Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Ok, skjønner. Takk for oppklaring!

Ikke Tesla, men betryggende å se at nødblinken slår seg på.

I Kina blir indeed Tesla forbikjørt :dash:

Statistikken her er korrekt og gjelder IKKE hybrid.

1 Like

Er dette ille? Jeg prøver ikke å skape frykt og uro, bare nysgjerrig om det er noe i at dette er negativt

Om tallene stemmer så ser det ikke så galt ut om sammenligner med konkurrentene.

image

Er du nå så sikker på det?

"BYD sales surged 209% to 1,863,494 in 2022. Of the personal vehicles — excluding big rigs, buses and heavy equipment — some 911,140 were BEV vehicles and 946,239 plug-in hybrid (PHEV) vehicles. "

image

1 Like

Jeg stoler på Troy Teslike, som er en legende hos Tesla Twitter, men han kan ta feil :slightly_smiling_face:

Er chartet ditt Kina og bare Kina?

1 Like

Og denne diskusjonen burde gi litt kaldt blod i å årene på investorer?

https://www.reddit.com/r/ask/comments/106lhii/has_elon_musks_recent_behaviour_effected_your/?

Nå har det seg slik at Tesla IKKE bare er en bilfabrikk, Tesla har gjennom å sette opp superchargere skaffet seg enorme eiendomsverdier nesten gratis. De har et Enormt ladenettverk som de også nå vil tjene enda mere penger på etterhvert som det åpnes for andre elbilmerker. For ikke å snakke om alt av DATA Tesla sitter på, etter å ha samlet inn FSD Data i over et tiår. I tillegg så er de en svært effektiv bilprodusent som bare er i startgropen av å effektivisere sine leveranser. Tesla er også solcellepaneler og batteribanker for hus som bare blir mer og mer aktuelt med dagens ekstreme energipriser.

1 Like

Tja, en haug av forumkrigere som sier de uansett ikke ville kjøpt en Tesla because of reasons skremmer ikke nevneverdig.

1 Like

Jeg ville definitivt tatt det på alvor at konsensus på et slikt liberalt og venstrevridd forum er såpass negativt…

1 Like

Det er vel snarere tvert om. Han smisket lenge med venstresiden, men har så lagt om hardt høyre med endel kontroversielle valg og uttalelser. Slik at han nå er dårlig likt av begge sidene der borte… :laughing:

3 Likes

– Når det gjelder Tesla, så har deres ordrereserve «smeltet» globalt, noe som også var en av grunnene til aksjekursens nedgang. Det Tesla nå gjør er å vise sin overlegenhet i produksjonskost per enhet. Det er vel først nå vi også ser resultatene fra fabrikken i Berlin.

Ser ut som Tesla har måttet kutte prisen for å opprettholde markedsandel.

2 Likes

Tror dette er et smart move. De andres bilprodusentene skal slite med å holde tritt her.

Det Tesla nå gjør er å vise sin overlegenhet i produksjonskost per enhet.

2 Likes

F.eks. Skoda Enyaq koster fra 585k og opp, så “endel” mer enn Tesla Model Y long range som kommer på ca 500 inkludert avgifter. Fint å se det er konkurranse :stuck_out_tongue:

1 Like

Helt enig! Personlig kjører jeg så lite at det blir marginalt hva som lønner seg, har null kjøring til barnehage, skole eller jobb, hvis jeg ikke er ekstremt lat. Bruker mao bare bilen til butikken eller når jeg skal på trening, tur, besøk eller butikk. Mao, bilen står ofte 2-3 dager av gangen uten å bli brukt.

Kjører selv Lexus som har langt mindre feil enn Tesla, er mer komfortabel og trenger 2 minutter for å fylle tanken nok til 100 mil.
Kommer ikke til å kjøpe elbil før batteriene blir faststoff.

2 Likes