Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Blir jo matt av mindre. Mangler tydeligvis virkelighetsbegrep denne karen. Forventer Ă„ selge en 2019 modell uten verditap, og den har ligget ute i hele to uker :expressionless: sitter sikkert gearet 10x i tesla longs “som en hedge” :joy:

5 Likes

Ble oppringt i dag. Skulle vĂŠre klar i lĂžpet av mars :+1::relaxed:

2 Likes

Digg. Kjipt jeg ikke har fÄtt noe selv om jeg bestilte flere dager fÞr deg, men har jo andre spesifikasjoner

Hmm. Kan utleveringssted ha noe Ä si? Kanskje stÞrre pÄgang der du ville ha bilen utlevert :thinking:

Dette mÄ vÊre kjipt for Tesla hatere, for ikke Ä snakke om fansene til premiummerkene.

6 Likes

Teslaen falt 238.000 kr i verdi pÄ fire uker

image

Kanskje noen timer pÄ trafikkskolen for Ä lÊre seg parkering kan vÊre lÞnnsomt ? Ellers sÄ har hjelpemiddelsentralen mange lettkjÞrte fremkomstmidler.

2 Likes

Dette kan vÊre et angrep pÄ Tesla. FÄr se

Fra crash and burn research? :joy:

2 Likes
1 Like

Elon mÄ hente 30 milliarder NOK. Til Twitter.

1 Like

Vil det si bull tesla, siden han da ikke selger aksjer?

ForstÄr ikke det er lov, men det er jo nesten det samme som meglerhus som roper kjÞp med skyhÞye kursmÄl i forkant av en emisjon eller notering
 :thinking:

1 Like

Vi fÄr vente. Bare et rykte.

Jeg synes det var en bra Q. Men jeg er meget skeptisk til fortsettelsen. Tror Tesla gÄr under 100-110 i 2023 nÄr det blir en ventet resesjon.

Jonas i Morgan Stanley tror Tesla handles til p/e 50 pÄ forward earnings. Det sier sitt om risikoen. Jonas er som regel bullish pÄ Tesla.

2 Likes

Det er nok et tilbud som ikke varer ja :star_struck:

2 Likes

Tesla dro inn 9000 dollar i earnings per bil ifĂžlge tall fĂžr priskutt. Det er antall solgte biler/earnings = earnings per solgte bil.

Priskutt har angivelig vÊrt 6000 dollar per solgte bil. Det skal representere et gjennomsnitt. Kilde er noen flinke pÄ Twitter sine beregninger, kan vÊre feil.

Da skal earnings bli 3000 dollar per bil pÄ hÞyere volum. La oss si 4000 per bill siden de blir mer effektive.

Det blir lavere earnings av dette. SÄ priskutt mÄ opphÞre, kostnader mÄ slankes utrolig mye eller man mÄ akseptere at 2023 blir et dÄrlig Är.

GjĂžr din egen DD. Jeg gjĂžr ikke supergrundig research. Men skeptisk til 2023 og priskuttene.

1 Like

Tesla har for Þyeblikket to fabrikker som sluker penger uten at de har nÄdd hÞy volumproduksjon som drar opp snittkosten per bil. De skrur ned prisene fordi de vet at de vil fÄ gode marginer nÄr disse nÄr hÞyt volum.

Tror de sa pÄ callen at de forventer 20% gross margin i 2023.
I tillegg er ikke prisen nedsatt sÄ mye som det fÞrst ser ut som siden mange av bilene de har levert var bestilt til de lavere prisene som var fÞr prisoppgangene.

3 Likes

De sa "above 20%.

2 Likes

SpĂžrs om det ikke blir en bestilling i helgen. PĂ„ tide Ă„ bytte bil etter 14-15 mĂ„neder😅

1 Like