Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Dette er en lukket beta med noen tusen brukere sÄ komisk at det blir forsideoppslag i VG :joy:

2 Likes

Er vel ille nok hvis man ruller ut potensielt farlig software til et slikt antall ogsÄ synes jeg sÄ ser ikke helt at det skal vÊre komisk at man skriver om dette.

1 Like

Er jo ganske komisk hvordan alt som har med Tesla Ä gjÞre genererer overskrifter uansett hva det er, men selskapet slipper i hvert fall Ä bruke penger pÄ reklame.

Er sÄ klart ikke bra Ä slippe farlig software, men det er typisk software at det dukker opp nye bugs nÄr den kjÞres pÄ flere maskiner som gjerne har forskjellige innstillinger etc. Oppdateringer rulles derfor ut til et begrenset antall biler om gangen. Tesla oppdager kanskje at de har hatt noen hull i testene de kjÞrer sÄ mulig de gjÞr noen endringer der.

1 Like

Hertz bestiller 100 000 teslaer!

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-25/hertz-orders-100-000-teslas-tsla-stock-soars

3 Likes

1000 here we come!

1 Like

https://www.nasdaq.com/articles/is-teslas-stock-still-overvalued-after-its-q3-results-2021-10-24

Off, her er det mange sinte bjÞrner som fÄr svi

1 Like

Der var vi et stykke over 1000 gitt.

Hadde vÊrt interessant om noen teknikkere kunne tatt enn titt pÄ bevegelsen, @Nocturne ? :yum:

2 Likes

Elon om Ă„rsaken til FSD beta buggen, siden det var litt snakk om det:

Hva tenker folk om kursmÄl pÄ 2-3000 us?

Akuratt like sinnsykt som 1000usd.

2 Likes

Storyen har jo fĂ„tt seg et herlig luftig lĂžft med Hertz sitt kjĂžp, deres partnerskap med Uber → omg FSD Robotaxi ASAP.

Storystocks gÄr sÄ lenge storyen holder
2-3000 hÞres ut som galskap. :man_shrugging:

Øker veddemĂ„lene pĂ„ Tesla-knekk: – Forventer fall fra overopphetet marked

Teslas bÞrsbyks i hÞst er vondt for bÄde gamle og nye shortselgere i elbilaksjen, og analysebyrÄ fremhever at spekulantene «pÄ nytt er dypt i rÞdt».

Blir spennende! Tar et lodd pÄ at shorterne driter seg ut igjen:)

1 Like

Teslas utvikling pÄ bÞrsen er vanskelig Ä forstÄ, skjÞnner virkelig ikke hva som driver den opp sÄ langt. MÄnen har den for lengst passert, vil ogsÄ si mars er passert med god margin.

image

Med sÄnn market cap kan de funde sÄ og si hva de vil med mikro-emisjoner, helt sprÞtt, men ogsÄ sant. SkjÞnner ikke at det er mulig fortsatt jeg. Bare se pÄ disse tallene:

image

2 Likes

Solgte meg ut nÄ pÄ 1200 blank.

SÄ den gÄr nok videre i full fart. :crazy_face:

Hvorfor det?

Hvorfor solgt eller fart?

Begge.

Jeg har risky bioplaner for pengene i hÞst, og om du ser lengre opp i trÄden sÄ hadde jeg som plan Ä selge pÄ 1000 tidlig i Är.

Det er mer en trening i Ä holde seg til plan, har like tro pÄ storyen og gÄr nok inn igjen pÄ et senere tidspunkt. Blir spennende Ä se om det blir hÞyere eller lavere inngang enn i dag.

Ang fart sÄ er det sjeldent jeg/noen klarer Ä selge akuratt pÄ en topp 
 time will tell.

1 Like