Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Terra (LUNA) 🌕 [DeFi]

2 Likes

Do Kwon sa at binance og andre store CEX’er var pĂ„ horisonten tidligere i Ă„r for UST, og om jeg ikke husker feil mener jeg at han sa EOY eller januar var ETA pĂ„ disse.

Jeg tror, og nĂ„ spekulerer jeg bare, at Luna burns de siste dagene er en eller flere CEX’er som gjĂžr seg klare for Ă„ liste UST. Dette chartet sier en del, og det blir spennende Ă„ se om dette fortsetter:

Til venstre i chartet ser siste delen av den 10-dager lange perioden hvor 80M $Luna ble brent av community pool, noe som mintet ca $4B UST. Vi ser at det er en relativt konsistent mengde som ble brent hver dag. SÄ en liten periode med organisk burn/mint av UST, hvor det ikke finnes noe sÊrlig mÞnster pÄ mengden burn/mint. Til hÞyre ser vi de siste dagers mint av UST, og igjen ser vi et mÞnster som ligner pÄ community pool mint mÞnsteret til venstre i chartet, bare med mindre volum.

1 Like

En annen ting som er verdt Ä pÄpeke er at Luna staking yield er utbetalt i UST. Dvs. at om prisene faller sÄ stiger yielden. Betyr ikke dette at man med autocompounding basically fÄr en DCA maskin gjennom et bearkmarket?

Yielden er vel ikke en fast mengde UST, eller er den det?

Kan forresten anbefale Ä sjekke ut OHM-forkene, om du ikke har gjort det enda! Jeg er i Fantohm, Spartacus og Exod pÄ Fantom, og TaiChi og Jade protocol pÄ BSC. Tipper det finnes pÄ Terra ogsÄ

Det er det jeg ikke helt har forstÄtt, og grunnen til at jeg setter spÞrsmÄlstegn ved det. Community pool burn var for Ä bootstrappe Ozone, som er en desentralisert forsikringsprotokoll (for Ä forsikre Anchor deposits). Men deler av burnen gikk til Luna stakers og blir betalt ut de neste 2 Ärene. Det betyr at det sitter en haug med UST og venter pÄ Ä deles ut til stakers. Jeg tror dette er Ärsaken til at man kan forvente en fast yield, hvert fall de neste 2 Ärene.

Jeg har en chunk i $TIME! Planlegger Ä bare sitte i den uansett hva som skjer, har gjort seg godt sÄ langt. Fin dobling pÄ ca. en mÄned. Det er ingen Ohm forks pÄ Terra. Hvis ikke jeg tar helt feil sÄ er dette fordi smart contract sprÄket til Terra (Cosmos SDK) er Rust, og Ethereum sitt er Solidity noe som gjÞr det vanskelig Ä forke (?). Men det er noen som utvikler en OHM inspirert protokoll. Den heter Leserve DAO!

1 Like

Jeg kommer nok til Ä selge ut nÄr BTC nÄr en blow of topp, om den gjÞr det, om det blir litt opp og ned som nÄ beholder nok jeg og


Ville nok satt inn litt der, om jeg hadde mye LUNA eller pÄ Terra, men er jo litt mer risky nÄr det ikke er en fork!

Ellers tenker jeg at om det kommer et reinspikka bearmarket sÄ vil mange protokoller slite liksom litt uansett. Kommer til Ä ta ut en del fiat, men ogsÄ sitte gjennom en del i feks ohm-forks og stable-coin farms. Jeg klarer liksom ikke helt Ä stole pÄ teknologien enda, har bear-ptsd kan man vel si :slight_smile:

1 Like

Ja, det er nok lurt! Som jeg nevnte i et tidligere innlegg fĂ„r jeg bare mer og mer tro pĂ„ “supercycle”, og mindre tro pĂ„ blow off top. Vi fĂ„r se!

Jeg har tenkt hardt og lenge pÄ hva jeg skal gjÞre. Jeg har egentlig kommet fram til at jeg bare kommer til Ä sitte gjennom bearmarket i Luna. Jeg tror forholdet mellom UST og Luna kan gjÞre Luna counter-cyclical. Luna er en reflexive token pga. burn/mint, men det det hele egentlig stÄr pÄ da er om folk stoler pÄ UST. Det tror jeg folk kommer til Ä gjÞre mer og mer, da vi fÄr flere og flere mekanismer som er designet for Ä holde peggen stabil. GjÞr de ikke det har jeg et stort problem.

Jeg tviler ikke pÄ at, siden Luna er reflexive, jeg kommer til Ä oppleve helt syk volatilitet gjennom et straight up bearmarket ala 2018, men det tror jeg vil vÊre kortvarig og drevet av irrasjonell frykt. Hvis folk flykter til UST og stoler nok pÄ mekanismen til Ä parkere profitten sin der vil det fÞre til supply shock. Hvis ikke er jeg fucked.

Det er tesen min, og jeg er fullt klar over hvor risikabelt det er Ä fÞlge den! PortefÞljen min har heldigvis andre komponenter enn crypto ogsÄ, sÄ all is not lost om dette gÄr dÄrlig. GÄr det bra, derimot
!

1 Like

Tviler pÄ at UST vil overleve en bearmarket. Vi sÄ jo hva som skjedde i sommer.

Ja, det gikk riktig dÄrlig! Ekstremt mye har dog skjedd siden mai, blant annet de tingene jeg nevnte tidligere i trÄden. Use cases, use cases, use cases. Ozone er en annen ting. Mekanismen for Ä likvidere lÄn har blitt forbedret. White whale arbitrage for Ä holde peggen stabil er pÄ vei. Kujira for at retailers kan likvidere lÄn.

En annen ting som ogsÄ er pÄ vei, som jeg har litt blandede fÞlelser for, er at $1B verdt av community pool skal gÄ til Ä kjÞpe andre crypto som skal backe UST. Dvs. at om du skal flykte ut av UST kan du, i motsetning til fÞr hvor du bare kunne flykte til Luna, nÄ i nÊr fremtid flykte ut i fks. BTC.

PÄ en mÄte er dette bra, da bankrun blir mindre sannsynlig, men samtidig innrÞmmer man til dels at man er usikker pÄ hvor godt mekanismen fungerer.

Institusjoner har ogsÄ fÄtt opp Þynene for anchor. De har ventet lenge pÄ Ozone, og Arrington Capital kommer til Ä bli det fÞrste fondet som parkerer stables i anchor. Grayscale har sagt at Luna er en av tokene de vurderer Ä liste.

Uansett, det har skjedd ekstremt mye siden mai som gjĂžr meg mye mer komfortabel med Ă„ sitte gjennom bear.

1 Like

Welp, her fikk vi svar pÄ det jeg tidligere stilte spÞrsmÄl om:

Dvs. at vi mÄ minte $77M UST daglig resten av Äret. I gÄr mintet vi $66M, og sÄ langt i dag har vi mintet $53M. For tidlig Ä begynne Ä drÞmme, men klarer faktisk ikke Ä dy meg.

dag 3 og brannvesenet har fortsatt ikke vist seg :fire: :fire_engine:

1 Like

dag 4 med 1m+ Luna brent

1 Like

dag 5 med 1m+ Luna brent. Vi har nÄ brent litt under 2.5% av supply ila. 5 dager.

Rett fÞr jeg begynte Ä skrive sÄ knuste Luna seg gjennom $50 igjen.

2 Likes

bilde

For en fin dag Ä vÊre LUNAtic pÄ :waning_gibbous_moon:

1 Like
1 Like

dag 6: 900k burn

Liten dip i supply reduction her nÄ, for se om det fortsetter eller ikke

Sidenote: ny ATH, $60

1 Like

Edit:

Bedre chart:

2 Likes

Ser ut som at 900k burn bare var en dip.

Dag 7: 1.1m burned

Dag 8: sÄ langt 500k burned, med andre ord kommer vi nok til Ä se 1m+ i dag ogsÄ.

For de som vil fĂžlge med selv: https://terra.smartstake.io/history

1 Like