Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Det e plukke plast gjør det triveligere lokalt, og en får iallfall hindret at plasten havner i havet igjen.
Reiser en på sydenturer osv, så er det tross alt bedre å plukke plast å reise på sydentur, enn ikke å plukke plast å reise på sydentur.
Alt engasjement hjelper, det viktigste er å få endre folks måter å tenke på.
Jeg fikk meg iallfall en vekker når temaet mikroplast ble satt på dagsorden.
Samme med Greta Thunberg, den bevegelsen som nå er satt i gang blant ungdommer håper jeg ikke stopper.

1 Like

Helt enig, men å redusere til 1 sydentur og heller ta en tur i fjellheimen som nr 2 hadde utgjort mer.

Redusere til 1 sydentur og en fjelltur, samt en time eller ti å plukke plast når en er ute på tur allikevel?:wink:
Jeg slår meg absolutt ikke på brystet, men jeg tenkte faktisk å høre med datteren på 14 om vi skulle ta en tur, ta med hver sin bærepose å fylle opp.

2 Likes

bilde
Dette var rimelig kult!

5 Likes

Det så ikke så dumt ut nei. :slight_smile:

Var på EU-kontroll med en 9,5 år gammel Toyota og de oppdaget rust på noe stag som måtte byttes. De tok det på goodwill uten at jeg ba om det. Det er sånn service som gjør at man kommer tilbake som kunde.

5 Likes

YIPPIIIIIII!!!

12 Likes

For de som setter pris på god service fra forhandler og er vant til dette. Og eventuelt vurderer Tesla som neste bil, kan det kanskje være lurt å vente. Ikke spesielt oppløftende lesing det her.

https://www.nettavisen.no/okonomi/katastrofalt-norsk-fall-for-tesla/3423681821.html

Tesla Stavanger har vel rimelig greit rykte? Ihvertfall det inntrykket jeg har.

Det er nok også et innslag av the loud minority i rapporteringen fra Teslas kunder. Selv har jeg ingen problemer å skrive hjem om, men jeg ble ikke spurt av de som laget omdømmerapporten :grin:

Gratulerer med å ha holdt ut til konfigurasjonen du ønsket kom, @Duogdu :joy:

2 Likes
3 Likes

Reserverte Kia 23/12-17, var egentlig Kia fan, men BOS har fått meg til å endre mening.
Får se om jeg fortsetter å være Tesla fan etter å ha blitt eier.
For jeg er fan, stor fan, av Tesla, spesielt mtp utviklingen av selvkjøring.
Bare standard autopilot synes jeg er tildels imponerende. Feks at autopiloten fanger opp hvis et vogntog bremser flere biler fremfor en, holder kjørefelt perfekt, men har fortsatt noen nykker.
Prøvde Performance i går, det er noe av det sykeste jeg har vært med på! Anbefaler alle som har en liten jente eller gutt i seg å prøve. Det er den råeste Berg og dalbane x 1000​:joy::joy::joy:

1 Like

Hvilken konfigurasjon har du bestilt?

image

Konkurrentene kan ikke gjøre noenting rett.

1 Like

Kanskje du heller burde se på denne?

2 Likes

4 Likes

Da var det offisielt, EL (Tesla) har vunnet kampen om neste generasjons drivlinje i biler.
De virkelige trendsetterne her i verden har talt. Først VHS, så Tesla.

image

Virker ikke som forholdet mellom Tesla og Panasonic er fullt så iskaldt som ryktene skulle ha det til.

3 Likes

Ser ut til at det å reservere elbil fortsatt kan være butikk, bestilte e-Niro, må ut med 382.000, får mer for den enn Teslaen jeg har bestilt, dvs jeg indirekte får Teslaen for rundt 375.000…
Så dere som gidder og har sjansen, samt tør, reserver det som er interessant.
Jeg vurderte VW ID, men gadd ikke å stå i kaoskø.
Men når Skoda kommer med Vision ett eller annet må jeg vurdere å reservere.

Kan bli bra trykk på elbilene som kommer til neste år hvis de tar inn moms på elbil…

2 Likes

Hvis de har litt vett i skallen, så øker de moms satsen over f.eks 5 år, med 5% i året, så slipper de å drepe ny-elbil-salget :stuck_out_tongue:

4 Likes