Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Brukte det jeg og. Husker ikke hvor jeg handlet de, men var ikke store kostnaden.

Kan strengt tatt bruke hva som helst, men de som passer i hullet er veldig greie, da setter en den på plass og plasserer jekken deretter, sjansen for å jekke feil plass er sgs eliminert.
Jekker en feil plass kan konsekvensen bli ganske brutal…
Håper virkelig dekkverksteder vet hva de holder på med…
På bobilen ville de jekke i ramme, hadde de gjort det hadde den krølla seg og bilen blitt ødelagt…

Ja, da blir altså Tesla med i indexen i desember… big mistake av S&P mener nå jeg.

1 Like

Tiden vil vise, begynner å bli mange merker som puster Tesla i nakken på kjørelengde nå og de mister vel den tronen neste år til Lucid Air.

1 Like

Er jo ikke en bilprodusent. :grin:

Hvorfor big mistake med S&P?
Hva sa Elon på battery day, han trekker på skuldrene av konsepter. Lucid er vel mer eller mindre fremdeles et konsept. Concept is easy, upscaling is hard.

4 Likes

Så en video fra Lucid, de monterte bilene for hånd.

1 Like

Kommer nok fort opp i 500.000 biler i året da.

Har ikke model s plaid lenger rekkevidde enn lucid air?

1 Like
1 Like

Aldri kjedelig med Tesla😅

1 Like

Har kjøpt meg inn i TSLA igjen, da fomoen er til å ta og føle på. Ser veldig mye prat om kun elbilene, men hvordan kan det andre “potensialet” påvirke kursen framover? Er det kun hypen som kjører kursen, eller er det mulighet for at noe annet kan prises inn?

Akkurat nå er det nok mest sannsynlig pga S&P500 inclusion. Ikke overraskende om den treffer 700 rundt inkluderingen 21 desember. Etter det tror jeg den faller litt igjen ganske fort.

Hvorfor skal den treffe 700, de fleste antar at det kommer en emisjon for SP500 fondene.

1 Like

Tja, Tesla har vel 13mrd i bakhånd, så de trenger ikke gjøre noen emisjon.

Man gjør emmisjonen for at S&P fondene skal komme inn til en fornuftig kurs.

Ja, og det kan skje her òg, men Musk er ikke spesielt fan av hverken utvanning eller S&P, så jeg blir ikke overrasket om de dropper det.

1 Like

Tesla er galskap. Og jo høyere den går jo styggere blir fallet… som snart da også vil dra med seg indeksen ned. :man_facepalming:t3:

Et annet spørsmål er hvor mye en eventuell emisjon ville vært på.
Indekserte fond må kjøpe 121m aksjer til 68mrd USD ved nåværende kurs. Tesla siste og, så vidt jeg vet, største emisjon var på 5mrd.

1 Like