Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor Partibarometer 2017

Hadde glemt hele greia før du nevnte det nå. Kunne de bare kjørt på med f.eks ungdomsarbeidsløshet og langtidsledighet.

Jeg har tidligere vært ap-mann, men i år mistet de meg. Opplevde ikke at de var et parti for som representerte arbeidernes interesser på noen annen måte enn de andre alternativene i år.

1 Like

Nå var det et sekund flertall andre veien.

2 Likes

Kan det snu enda eller er løpet kjørt? Jeg har en episode igjen av Narcos… :roll_eyes:

Kan snu hele veien dette her så små marginene i forhold tl sperregrensen er

2 Likes

Er jo galskap om noen sier det ikke gjør noen forskjell om de stemmer eller ikke.

5 Likes

Tallknuserne til TV2 er gode.

De sier at Venstre over eller under sperregrensen har alt og si.

Kommer Venstre under, blir muligens Støre statsminister. Det kan være noen hundre stemmer som avgjør!

2 Likes

Jeg har nærmest sparket mine kompiser i ræven for at de skulle komme seg til valglokalene. Mange av de hadde den innstillingen at det ikke gjorde noe om de stemte eller ikke, eller enda verre at de ikke brydde seg. Synes det er altfor lav valgdeltagelse blant de unge…

5 Likes

Det er over nå. MdG langt under sperregrensa, KrF og V holder seg over. Da tror jeg det er gjort med over 80 % talt opp. Det er synd. Da fortsetter vi med en innvandringsminister med en helt forferdelig destruktiv retorikk, og den minst miljøvennlige partiduoen i ledersetet. :expressionless:

Gledelig er det at de miljøvennlige partiene MdG, SV og Rødt alle går i pluss. Gir meg håp for neste valg. Det er riktignok fremdeles synd, synes jeg, at flere ikke tar inn over seg alvoret som ligger i vært sinnsykt lite bærekraftige forhold til energibruk og elendige bruk og håndtering av ressurser. Jeg sier ikke at de tre nevnte partiene hadde reddet verden med et brakvalg, men jeg mener at den alvorlige situasjonen som vi er i bør gjenspeiles kraftigere i et nasjonalt valg også i et lite land her oppe i nord.

5 Likes

Mange av oss som mener Listhaug gjør en fenomenal jobb under tildels særlig vanskelige forhold-f.eks migrasjonsbølgen i 2015. Kan ikke være lett å håndtere, når opposisjonen i tillegg inviterer 10.000 til landet, ref.fra mange flyktninger og migranter bl.a på grensen i Storskog i Finnmark.

4 Likes

Stemte AP i år også, krysser fingrene for regjeringsskifte (til tross for at det ser mørkt ut). Blir spennende utover kvelden!

1 Like

Hadde respektert Listhaug mer om hun var like engasjert for begge halvpartene av jobben sin.

Skjønner at det å spille på frykt gir mange stemmer, men skulle likt å hørt mer om hva hun skal gjøre for de som allerede er her som har blitt norske statsborgere som står på utsiden av samfunnet pga dårlig integreringspolitikk over tiår. Blir litt mye fokus på å holde busemannen som er på vei unna.

2 Likes

Jeg er klar over at mange mener at hun gjorde en fenomenal jobb, men jeg skjønner ikke hva hun bidro med av reelle resultater for de som ønsker å begrense innvandring. Jeg tipper at tallene på innvandring hadde vært omtrent de samme med en rødgrønn regjering, muligens marginalt høyere. Kostnadene hadde vært omtrent de samme, muligens marginalt høyere. Det jeg mener er svært dårlig jobba er den elendige retorikken hun har ført rundt tema både i 2015 og i ettertid. For mange av de innvandrerne som fikk innpass i landet, spesielt de som kom fra sårbare situasjoner, må det være ganske demotiverende at en av de ledende politikerne i landet fører den retorikken hun har ført.

Migrasjon er en global trend. Den foregår på nasjonalt nivå, i form av mennesker som flytter til urbane områder for å søke arbeid, ressurser og et bedre liv, den foregår på regionalt nivå av samme årsak, og den foregår på globalt nivå av samme årsak, og fordi det er blitt veldig åpenbart hvor sinnsykt stor ulikheten er mellom vesten og resten.

Til tross for at jeg er av den mening at migrasjonsstrømmer ikke er noe poeng i å motarbeide nasjonalpolitisk, og til tross for at jeg VET at det veldig sjelden er noen sammenheng mellom et lands uttalte standpunkter rundt innvandring og faktiske forhold når det kommer til hvilke tiltak rådende politikere gjør innenfor sitt handlingsrom, så har jeg full forståelse for at folk er kritisk til innvandring. Det jeg ikke kan respektere er at en av landets mektigste politikere fører en så ille retorikk som Listhaug gjør. Som Zimster her sier, hun gjør en svært dårlig innsats for integrering, mye, mener jeg, fordi selv om hun kanskje fører en politikk som jobber greit for integrering, så spiller det faktisk en stor rolle hva hvordan hun snakker om innvandrere i den offentlige debatten. Det vet hun også godt.

7 Likes

@Savepig og andre bergensere;

Har dere svaret på det alle lurer på?

Hvordan var stemningen for Venstre i Bergen?

Jeg sjekket siste meningsmåling og den så dessverre bra ut.

Har du link?

https://valgresultat.no/hordaland/bergen?type=st&year=2017

Der står det at 71 % er opptalt kl 18.41 og Venstre har 3,9 %, så det blir ikke nok til en forskyvning selv om tallene er levert litt tidlig på kvelden.

Edit: 4,1 til venstre nå, ifølge NRK, men sjansen er vel fremdeles liten :/:face_with_monocle:

Syns jornualistene er provoserende nærgående og masete på alle politikerne.

Har vanskelig for å tro at de får pulitzer for å si “hva føler du nå?” Hele kvelden…Utrolig at de ikke får mer kritikk for det.

5 Likes

Synes de er fantastisk lite markerte her borte, helt ærlig måtte jeg inn og sjekke hvem andre enn Julie andersland de har i lokalpolitikken.
Og Terje breivik er vel ikke akkurat noen Lars Sponheim når det gjelder å vises igjen i landskapet heller. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvorfor er du så sint Calusari? Har du ingen sak?

Århundrets sitat!

AP har fått som fortjent, en leder som er så uetisk som man kan få blitt. Ledelsen sammen med LO maler sin egen kake og gir blanke i alt og alle. Hva har AP gjort for arbeidere? Ikke en dritt!

Og når man i tillegg engasjerer kjeftesmella Trond Giske som ikke vet når han skal holde kjeft (helst hele tiden). Og baserer en valgkamp på personangrep og hets, da har man ingen ting å gjøre mtp å styre landet!

7 Likes