Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-10-28/twitter-musk-deal-drama-is-just-beginning-for-wall-street-banks

Jeg tror Twitter er en tikkende bombe. 15% rente pĂ„ deler av lĂ„net deres? NĂ„r Elon Ă„pner slusene av hat og misinformasjon er det jo ikke vits Ă„ lese der lenger, ei heller avertere. Tror det kan bli tĂžft Ă„ betjene det lĂ„net. Og hva med Elons private lĂ„n? Han solgte TSLA for 15,5mrd, men har visstnok stilt opp med 27mrd. Er resten lĂ„n sikret med TSLA? Det kan jo bli spenstig. Bare Ă„ spenne seg fast🍿.

3 Likes

Tveksamt att han Àr sÄ dum.

Han er utvilsomt sÄ dum. SpÞrsmÄlet er hvor mye han har rÄd til Ä rÊvkjÞre medinvestorer og lÄngivere.

Har ikke sett noen veldig lovende tegn til «bedring» i oppfÞrselen hans siden fredag.

SÄ et anslag som sa at Twitter nÄ skal betale 1mrd Ärlig i renter mot tidligere 50mill.

1 Like

Time will tell

1 Like

Sunnhetstegn av disse gigantene kommer ned pÄ Ärntli prising.

1 Like

hva er det du sier - er tesla snart priset som et vanlig selskap pÄ sp500 sett ut fra multipler? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Verdt Ă„ merke seg at det har vĂŠrt splits og emisjoner siden covid :slight_smile:

Elon som er pÄ selgeren idag? :sweat_smile::see_no_evil: har pÄ fÞlelsen at han angrer litt pÄ twitter-kjÞpet eller ihvertfall kjÞpesummen.

1 Like

Hvor langt ned skal Tesla mon tro :sweat_smile:
Fortsatt en del Ä gÄ pÄ mtp pre covid kursene, men hvis man har troa pÄ selskapet, sÄ mÄ det vel begynne Ä nÊrme seg en grei inngang snart?

Jeg tror Teslas fall har mer Ă„ gjĂžre med den raskeste renteoppgangen i historien. Twitter situasjonen har kanskje forsterket fallet med 5%.

Videre ned.

2 Likes

:rofl:

Det er ukjent i hvilken grad Musk mÄ fortsette Ä selge unna TSLA for Ä finansiere twitter/overholde personlige lÄnevilkÄr. SÄ er det er all grunn til Ä tro at Musk leder Tesla som han leder Twitter, og selv om det tilsynelatende vekker stor tillit blant de fleste som leser pÄ tekinvestor, sÄ er det jo en ikke ubetydelig gjeng som ikke synes det.

For moro skyld: Jeg tror den skal halveres ila. 2023.
Kurstrigger: Elon gÄr av.

2 Likes

HÄper Michael Burry er short Tesla igjen nÄ

1 Like

Jeg synes bare at prisingen pÄ TSLA er veldig hÞy. SkjÞnner ikke hvordan selskapet skal vÊre verdt mer enn nesten alle andre store bilselskap til sammen. Hadde hver 4. bil pÄ veien vÊrt en Tesla eller annenhver elbil solgt i verden vÊrt en Tesla sÄ hadde jeg skjÞnt det, men i dagens pris ligger det mange forutsetninger som virker veldig optimistiske.

SkjÞnner at Tesla er et tech selskap og de som kjÞper Tesla ogsÄ fÄr kanskje access til SpaceX etc, men Tesla fÄr leg til Ä tenke pÄ Cisco pÄ slutten av 1990 tallet. Har omtrent samme kurve og den gang trodde folk at alle husstander skulle ha et Cisco modem.

Valuation pÄ grafen fra 2020 er sÄnn ca dagens nivÄ

image

7 Likes

En ting som slo meg i dag, og som er relatert (siden Elon har styrt kryptokursene med twitterkontoen sin til tider): Hva er kjent om Elons private beholdning av krypto? Hvis den ikke er offentlig informasjon og han har cashet ut underveis kan den jo vĂŠre helt enorm.

Tenker fallet stopper nÄ. Evt. rundt 110.

Jeg er ingen fan av aksjen, sÄ nÞytral i min oppfattelse. FÞlger aksjen tett for underholdning.

HÄper det snart er slutt pÄ lidelsen for dere askjonÊrer. Q4 blir nok et dÄrlig kvartal, men det er priset inn fullt og helt snart.

NB. Jeg tror at marginene blir dÄrligere fremover. Det snur fÞrst om et par Är tenker jeg, sÄ tror ikke dette er en bra kjÞpsanledning

1 Like

Er det ikke nettopp pga Twitter-kjĂžpet Elon nĂ„ MÅ selge? Sinnsyk pris han betalte for det.

Vet ikke helt hvordan det ble finansiert, men mye av det er vel med pant i blant annet Tesla-aksjer pÄ hÞy kurs. SÄ han frykter vel at kursen skal gÄ under et viss nivÄ og selger selv fÞr det skjer.

1 Like

Hvor mange prosent av free float er short nÄ?

Tror vi fÄr en midlertidig rekyl allerede i dag, utelukkende basert pÄ at vi har 5 dager pÄ rad med mye nedgang, utbombet RSI.

1 Like

Det spÞrs :sweat_smile: Tror falltakten kan akselerere fra nÄ. Lite stÞtte fÞr 25 usd :sweat_smile::see_no_evil:

Tror ikke den skal sÄ langt ned da, men 100 ser vi nok.

1 Like

Jeg sitter klar til Ä kjÞpe TSLA pÄ $50. Denne skal endelig reprises.

2 Likes

Tror du sier noe der. Det ser ikke bra ut teknisk, selv om det er stĂžtte i omr. 110 og 93 ish.