Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor Partibarometer 2017

Synes det er veldig enkelt å bare skylde på fremmedfrykt. Klart det finnes hos mange i større og mindre grad, rasisme også. Både hos etniske nordmenn og innvandrere/flyktninger.

“I kommentarfeltet under artikkelen omtales 17-åringen som «svart klovn», «apekatt» og «brun dumskalle» av privatpersoner som har kommentert med åpne Facebook-profiler.”

Riktig det oilimp.

Zimister det er jo utrolige holdninger enkelte har ser jeg. Og det er jo litt rart at folk tør å kommentere slikt offentlig når det kan påvirke jobbmuligheter senere.

Interessant artikkel fra the guardian som viser at 23% av muslimer i UK støtter sharia lov og halvparten mener homofili bør være ulovlig, men viser også at en veldig stor andel av dem føler sterk tilknytning til britain 91%.

2 Likes

Er ikke dette direkte skremmende tall? Dette viser jo at egen kultur og religion settes over nasjonen som huser dem-, eller tok dem- eller tidligere generasjoner i mot.

Og det er nettopp dette som er problemet med å integrere verdisettet mange muslimer tar med seg hit og til andre land med vestlige verdier.

Det er liksom ikke bare bare å “integrere” noen i vårt nissete sivilsamfunn hvis de ønsker sharia og dødsstraff for homofili / utroskap.

4 Likes

Men å ligge med geiter. Det er innafor!

Mange? Dette var jo bare muslimer som ble spurt. Du kan ikke greie ALLE innvandrere under en kam?

Hm, og? Ja, jeg henviste kun til muslimer. Og det er det jeg har gjort i mine innlegg hittil i tråden hvis ikke det har vært åpenbart. Men presiserte det ovenfor nå for ordens skyld.

Fordi det er folk med muslimsk bakgrunn vi sliter mest med å integrere. Les: særlig de med bakgrunn i konservative islamske samfunn.

Folk med andre bakgrunner har vist seg å enklere finne seg til rette og adoptere mottakerstatens kotymer.

Er nå DET også galt nå??
:joy:

1 Like

Tenkte det samme :wink:

1 Like

Synes det er en viktig presisering!

1 Like

Det ryktes her i byen at det er en del av konfirmasjonsritualene utenfor ring 3 :see_no_evil:

2 Likes

Nei. Her går det i klukk klukk og knegg knegg

1 Like
1 Like

Av samme artikkelforfatter:

Vi er flere med innvandrerbakgrunn som jobber hardt for at integreringen skal lykkes i Norge. Vi kjemper mot undertrykkelse og økende avstand. Det jeg ser i Norge i dag har jeg aldri før sett. Jeg har tidligere jobbet som tolk, vært likemann og vært flyktningguide, men aldri sett slik et hat mellom minoriteten og majoriteten som i dag. På den ene siden øker den sosiale kontrollen, på den andre siden øker fremmedfiendtligheten. Mange som jobber med integrering ser den økende avstanden, men de snakker ikke høyt om det. Jeg har snakket med mange som jobber med integrering og som misliker ditt valg av statsråd på dette feltet. Flere mener du som statsminister ignorerer problemet, og lar integreringsministeren kjøre sitt eget løp – der hun burde vært brobygger skaper hun heller avstand. Min mening er at ditt valg av statsråd skaper mer polarisering, mer hat og mer avstand.

Tenker denne passer her. Overrasket over at riksmediene ikke har plukket opp utalelsene fra en Fylkesleder i Rødt. Lurer på hva som hadde skjedd om en FRPer hadde utalt det samme.

3 Likes

Rødt får stort sett lite oppmerksomhet i mediene utover Moxnes sjøl har jeg sett, men i dette tilfellet kan det vel like gjerne være at slike anklager kommer mot FrP-politikere (og bekreftes av enkelte som han fra Hedmark her om dagen) så ofte at det knapt har noen nyhetsverdi lenger.

En virkelig nyhet hadde vært om hun hadde hyllet FRP og invitert til samarbeid :joy:

1 Like


Artig og tankevekkende :slight_smile:

1 Like

Ser ut som @Oilimp og @Hakon m.fl får viljen sin @Zimster

Loven er jo veldig enkel og klar, og den har vært sånn lenge. Man kaller dem asylbarn men de har ikke rett på asyl, så da må de ut når de er myndige. Egentlig et viktig signal å sende for ellers klarer man aldri stoppe dem som lyver på alder eller de som sender mindreårige barn alene for å få familiegjenforening

7 Likes

Den der var lame.

Det @evilfreud sa