Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

1 Like

6-7 kroner mila på langkjøring på verdens beste ladenettverk, 30-40% billigere enn feks hydrogen på langkjøring, 70-80% billigere ved hjemmelading.
Synd de ikke tar for seg pris på hydrogen.

tenker trendingen blir dyr fremover,-se bare til naboen som skal enten skifte vindu eller sidespeil med allslags multiavanserte sensorer og annen elektronikk…det kan ikke alltids tas ut på forsikringen :wink:

Det selges også færre og færre “billig”-biler fra produsentene(tjener for lite pr. enhet),og vi får en mer luksus bil variant i bilparken de kommende årene,-de som har råd setter gjerne opp kredittgrensen på lånet sitt opp for å få “verdens beste kjøreopplevelse”,-jeg ser et sosialt skille der de som ikke har så god økonomi blir dyttet inn i kollektivtransporten :train:

Kunne godt kjørt kollektivt dersom det hadde eksistert utenfor ring 3, men det er ikke aktuelt å vente 1- 1,5 timer etter jobb på buss.

Hissige specs på den Model S. Skal en først ha superbil er det jo billig.

4 Likes

…hold på rattet :policeman:

image

1 Like

Hva er tryggest, bruke autopilot OG følge med eller kjøre uten assistanse?
Min Tesla er mer nervøs enn jeg er om trafikken foran meg bremser, ved en bråstopp på feks motorvei så kan fort AP være tryggere.
Det er svært langt frem før bilene blir selvkjørende, men som assistanse er det god hjelp.
Jeg kommer ikke til å kjøpe ny bil som ikke har noen form for selvkjøring.
Spent på hva ID4 klarer ift Tesla.

Når man trekker fra og legger til ting på et regnskap for å finne et ønsket resultat er man på tynn is og man kan gjøre det samme begge veier i det uendelige. Den dagen Tesla ikke tjenger penger på salg av regulatory credits tjener de uansett mer penger på andre ting.

For n’te gang. Jaja, ble vel litt mye fjas og markedsmanipulasjon igjen…

1 Like

Varte i 2 dager, LOL :man_facepalming:

1 Like

Er lenge for en del det…

1 Like

Det var vel en annen amerikaner som var relativt aktiv på Twitter, en stund…

Ble kvitt han til slutt også… :slight_smile:

1 Like

Etter å ha fundert litt over gårsdagens forbløffende, aprilsnarr liknende nyheter, har jeg kommet frem til at jeg ELSKER det! Som en som er relativt kritisk til både verdsettelsen og fremtiden til både Tesla og Bitcoin, så liker jeg at dette trendy, men hasardiøse trekket av Musk uomtvistelig øker risikoen i begge disse spekulasjonsobjektene betydelig. Musk har hele tiden beveget seg på grensen av ekstrem risiko, men til nå kommet godt ut av det. Jeg tror han nå har tråkket over.

Risikoen blir knyttet sammen, og dermed øker den. Ytelsen til Bitcoin vil påvirkes av ytelsen til Tesla og motsatt. Og når jeg leser noen av kommentarene fra i går kveld, så er jeg ikke den eneste.

“I think this is awful strategy on many, many levels,” Christopher Schwarz, associate professor of finance and faculty director of the Center for Investment and Wealth Management at the University of California at Irvine in emailed comments."

Spennende tider! S&P har inkludert Tesla, og Tesla knytter seg til Bitcoin. What can possibly go wrong!? :laughing:

3 Likes

sur oppstart i Kina…

1 Like

Tesla-aksjen har, ikke overraskende, gjort det rimelig dårlig etter Bitcoin-annonseringen:

tror nok usikkerheten tynger i starten…men så må jeg tippe videre oppgang ,da vi kan muligens se “Bitcoin”-trenden gå videre oppover… :man_shrugging: alt irrasjonellt er “IN” nå,-og med ultralave alternativer til renter,så begynner dette å se nesten litt fornuftigt ut(prøver å forstå :lying_face:)

1 Like

Bull… :slight_smile: