Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor Partibarometer 2017

Det er jo det som gjør debatten så vanskelig. Opponentene har en tendens til å greie alle under en kam, det er i allefall min opplevelse av debatten. «Alle muslimer» - eller «alle innvandrere» osv. Man tenker ikke på at 90% rømmer fra disse landene pga. kriger og styresett som er i mot deres overbevisning. Ofte pga. IS o.l. grupperinger som ønsker å straffe mennesker som ikke følger det de vil de skal følge. Vi bør bruke disse for å sette et eksempel. La dem komme hit, bli sekulariserte og «vestlige» - så kan de rette langefingeren mot de som er i mot frihet, demokrati og likestilling.

Det bunner ut i et enkelt spørsmål for min del. Hvilket menneske/verdenssyn har man? Tror man at man lever i en verden full av ondskap og faenskap, ja, så vil man være redd og prøve å beskytte seg mot alt som er «fremmed». Prøver man heller å tenke at de fleste mennesker vil det samme som deg og meg, og den beste måten å hjelpe deg selv på er å hjelpe andre, så ja, vil man være mer åpen og inkluderende.

Det er sannsynligvis sjeldent lett å dokumentere noe sånt. Svært få flyktninger som bærer rundt på en perm med rettsdokumenter, de har stort sett bare klærne de har på seg. Det virker også sannsynlig at dokumentasjonen aldri noensinne har eksistert i det i det hele tatt ettersom det i sharia-stater er presten som dømmer, og ikke noen konvensjonell domstol.

Nå vet jeg ikke hvordan UDI jobber med slike saker, men jeg vil anta at de gjør en vurdering av hvor troverdig personen er eller ikke. Da er det innmari fort gjort å gjøre feilvurderinger.

2 Likes

Leste på NRK at hun ble utvist for 7! År siden… altså under den forrige regjeringen. Og som listhaug sa, ministeren utviser ikke folk men jeg har bedt embetsverket forklare hva som har skjedd her

5 Likes

Så på nyhetene om denne damen som sa hun var pisket. Vet dette høres “ikke akkurat politisk korrekt ut” men noen som har sett bevis på at hun faktisk var pisket? På de bildene jeg så var det en rød rygg, så ingen sår eller slikt. Tenker hun har en sterkere sak hvis hun har gode bevis. Mulig det var dårlige bilder, men etter 80 (?) piskeslag skulle en tro ryggen var rimelig oppflerret…

1 Like

Ser det spekuleres om hun faktisk er pisket. Det ironiske er at om hun er pisket så har også grunnen til asyl forsvunnet. Siden det var evt straff hun ville fått asyl for… :stuck_out_tongue:

Forsåvidt det jeg også spekulerer i, skulle bare tro at 10-40-80 piskeslag ville gi store skader, etter bilder som er kommet fram tidligere om den type mishandling.

Om du sammenlikner med det man ser i voksenvideoer så ser det mildt ut ja

1 Like

Virkeligheten er ikke som i spartacus. Må huske dette er i etterkant når lege har fått sett og renset i sårene.

Du kan også forsøke f.eks. ta en negleklipper å forsøke å klippe igjennom huden på ryggen. Da vil du fort forstå hvor tykk og kraftig huden der er og hvorfor ikke huden er helt flerret opp. Bare det at det er sår gjennom huden er god indikasjon på at dette kan ha vært veldig smertefullt.

2 Likes

Det avhenger av jobben journalisten har gjort her. Det er angivelig lege(som en ser også på bildet) som har godt god for dette, eksperter og journalister som har kommet til denne konklusjonen. Dersom dette skulle være falskt så er det ihvertfall mange involvert i jukset.

2 Likes

Da må hun drikke alkohol igjen å få ny dom. Huff!

Ok, da har hun vel legedokumentasjon på skadene, det er jo bra for hennes sak. Jeg sammenligner selvsagt ikke med det man ser på film og serier, regner med folk flest skjønner såpass som at det er film/underholdning. Mener tidligere dokumenterte skader ved pisking, det har jo vært i media før.

Ja, men du har nok rett i det at det helt sikkert er forskjell på både utførelsen og utstyr som brukes. Hvem som står bak pisken har nok helt klart en del også å si…

Hvis det er så ille at man sender noen tilbake til Sharialovgivning, bør ikke innvandrere som følger denne lovgivningen, fordømmes kraftig i Norge? Gjøres det?

Nei det skjer ikke, her beskyttes slike holdninger for alt det er verdt ved hjelp av de “snille” folkene på venstresiden. Samtidig som disse ikke vil sende dem tilbake til hjemlandet på grunn av lovgivning de ikke liker, bryr de seg ikke om de samme holdningene her i Norge…for det er jo synd på dem som kommer fra krig og elendighet, og de må jo få lov å følge sin egen religion sant?

4 Likes

Ja Koe, det er MYE dobbeltmoral ute og går blandt det norske folk. Og i andre land selvsagt.

Det var ment som en spøk altså :slight_smile:

1 Like

Ikke alltid så lett å forstå :smile:

2 Likes

Se innlegg nummer 351. Det fordømmes selv blant muslimene.

Deretter utfordrer jeg deg til å finne et eneste partiprogram eller uttalelse fra politikere på venstresiden som beskytter positive holdninger til sharia. Det er stor forskjell på å mene at folk skal få tro på hva de vil i Norge og det og mene at folk kan velge sharia i Norge fremfor norsk lov. Ingen partier eller politikere på venstresiden mener at noen skal få følge sharia i norge.

Jeg syns også det er ganske polariserende å bruke «venstresiden» som en homogen masse på den måten du gjør og tillegge den meninger som helhet utover økonomisk politikk (som er det aksen fra høyre til venstre er). Om du har opplevd at noen har forsvart sharia kan du kritisere dem konkret, og ikke halvparten av befolkningen i Norge.

Som tilhenger av venstreorienterte økonomiske idealer vil jeg ikke bli tillagt meninger jeg ikke har.

4 Likes

Helt sinnsykt… men sånt er jo ikke politisk korrekt å snakke om, derfor dette omtrent ikke er omtalt i andre norske medier?