Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Elon Musk Just SUCCESSFULLY Created A Battery That Could Last 100 Years!

1 Like

synes det virker litt suspekt når Tesla nå lanserer “Tesla 4”, der de kobler inn “Bitcoin/Etherium” i å sikre seg køplass?

Jaja, da ble det Twitter kjøp tross alt… må han selge masse Tesla aksjer nå, eller er det alt gjort? Vil både Tesla og Twitter stupe videre?

Uansett litt av sirkus, og litt av en skrue.

“Let that sink in…”

1 Like

Underskatta inte Musk skulle jag säga

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-10-28/twitter-musk-deal-drama-is-just-beginning-for-wall-street-banks

Jeg tror Twitter er en tikkende bombe. 15% rente på deler av lånet deres? Når Elon åpner slusene av hat og misinformasjon er det jo ikke vits å lese der lenger, ei heller avertere. Tror det kan bli tøft å betjene det lånet. Og hva med Elons private lån? Han solgte TSLA for 15,5mrd, men har visstnok stilt opp med 27mrd. Er resten lån sikret med TSLA? Det kan jo bli spenstig. Bare å spenne seg fast🍿.

3 Likes

Tveksamt att han är så dum.

Han er utvilsomt så dum. Spørsmålet er hvor mye han har råd til å rævkjøre medinvestorer og långivere.

Har ikke sett noen veldig lovende tegn til «bedring» i oppførselen hans siden fredag.

Så et anslag som sa at Twitter nå skal betale 1mrd årlig i renter mot tidligere 50mill.

1 Like

Time will tell

1 Like

Sunnhetstegn av disse gigantene kommer ned på årntli prising.

1 Like

hva er det du sier - er tesla snart priset som et vanlig selskap på sp500 sett ut fra multipler? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Verdt å merke seg at det har vært splits og emisjoner siden covid :slight_smile:

Elon som er på selgeren idag? :sweat_smile::see_no_evil: har på følelsen at han angrer litt på twitter-kjøpet eller ihvertfall kjøpesummen.

1 Like

Hvor langt ned skal Tesla mon tro :sweat_smile:
Fortsatt en del å gå på mtp pre covid kursene, men hvis man har troa på selskapet, så må det vel begynne å nærme seg en grei inngang snart?

Jeg tror Teslas fall har mer å gjøre med den raskeste renteoppgangen i historien. Twitter situasjonen har kanskje forsterket fallet med 5%.

Videre ned.

2 Likes

:rofl:

Det er ukjent i hvilken grad Musk må fortsette å selge unna TSLA for å finansiere twitter/overholde personlige lånevilkår. Så er det er all grunn til å tro at Musk leder Tesla som han leder Twitter, og selv om det tilsynelatende vekker stor tillit blant de fleste som leser på tekinvestor, så er det jo en ikke ubetydelig gjeng som ikke synes det.

For moro skyld: Jeg tror den skal halveres ila. 2023.
Kurstrigger: Elon går av.

2 Likes

Håper Michael Burry er short Tesla igjen nå

1 Like

Jeg synes bare at prisingen på TSLA er veldig høy. Skjønner ikke hvordan selskapet skal være verdt mer enn nesten alle andre store bilselskap til sammen. Hadde hver 4. bil på veien vært en Tesla eller annenhver elbil solgt i verden vært en Tesla så hadde jeg skjønt det, men i dagens pris ligger det mange forutsetninger som virker veldig optimistiske.

Skjønner at Tesla er et tech selskap og de som kjøper Tesla også får kanskje access til SpaceX etc, men Tesla får leg til å tenke på Cisco på slutten av 1990 tallet. Har omtrent samme kurve og den gang trodde folk at alle husstander skulle ha et Cisco modem.

Valuation på grafen fra 2020 er sånn ca dagens nivå

image

7 Likes

En ting som slo meg i dag, og som er relatert (siden Elon har styrt kryptokursene med twitterkontoen sin til tider): Hva er kjent om Elons private beholdning av krypto? Hvis den ikke er offentlig informasjon og han har cashet ut underveis kan den jo være helt enorm.

Tenker fallet stopper nå. Evt. rundt 110.

Jeg er ingen fan av aksjen, så nøytral i min oppfattelse. Følger aksjen tett for underholdning.

Håper det snart er slutt på lidelsen for dere askjonærer. Q4 blir nok et dårlig kvartal, men det er priset inn fullt og helt snart.

NB. Jeg tror at marginene blir dårligere fremover. Det snur først om et par år tenker jeg, så tror ikke dette er en bra kjøpsanledning

1 Like