Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

6 Likes

Det er morsomt, fordi det er sant :slight_smile:

2 Likes

Er hverken positiv eller negativ hva gjelder Tesla, men Burry er jo en legende etter 2008. Prisingen er hva den er, og jeg forstår den like lite som så mye annet.

Så nettopp The Big Short igjen, anbefaler den filmen.

3 Likes

Konge film :ok_hand::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

2 Likes
1 Like

Driver Nordic Semiconductor innenfor hva det er mangel på?

konkurransen tilspisser seg…

Har sagt det hele tiden, når de store satser så vil tesla miste marked.

4 Likes

Folk oppfører seg som om Tesla er en failure om de ikke tar 90% av elbilmarkedet…

Er jo det de er priset til…

4 Likes

De ER priset til at de tar 90% av elbilmarkedet.

Edit: Ser at vi er to som er enige, i hvert fall :sweat_smile:

VAG lager ti ganger så mange biler globalt, selger veldig mange flere EL-biler i det ekstremt modne markedet i Norge, og er likevel priset til en tienedel av Tesla.

Disclaimer: jeg har vært VAG-aksjonær i over ti år (gjennom diesel-gate, huttetu :sweat_smile:)

1 Like

Tesla er jo ikke bare bil da :wink:

Nei, de er jo bitcoin-tradere også

3 Likes

Hahaha… Spot on :slight_smile:

1 Like

Jeg er ikke noe petrol-head, men jeg synes jo det er fryktelig trist det Ford gjør med Mustang-navnet - putte den på en sånn bolle av en “crossover” eller hva det er man kaller denne perverterte sjangeren bil. Og ikke tror jeg det blir en veldig tøff konkurrent til Tesla heller.

Mustang over Tesla 8 av 7 dager i uka :slight_smile:

Innovasjon og disruption slår gamle tunge organisasjoner som egentlig bare ønsker å beholde status quo.

Nei, de vet bare å satse når markedet er modent. Er langt billigere for de det :slight_smile:

Men status er at det selges vesentlig flere Audi e-tron enn Tesla X, og vel flere bare Taycan enn S i de siste månedene i Norge. Og model Y møter en HAUG med veldig sterke konkurrenter når den omsider kommer. Model 3 solgte veldig bra globalt i fjor, men salget er sterkt dalende sett i forhold til konkurrentene. I Norge slo de aldri Golf/ID3/Leaf. Tesla var innovatører, absolutt! Men de blir fullstendig overkjørt (pun intended) nå fremover - og det er først nå fremover at man faktisk TJENER på å lage og selge el-biler. For VAG og de to andre tyske i hvert fall, ønsker overhodet ikke å beholde status quo.