Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor Partibarometer 2017

Fokuset på Listhaug sin person og retorikk er ikke bare en orkestrert storm i et vannglass (hvor maks et par utsagn kan tolkes fritt i verste mening), det er en av grunnene til at opposisjonen presterte å tape valget.

Og dette kommer fra en som ikke en gang stemmer FRP. Å gå til valg på en syltynn suppe av anklager om “uff uff” retorikk var faen meg noen av det dummeste jeg har sett.

Folk ser rett igjennom det, og til lykke med å miste en sikker valgseier. Vel fortjent.

7 Likes

Eg er fornøyd med valget :+1:

8 Likes

Jeg er ikke sint :slight_smile: Sorry hvis det virka sånn. Kanskje litt oppgitt i øyeblikket. Ingen stor fan av arbeiderpartiet. Det er deres skyld at vi nå sitter igjen med fire nye år FrP/H.

Får bare håpe ikke Hareide klarer å rote dette til.
Men vi burde gått bort fra den jungelen av partier til det røde partiet og det blå partiet.

3 Likes

Ble greit å våkne i dag ja :+1:

2 Likes

Eg stemte FrP igår, idag meldte eg meg inn i lokallaget til Høyre, eg liker meg best på vinnerlag.
Kanskje kan Kronn bli innvalgt på stortinget ved neste valg, fra det nye og fremmstormende partiet Tekinvestorene, partiet som sikrer verdiene dine :+1:

10 Likes

Så lenge folk stemmer på de små partiene vil de eksistere. De har jo faktisk en myriade av partier i USA også, det er bare at de er så små st de ikke har noen reell makt.

Vil du ha duopol bør du begynne å banke på dører for høyre og ap annenhver helg :sweat_smile:

At det finnes folk som synes Listhaug gjør en god jobb som integreringsminister er beyond me. Tittelen Assimilieringsminister hadde passet bedre… :nerd:

2 Likes

At det finnes folk som er så naive at de ikke støtter Listhaug er beyond me. Hun er en rolig saklig og ikke minst varm dame. Hun har stilt krav som egentlig burde vært en selvfølge

4 Likes

Ja, det er en selvfølge å “utfordre menneskerettighetskonvensjonen”. Det er en slik type tankegang som en viss person brukte for å føre verden ut i 2. verdenskrig.

Siterer:

"Politikerne fra flere hold ser seg tjent med innvandringsdebatt i valgkampen. Dette underslår det faktum at norske politikere egentlig er ganske enige om innvandringspolitikken. Stortingsflertallet, med Arbeiderpartiet, Venstre, KrF på laget, har til og med bedt regjeringen ta «internasjonalt initiativ til en gjennomgang av internasjonale konvensjoner». Det har vi ikke sett noe til. Å skylde på eksisterende konvensjoner er selvsagt enklere for Listhaug enn å iverksette politikk og frembringe de ressurser som trengs.

EU-kommisjonen gikk ut tidligere i år og oppfordret de europeiske landene om å internere asylsøkere som skal returneres. Når det ikke gjøres, handler det nok mest av alt om penger. Det er svært kostbart å holde folk innelåst i måned etter måned. Om regjeringen likevel mener det er hensiktsmessig å fengsle flere, får de prioritere det opp i kommende budsjett."

1 Like

Finansminister Kronn, leder for tekinvestorpartiet, kalte idag inn til pressekonferanse for å presentere en korreksjon til statsbudsjettet for 2019.
" Som vi alle vet gikk vi til valg med lovnad om dobling av statsbudsjettet som følge av smarte investeringer i aksjemarkedet. Vi hadde isolert en sikker vinner i funcom som nettopp hadde lansert sitt nye spill Conan Exiles på alle plattformer. Etter en solid økning på 100% og kurs 5,8 følte vi at tiden for å investere var rett. Vi hadde sett at selskapet leverte og etter en oppløftende analyse basert på fundamentale forhold, utarbeidet av statsråd bagger, følte vi oss sikker på at kursen skulle videre opp mot 25kr.
Dessverre må vi nå meddele at kursutviklingen ikke har hatt helt den utviklingen vi så for oss, og statsbudsjettet for 2019 må nå halveres for å holde landet gående."

Videre kan finansminister Kroon fortelle at det er lys i tunellen.

" Heldigvis er det ikke bare mørke skyer i horisonten. Statsråd Bagger har oppdatert sin fundamentale analyse og den viser nå at kursen har nådd bunnen nå, på kr3.50. For å dekke opp for tapet vi har hatt sålangt har jeg derfor fått stortinget med på å bruke hele oljefondet for å snitte ned i Funcom. Dette er en risikofri investering da kursen umulig kan gå lavere nå. Norge vil høste godene av dette om kort tid!"

Skulle fortsatt litt på historien med må jobbe litt nå :slight_smile:

11 Likes

Altså, at vi skal ha lukkede mottak og ha identitet før vi slipper folk løs i samfunnet er galt? At de skal lære seg norsk er galt? Hvorfor skal de få tredd VÅRE penger opp i hue og ræva og samtidig melde seg ut av samfunnet? Hvorfor skal de få mer enn f.eks en alenemor som sliter? Senest i fjor ble det rægget rundt i oslos gater med is flagg ut av bilvinduer! Vi har hatt en vannvittig økning av vold, narko og annen relatert kriminalitet pga innvandring!

Hadde det vært opp til meg så skulle bl.a Ubaydullah Hussain vært hengt på løvebakken for å sette et eksempel. Kunne godt tenkt meg en hitsquad i forsvaret som sørget for at f.eks mennesker som Krekar bare forsvant.

8 Likes

Personlig er jeg glad vi lever i en rettsstat. Det er noen nedsider til det, men de får jeg ta med fordelene.

5 Likes

Ikke uenig, samtidig er det godt at vi alle er forskjellige. Dog er det mange som ikke tør å si hva de virkelig mener :slight_smile:

2 Likes

Leste du i det hele tatt sitatet i innlegget mitt?

«EU-kommisjonen gikk ut tidligere i år og oppfordret de europeiske landene om å internere asylsøkere som skal returneres. «

Hvem er det som er uenig i påstandene dine? Hvem mener innvandrere ikke skal lære seg norsk eller integreres i samfunnet?

Den argumentasjonsrekken du presenterer er typisk populistisk retorikk som partier som FRP scorer billige poeng på. Bevis at en innvandrer uten jobb eller utdanning får mer enn en alenemor?

Hva om alenemoren er en innvandrer da? Skal ikke vedkommende få det samme som en norsk alenemor?

Mitt poeng er at menneskerettighetene må gå foran alt. Å begynne å lempe på menneskerettighetene er en farlig vei å gå.

Jeg respekterer at det finnes mennesker som ønsker å leve i et kulturelt homogent samfunn. Jeg er ikke en av dem. Jeg respekterer også ytringsfriheten du har til å si din mening, men synes det er litt merkverdig at du sier vi har en vanvittig økning i vold og samtidig ønsker å henge Ubaydullah Hussain på løvebakken og knerte Krekar for å sette et eksempel :wink:

5 Likes

Dessverre så håner de det norske rettsvesenet og alt vi står for. Det er det eneste språket de forstår :wink:

Heng alle ekstremister!

1 Like

Denne rettstaten som disse parasittene livnærer seg på? Samme rettstaten som pøser ut millioner av kroner på å holde folk som Breivik i live mens eldre bokstavelig talt sulter ihjel?

3 Likes

Det finnes et bredt asylforlik på stortinget, så det er egentlig bred enighet om asylpolitikken i Norge. Folks inntrykk av at det er betydelige forskjeller mellom f.eks ap og FrP henger nesten utelukkende sammen med retorikk. En forskjell virker dog å være at FrP ønsker å vrake menneskerettighetene på enkelte områder - noe jeg personlig har lite sans for.

Det er vesentlig større praktiske forskjeller i forbindelse med arbeidsinnvandring.

1 Like

Eldre sulter ikke ihjel fordi vi lever i en rettsstat. Det er eldrepolitikken det er noe i veien med.