Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Ganske heftige begrensninger

…SAE Level 3 driver assist system in the U.S., as it has been bragging for the past year or so. However, this doesn’t mean much because the system still has severe limitations. Drive Pilot can drive itself, no problem, but only on a pre-mapped highway in Nevada when you’re traveling below 40 mph (64 kph) and there’s a car in front to follow. Ah, and when the conditions are clear, and no sun blinds the car’s cameras.

Fin video i aksjon her🙈:

Såeh, level 3 dere?

3 Likes

Now do FSD

Jeg synes det er litt vanskelig å lese bildet nå. 6 grønne candles på rad, men samtidig tipper jeg den skal teste 200.

Jeg kjøpte jo ID4 og hadde den i 2-3 måneder før jeg kjøpte Tesla igjen, Model Y. Da måtte jeg betale nær 100.000 mer….

Det er per i dag ikke noen andre biler til 4-5-600.000 jeg kunne tenkt meg å kjøpe….
Har kjørt min 27000 uten en eneste feil.
Alt er bedre ift -19 Model 3.

1 Like

Dette var fetere enn dashbordet til Tesla. Synes det er veldig nyttig, men her er folk forskjellig

2 Likes

Dere som kjører Model Y nå her inne, har dere modifisert “treplanken” med f.eks karbon? Får man kjøpt di ferdige noen plass bare til å lime rett på? :relaxed:

Poenget er at dette ikke fremstår som mye annet enn et pr-stunt fra mercedes.

Såvidt kjøre alene uten motlys og med annen bil minimum 100 meter foran på motorvei i nevada under 37 mph (wtf). Så og si ingen praktisk nytte.

Men masse presse får de. Har jo «slått» Tesla.

På plusssiden så har de ihvertfall gått opp en eller annen regulatorisk løype for godkjenning.

5 Likes

Bare et par ting som sikkert gjør produksjonen billigere, stål er veldig billig nå og frakt er veldig billig.

Vet ikke om dette er rett tråd, men jeg har en kompis som er sjef for veiarbeidere. Han sier absolutt alle sier at det er en type bileiere som skiller seg veldig ut i forhold til å opptre helt uansvarlig rundt veidirigeringer… og det er Teslaeiere :sweat_smile: Bare tenkte jeg kunne nevne det :innocent:

5 Likes

Kjenner en som jobber i barnehage. Han sier samtlige som lar bilen stå på tomgang utenfor inngangen, rett foran det store røde forbudskiltet, kjører ICE-bil. Tenkte bare jeg kunne nevne det.

4 Likes

Jeg kjenner også en trafikkdirrigent.

Vedkommende der sier at én gruppe skiller seg ut når det gjelder mangel på respekt for folk som arbeider langs vei.
Det er folk som er kledd i dress uavhengig av bilmerke.

4 Likes

Det er bare en som har kjørt forbi meg etter at jeg kjørte forbi han, det var en fyr i Audi. Gasset på rundt 20 km/t fra før jeg kjørte forbi han, til han kjørte forbi meg. :sweat_smile:

2 Likes

Gleder meg til jeg skal bytte ut Skodaen med en Tesla, da slipper jeg å ta hensyn til veidiringeringer!!! :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

5 Likes

Vet om en del BMW-eiere som har fyllekjørt. Hehe, neida tenker det har med personen som sitter inni bilen og ikke bilmerket.
Men reel problemstilling du tar opp der! Tror arbeid langs vei har blitt mer risikosport de siste årene med mer trafikk og folk som har det fryktelig travelt.

1 Like

Syvende candle ble rødt og nå har vi testet og brutt 200 :wink:

Dette bør være god grunn for å boikotte Tesla, både aksjer og biler:

6 Likes

Jepp. Fyren er kjøpt og betalt av Kina mistenker jeg. Tror de legger press på ham her mer enn Russland.

To the Moon… eller var det Mars.

“Morsom” vinkling. Bilen veier vel ca 3 tonn. Kjører du den rett på de små kantsteinene, eller tenker du at det finnes andre og bedre løsninger som gjør at du slipper å ødelegge kantsteinene?

https://www.youtube.com/live/f6nTLTl5Tms?feature=share

Tesla har ikke stått på stedet hvil de siste ti årene.

1 Like