Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Re-re-refresh!

4 Likes

Oooh, spennende!

Da skal vel 80% av Model S/X-eiere ha ny bil. :smiley:

Hva er greia? Er noe jeg ikke har fÄtt med meg her :joy:

1 Like

Produksjonslinjene til Model S og X har vÊrt stengt i flere uker, dette skjer som regel nÄr de bytter utstyr og lÊrer opp de ansatte til Ä bygge bilene annerledes. Det betyr at det kommer nye versjoner av S og X snart, sÄ de prÞver Ä selge unna det de har av biler fÞr ingen vil ha de lenger :slight_smile:

2 Likes

Ingenting utenom normalen altsÄ :P.

1 Like

Kjenner flere som forsÞker Ä gjÞre en deal pÄ utgÄende modell X nÄ. SvÊrt vanskelig, er veldig lite inventory i landet. Omtrent bare Performance-modeller, sÄ vidt jeg fikk med meg.

Tror det blir et kraftig lÞft i bestillinger nÄr refreshen blir offisiell.

Idag er det vel omtrent ikke bestillinger, sÄ skal jo ikke sÄ mye til for Ä fÄ et lÞft.

1 Like

Nei har vĂŠrt mye som har gĂ„tt imot X og S i det siste. Ryktet om kommende refresh har vel sirkulert det siste Ă„ret, mer eller mindre. SĂ„ kom E-tron og EQC pĂ„ banen, med dĂ„rligere rekkevidde og ladenettverk, men kanskje bedre premiumfĂžlelse og bedre rykte pĂ„ service blant “allmuen”.

Fremdeles ingen egentlige konkurrenter pĂ„ 3, og jeg tipper Y blir en folkebil. Blir spennende Ă„ se hvor omfattende refreshen blir, og om det kan lĂžfte “premiumfĂžlelsen” til et nivĂ„ hvor fans av de tyske merkene ogsĂ„ kan vinnes over.

2 Likes

JADDA!!! Selg Driten! :rofl:

Tilfeldig at dette har skjedd i Kina to ganger😂

1 Like

Hmmm, hvis jeg ikke hadde lÊrt noe nytt i dag sÄ hadde jeg trodd dette var en brann.
I Sandvika var det ogsÄ en eksplosjon


“Tesla er et bilselskap”

3 Likes

Ikke noen stor overraskelse men ny Model S og X er i hvert fall bekreftet:
image



2 Likes

Har du en lenke til denne infoen? :smile:

Ligger under shareholder deck:
https://ir.tesla.com/

3 Likes

Kan konfigureres i nettbutikken nÄ, er 840+ km rekkevidde pÄ Model S plaid+ varianten og masse andre overkill specs for de som liker det! Long range varianten ligger pÄ 663 km sÄ mulig plaid+ fÄr de helt nye battericellene og en batteripakke som er en del av strukturen til bilen.
image
Er visst ogsÄ en mye kraftigere gaming PC i bilen nÄ:

2 Likes

MÄ ha abonnement pÄ dekk med den der
 0-100 <2,1s er friskt :slight_smile:

1 Like

Siden e24bot sover:

Det er ikke lenger en papirbedrift akkurat

Tesla omsatte for 10,7 milliarder dollar i fjerde kvartal, ifĂžlge selskapets kvartalsrapport.

Dermed ble dette bilgigantens sjette mÄned pÄ rad med lÞnnsomhet.

I 2020 klarte Tesla Ă„ levere en halv million biler.

3 Likes

Landscape skjerm i model S ser bra ut, mye bedre enn den gamle skjermen

2 Likes

Blir gĂžy Ă„ prĂžve det nye rattet!