Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor Partibarometer 2017

Ja… det er akkurat derfor det har blitt som det har blitt. Folk gjør som deg og trekker på seg skylappene og ser absolutt ingen sammenheng mellom disse situasjonene og bruk av offentlige midler.

Argumentasjonen din er like lettvint som at jeg skulle sagt at lettelsen i formueskatten er årsaken til at eldre sulter.

2 Likes

Ja det er kjedelige greier.

Ja, la oss bli like ille som dem, det løser nok alle problemene :smile:

En av tingene som fungerer bra i Norge er at det gjengangskriminaliteten er lavere enn i de fleste andre land. Jeg har markert tallene som er mer eller mindre sammenlignbare. Tallene måler ikke nøyaktig det samme, så ta de med en klype salt. :slight_smile:
image
Referanse: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4472929/

1 Like
1 Like

Hvorfor stoppe med å henge krekar og hussein? Når man først har innført dødsstraff for å ha oppfatninger som er truende kan vi jo like gjerne henge alle som sitter i fengsel for vold og trusler, de er jo farlige må vite. Så fortsetter vi med alle med alle andre politiske standpunkt enn det som er “riktig” og enda verre; har en annen religion enn det som er akseptert. For å identifisere radikalere kan vi belønne de som angir hverandre. Vi burer inn alle som kommer inn i landet uten dom uansett hvilke grusomheter de har flyktet fra og overvåker alle så vi er sikre på at vi fanger opp alle som kan tenkes å gjøre noe farlig, selv om det bare er en brøkdel. Alle som stemmer på partiene vi ikke liker, som mdg og rødt, må jaktes ned og henges de også, for avvikere og opposisjon mot meningene våre vil vi ikke ha. Enda bedre, vi kvitter oss med alle partiene majoriteten ikke liker, så slipper vi å måtte være så sinte på dem hele tiden.

Da blir det endelig trivelig å bo her igjen. Eller?

6 Likes

Nå ble det liv her​:+1::joy:

2 Likes

Snakk om å ta ting ut av kontekst! For all del, Kjør på :wink:

Hehe det er jo en helt vanlig argumentasjonsmetode for såre tapere, kjør alt 10x over sånn det er ment. Ser Christian gjør jo mye av det samme han snakker om formueskatt i forhold til andelsvis fordeling av offentlige midler - Det er jo bare latterlig og det er det de er ute etter - Å latterliggjøre og overdrive for å få forsøke å score noen poeng.

Det jeg forsøkte å illustrere var hvor farlig det er å akseptere noe sånt som for eksempel en dødsskvadron mot terroristsympatisører. Det er en utrolig bratt og glatt bakke, og før man vet ordet av det aksepterer man andre grusomme ting. Det er det nok av historiske eksempler på.

Forøvrig syns jeg det er verdt å nevne følgende: hva motiverer terroristene? Jo et ønske om hevn for det de oppfatter at vesten har gjort mot dem. Vil det å henrette dem da hjelpe? Nei. De blir martyrer som oppmuntrer nye terrorister til å ta opp våpnene i en ond sirkel som bare blir verre og verre. Det å ta hevn bare forverrer situasjonen i det evige. Se på FARC, IRA og de ulike palestinske bevegelsene. Hjalp det noensinne å drepe dem? De roligste tidene har vært når man har behandlet dem rettferdig og vært villig til å lytte.

Beklager å skuffe deg, men jeg har ikke tapt noe som helst, jeg stemte ikkepå noen rødgrønn regjering :smile: Jeg er også uenig i at jeg latterliggjør, men jeg medgir gjerne at jeg angriper utspill som går til angrep på rettsstaten, menneskerettigheter og liten tanke på konsekvens av handlinger.

Argumenter heller i mot utspillene i seg selv enn å legitimeten til de som er uenig med deg. Det er mye bedre stil.

Hehe mtp det innlegget du lagde over så er vel det den største selvmotsigelsen så langt, stå på krava! :wink:

Der er jeg nok dessverre ikke enig med deg. Jeg er av den oppfatning at det er en forskjell på å angripe en mening i seg selv framfor å anklage noen for uærlige hensikter og hersketeknikker slik som du gjorde med Christian over her.

Vel, dette her tok skikkelig av! :sweat_smile:
Respekterer at folk har forskjellige meninger, men dog kanskje ikke så forskjellige likevel ref. Nocturnes kommentar om EU-kommisjonens oppfordring. Jeg vil ikke ha et homogent (Hvitt) samfunn selv, men må innrømme jeg er mer enn bare litt skeptisk til muslimene og deres holdninger, og hvor mange av de som er ekstreme i meningene vet vi jo ikke,da de i følge deres tro skal lyve til oss vantro.
Er også for dødsstraff i ekstreme tilfeller ala ABB, men å løse Krekar-problemene på den måten høres ut som andre regimer enn vårt. Send han til Italia, de tar seg av han :joy:
Så må vi fortsette å være venner her, og holde diskusjonsnivået noenlunde saklig vel? :wink:

4 Likes

Et interessant poeng mange ikke er klar over i innvandringsdebatten er forøvrig at majoriteten av de som kommer faktisk er kristne eller andre religioner, og har måttet rømme nettopp fordi de ikke er muslimer. Dessverre er det slik at mange nordmenn automatisk tenker “muslim” når vi møter en med opprinnelse i en region vi forbinder med islam, jeg har gjort tabben selv, så sier ikke dette med hensikt å være en besserwisser.

Jeg har tenkt samme tanken som deg om Abb, men det er det han trodde skulle skje, det han ville skulle skje. Han ville bli en martyr for saken sin som skulle inspirere andre. Det vil jeg ikke gi ham.

1 Like

Majoriteten faktisk, dette har du ingen dokumentasjon på. Det finnes ikke noe religions register i Norge.

Med mindre du tar med arbeidsinnvandring, da f.eks mange polakker er katolikker.

Her er forøvrig en av mange grunner til at mange er negativ til innvandring: https://www.nrk.no/nyheter/innvandring-krever-skatteokning-1.13678262

Et annet poeng er at folk blir stemplet som muslimer uten å være muslimer pga. hudfarge. Det er ekstremt enkelt å greie alle under en kam. Ekstremt enkelt å ty til hersketeknikker som å si at folk er «såre tapere» fordi man har et annet syn i en sak enn en selv.

Faktum er at FRP går høyt ut på banen og gjør innvandringsdebatten til sin fanesak, men det er bred politisk enighet blant partiene (med unntak av kanskje de på ytterst venstre fløy) hvordan man skal håndtere innvandring-og-asylpolitikk i Norge.

Når Listhaug sier vi kan få «svenske tilstander» i Norge så er det skremselspropaganda som slukes rått av menigheten. Frykt er og blir et viktig politisk våpen. Det fungerer fordi det appellerer til vår primitive reptilhjerne. Den sniker seg gjennom alle filter og all logikk og rasjonalitet. Bush administrasjonen brukte det samme våpenet etter 9/11 når de innførte The Patriot Act.

Jeg er ikke noe fan av Islam, like lite som jeg er fan av Kristendommen eller andre religioner, egentlig. Men jeg respekterer at noen velger å tro, selv om jeg finner det logisk vanskelig å tro på noe slikt selv.

Toleranse er et ord mange burde internalisere. På foreldremøte på skolen sist uke snakket de mye om toleranse. At de hadde et konsept som het toleransevinduet. Dersom elever opplevde andre elever som sure, utagerende eller misfornøyde, så kom de til læreren og sa vedkommende var utenfor sitt toleransevindu, men at siden de var innenfor sitt toleransevindu, kunne de tolerere atferden til vedkommende.

Til ettertanke :slight_smile:

6 Likes

Det finnes ikke noe religionsregister nei, men om man ser på opprinnelsesland så kan man se ganske tydelige fordelinger, så jeg er uenig i at påstanden er udokumentert. Over halvparten kommer fra Europa, og bare 23% er flyktninger og asylsøkere.

image

image

Kilder:

3 Likes

Du kødder nå? Om det ikke gjøres noe så har vi Svenske tilstander i deler av Oslo om få år. Forsmaken har vi allerede fått. Om du ikke ser det så bør du gå til specsavers.

7 Likes