster som er tingen eller finnes det andre kaffetraktere som lager god kaffe?

1 Like

Var ikke kjent med denne tråden. Kom over kaffen fra dette brenneriet på Norgesferie. Fantastisk bra kvalitet!

På traktekaffe anbefales håndbrygger. Mye lettere å rengjøre. Kaffetraktere blir fortere skitne og må rengjøres med kafferens oftere, ellers får man sur kaffe. Ulempen med håndbrygger er at det tar litt lenger tid enn kaffetrakter. Hvis du skal gå for kaffetrakter er Moccamaster en bra maskin.

2 Likes

Er det Aeropress du tenker på?
Tenkte kaffetrakter, for det begynner å bli begrenset med plass i skapene…

Bruker selv Hario V60 (håndbrygg) og er fornøyd. Om du bor i Oslo vet jeg at de i hvert fall tidligere solgte sett på Espresso House hvor du fikk med kaffebønner på kjøpet til en bra pris.

1 Like

Jeg tenkte på Hario V60, Chemex, Zero of Japan. Hario er nok lettest å få tak i i Norge.

Aeropress er fin å bruke, eg føretrekk smaken frå Hario V60 eller Chemex. Kalita kan også fungere. Hario; Enklare, rimlegare. Chemex; Ser meget sexy ut, litt dyrare å kjøpe, dyrare filter.
Youtube er din venn iss du vil bli kjent med desse sakene :slight_smile:

2 Likes

Slenger med ein pakke kaffi dersom du vil ha :slight_smile:

Her snakker vi!
Tusen takk for hjelpen, @jovial, @simenaeg og @jovial - da blir Chemex satt på julegavelisten.

Nå blir både jeg og familien glad ettersom jeg faktisk ønsker meg noe til jul!

Edit: eller Hario fra @lassar :smiley:

1 Like

Pass på å ønske deg digital vekt, om ikke du har det fra før. Kaffekvern har du sikkert fra før.

Personlig ville jeg gått for Hario.

Filterholdet og kanne må rengjøres, men det er ikke nødvendig å rense ofte, men mindre en bruker kanna til trakteren å fyller vann med, men da driter en jo i kaffen.
Jeg har alltid brukt ren kanne å fylle trakteren med, har bra vann med lite kalk så jeg renser trakteren veldig sjelden.

2 Likes

Da venter jeg i spenning, har allerede sjekket postkassen 3 ganger :wink:

1 Like