Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Jeg tror Tesla sin markedsandel blir stĂžrre om en ser alle biler under ett, de er fortsatt i startgropa ift feks VAG.
Tenker da pÄ totalt solgte biler uansett drivlinje. Bil er bil nÄr alt kommer til alt.
En ser hvor bra Model 3 selger, samme med Model Y, hva nÄr de kommer med Model 2 eller hva den blir hetende kommer? Bil til kanskje 250.000?

Hvor er bunnen i denne? HÄper pÄ en rask oppgang igjen.

:rofl:

5 Likes

" Nettstedet Electrec melder nÄ om at flere nybakte Tesla-eiere rapporterer om at splitter nye biler mangler enkelte USB-porter, enten i midtkonsollen eller bak."

Mye stĂžy, hvor skal denne?

Elon er ikke ferdig med Ă„ selge. Kan ikke se for meg at den skal opp i gjen fĂžr det er helt avklart.

Syns forĂžvrig den har holdt seg mye bedre enn fryktet.

1 Like

Her er det nok en konkurrent. Xpeng er flinke til Ă„ kopiere, og hadde de kommet med rette bilen hadde jeg gjerne prĂžvd en.
Men nÄr infotainment ser bra ut, men er tregt, feks at bilene som passerer viser etter at en har passert de, samt en veldig masing til alle tider, vel, da stÄr jeg over.
Samt lav bil, dÄrlig varmeapparat samt lite bagasjerom med liten Äpning, da hadde jeg heller kjÞpt Model 3 til 400.000 i stedet for P7 til 500.000


poster denne KUN for Ä kikke pÄ kommentarene :face_with_hand_over_mouth::popcorn:

SIkkert noen som har hatt en dÄrlig dag pÄ jobben


"Even Sandvold Roland tar av seg pressehenvendelser for Tesla i Norge og er svĂŠrt ordknapp overfor Nettavisen.

– Vi har ingen kommentar, og Ăžnsker ikke Ă„ bli navngitt i artikkelen. Du kan for eksempel skrive at en talsperson for Tesla Norge ikke ville kommentere saken, skriver han i en mail til Nettavisen."

3 Likes

Hva tenker dere om siste twitter melding fra MR MUSK? Slutte i jobb.

2 Likes

Slutt pĂ„ gratis lading for elbiler i parkeringshus – NRK SĂžrlandet – Lokale nyheter, TV og radio Dette er nok bare starten, trist for de som har latt seg forlede til Ă„ kjĂžpe el-bil.

SĂ„ dette er den eneste fordelen med elbil ? :wink:

2 Likes

Slapp av, det kommer nok flere “fordeler”

Stadig noe Ă„ glede seg over.

Ohh
 Tetris eller snake
?

Vet ikke, men Tesla har blitt klagd inn til National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) for spillstuntet. Kommer nok flere episoder.

For min del er det noe jeg har benyttet en gang siden 2014, var i Bergen sist helg. Gratis og gratis, 20 timer parkering kosta 260 kroner, men verdt Ă„ ta turen uten en eneste ldepause, kun kjĂžre og parkere til jeg skulle returnere.

Betaling er faktisk en fordel, da er det ledige ladere til de som virkelig trenger det!
I tillegg bÞr det vÊre straffegebyr for de som stÄr over en viss tid eller nÄr bilen er fulladet, som Tesla har pÄ sine ladere.

5 Likes

Dette sammen med Elon musk selger jeg prÞvde meg pÄ short av Tesla pÄ fredag.
At de ikke kan levere bilene de har best marginer pÄ i Europa mÄ da vÊre negativt for verdens mest over priset selskap ?

Faktisk har salget falt selv om de stopper det. :thinking:, er det for og hindre og vise at konkurransen er for hard?

2 Likes

S og X har aldri vĂŠrt ment som volum selgere.

Selvom de tjener mer per bil solgt, sÄ er volumet sÄ lavt at bunnlinje effekten er lav.

4 Likes

Jeg har hatt tesla x i 4 Ă„r og nĂ„ solgt. Jeg og ble vel “litt” lei en del issues og litt/ganske dĂ„rlig service. Vel det ble bedre i stavanger men langt ifra hva en skulle tro.

Jeg ble heldigvis ikke sÄ lei som han finske mannen her :slight_smile:
(og jeg sĂžrget for og kvitte meg med den fĂžr 5 Ă„r


1 Like