Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

SÄ ogsÄ pÄ, utrolig kult. Verden gÄr fremover. FÞrst MÄnen nok en gang, sÄ er Mars next! SpaceX fÄr det til

2 Likes

Grei reklame for tesla da

1 Like

Utrolig! History in the making. Ventet leeenge pÄ dette

1 Like

Finnes det en mer innflytelsesrik CEO enn Elon i dag? Mannen er vel bortimot et geni, har en hinsides karisma og arbeidskapasitet, og en helt unik evne til Ă„ skape blest rundt prosjektene sine.

1 Like

Jeg er ikke overbevist om at han er et geni, men det er ikke sĂ„ mye tvil om at han er smart. Men ekstrem arbeidskapasitet skal han ha. Ja, ogsĂ„ skal han visstnok sluke bĂžker og lese “alt” om emnene han bryr seg om. Jeg vil tro han er oppdatert pĂ„ alt omkring batterier, elbiler, solceller, raketter og romfart.

Fatter ikke helt hvordan han fÄr tid til alt, men det handler vel mye om harde prioriteringer.

1 Like

Fortsatt ingen nyheter om kjernen?

Mener Ä ha lest at han sover veldig lite, sÄ mulig han har shortsleeper mutasjonen.

Han har en egen evne til Ă„ se potensiale i teknologi som finnes, men som ikke har blitt utviklet til et produkt enda.

Han mÄ ogsÄ ha en spesiell evne til Ä finne de riktige folkene og for dem til Ä yte maks. Dette er det som gjÞr at han lykkes.

3 Likes

VG bekrefter at kjernen gikk tapt i sjĂžen

2 Likes

Det spĂžrs hvordan du definerer Geni :slight_smile:

Konsensus er en som viser gjentagende viser kreativitet og prestasjoner som er ekstraordinĂŠre.

Godt innafor der syns nÄ jeg!

Tja. Jeg er ganske sikker pÄ at det er rimelig lÞs definisjon pÄ geni. I mine Þyne mÄ man opp nivÄ med f.eks. Einstein og Newton for Ä kunne klassifiseres som geni.

Men at han kommer til Ä etterlate seg et visst spor er det vel ingen tvil om. Om han ikke kommer i mÄl med en base pÄ Mars, sÄ har han i alle fall en Roadster i bane rundt solen. Og den blir ikke borte med det fÞrste. :wink:

Den gikk tom for drivstoff sĂ„ den bommet pĂ„ dronebĂ„ten med noen hundre meter. Den traff sjĂžen med fart pĂ„ 500km timen og det hele var vistnok veldig “tĂžft” Ă„ se pĂ„ ifĂžlge Musk.

2 av propellene pÄ dronebÄten ble ogsÄ skadet da det flÞy metalsplinter og deler fra raketten all over the Place.

SÄ vi fÄr hÄpe de offentligjÞr videoen.

2 Likes

Teit at de kuttet det fra livesendingen! Det mÄ jo ha vÊrt rimelig spektakulÊrt. Suksessen her er det ikke noe Ä si vellykket oppskyting og 2 av 3 raketter trygt nede pÄ bakken.

1 Like

De hadde “problemer” med kamera. Men de viste jo ganske tidlig at den ville gĂ„ tom for fuel sĂ„ er godt mulig at de kuttet med vilje.

Og simultan landingen til steg 1 rakettene var helt sinsyk. Skal vi mekke SpaceX trÄd?

Kanskje @pdx slenger inn alle spaceX postene der ogsÄ?

2 Likes

Face meet palm!

2 Likes

Faen altsÄ, kravet for Ä bli journalist i dagens samfunn kan ikke vÊre mye hÞyere enn evnen til Ä skrive pÄ et qwerty tastatur. :joy:

2 Likes

For de opplyste er det jo ikke noen bombe at Musks investeringer er ultra-high risk. Han har jo pent hÄrete mÄl. Samtidig har han vel uttalt at mÄlet ikke er Ä bli rik, men fremme ny teknologi som kan ta menneskeheten fremover (og til Mars :wink: ).

Men det er mulig denne Dagbladet-journalisten ikke har fÄtt med seg det. :stuck_out_tongue:

2 Likes

For Ăžvrig en fin side-effekt at han sannsynligvis blir en av verdens rikeste (om ikke DEN rikeste) om han lykkes.

1 Like

Er vel mer at de drar inn space X i en Tesla sak som de er samme selskap.

Det er vel mer enn Musk-sak enn det er en Tesla- eller SpaceX-sak. Det lukter “click bait” lang vei.