Gir de enda stĂžrre forsprang, blir ikke det forspranget spist litt etter litt?
Det er ikke Musk som har fÄtt til det. Det er et stort team av smarte hardtarbeidende ingeniÞrer.
Du kan erstatte mange hardtarbeidende ingeniÞrer, men hadde SpaceX eksistert om det ikke var for Musk? Det lurer jeg litt pÄ.
Liker dinosaurene i bransjen, trygt og har erfaring
Sissener koser seg nok nĂ„, men tipper han enda er i solid tap totalt sett pĂ„ shorting av Tesla. Brant seg vel enormt i 2020, men da var det jo bare noen prosent av fondet som var tapt, sĂ„ det gjorde jo ikke noe og sist fikk han vel spĂžrsmĂ„l om han hadde sluttet Ă„ shorte tesla og svarte: ânei, nei, neiâ.
Litt usikker pÄ om jeg kjÞper den
Tesla har utvilsomt sittet i fÞrersetet og disruptet en bransje. For min del sÄ er diskusjonen om Tesla mer om selskapet virkelig skal vÊre prissatt til det samme som alle andre bilprodusenter til sammen eller 1.3TUSD som kursen pÄ det hÞyeste verdsette selskapet til.
Elon er vel nÄ CEO i Neurolink, SpaceX, Twitter, Boring Company i tillegg til Tesla.
I tillegg har Tesla notorisk lovet mer enn de har levert, nevner bare i slengen:
-
Fullstendig selvkjĂžrende biler i 2018
-
Cybertruck skulle begynne Ă„ levers ut til kunder i 2021
-
1mill Robotaxi skulle vÊre pÄ veiene i 2020
-
Tesla Semi med 500miles rekkevidde skulle selges i 2019
-
Ny Roadster skulle selges til kunder i 2020
-
Solcelledrevne ladere
-
Batteribytte stasjoner
-
Model 3 til 35KUSD
Hadde Tesla levert pÄ disse tingene tipper jeg kursen hadde nÄdd nye hÞyder.
60% av alle elbiler kjÞpes i Kina. Effekten av hva vi nordmenn foretrekker begynner Ä bli mindre gjeldende nÄ som Tesla er verdens stÞrste bilmerke mÄlt i markedsverdi.
Synes Tesla og Elon har blitt rikelig belĂžnnet for all innovasjonen de har gjort
Ford er det du definerer som dinosaurer, stÄr de stille pÄ el bil fronten og teknologi?
Er du Tesla-aksjonĂŠr?
- Ja
- Nei, men har eid aksjer tidligere
- Nei
0 stemmegivere
Kommer du til Ä investere i SpaceX nÄr de blir bÞrsnotert?
- Ja, helt sikkert
- Ja, sannsynligvis
- Nei
0 stemmegivere
Har aksjer i Tesla, men stemte nei pĂ„ SpaceX siden âkanskjeâ manglet. Tror den vil vĂŠre kraftig overpriset nĂ„r den noteres, kanskje like overpriset som Tesla rundt 400.
MÄ alt gÄ sÄ fort da? Bedre Ä levere ett godt produkt
Som feks Toyota? Var jo veldig ferdig den nye elbilen deresâŠ.
Velger heller dĂ„rligere finish enn surr teknisk fra A-Ă
âŠ.
Toyota var store pÄ hybrid og var tidlig ute der, hel elektrisk har de ikke vÊrt sÄ aggressive og ikke sÄ veldig godt produkt heller enda.
Problemet blir nÄr aksjen prises til stjernene basert pÄ Elon sine lovnader, for da blir mÄnelandingen en stor nedtur selv om det ogsÄ er en stor prestasjon.
Men vi vet jo hvem som solgte pÄ topp etter Elon sin haussing⊠Elon selv.
Ned ca 6% i fÞrhandelen. Har Musk vÊrt pÄ twitter idag?
Kan bryte 100$ i dagâŠ.tester 101 premarket
You tell me!
Fallet er nok mye grunnet at de har satt ned prisene i Kina med rundt 10%.
Det burde vĂŠre positivt?