Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Er i Kina nå. Flere partnere har hentet meg i Tesla Model Y som er produsert i Shanghai, men for å være ærlig synes jeg ikke den er like behagelig å sitte i som blant annet en av BYD-taxiene jeg satt i. Tesla ristet veldig. Hva synes dere andre om dempingen i Mod Y?

Legger ved et bilde fra en BYD som ikke var så verst å sitte i.

Er det forresten noen her som har kjøpt aksjer i FFIE?

Kanskje kineserne har skrudd av demping for å spre negativ omtale om Tesla? :stuck_out_tongue_winking_eye: Har hatt 0 problemer med risting her. Søsteren min kjører Y og veldig behagelig på norske vinterveier/bykjøring i hvert fall. Eneste som er uvant er det samme for alle el-biler. At man hører hjulene på veien i stedet for motoren.

4 Likes

Jeg har -21 Model Y, fast satt opp, det er biler som ser bedre ut, bedre seter osv men aldri i verden om jeg bytter merke!
Pakken fra en våkner om morgenen, setter på varme via app som funker hver morgen, OTA som til nå ikke har trøbla for meg, verdens enkleste elbil å forholde seg til på langtur, drivstoffgjerrig osv osv.

7 Likes

image
Og veldig billig bil! :slight_smile:

3 Likes

RWD er vel billigere enn VW ID3?

1 Like

Dette er så vidt jeg har skjønt midlertidige priser, men rimelig billig uansett for ny Tesla Model Y ^^ Er jo en bil jeg fort ville tenkt 700-800k for.

1 Like

Så du presentasjonen jeg posta lengre oppe her?
Kostnadene skal kuttes, neste Gigafactory skulle vel halveres? Men produsere like mye osv osv.
Jeg frykta prisene skulle mye opp, kjapt, men en vet jo aldri med Tesla.
Jeg tenkte å selge min men har litt for mye å holde på med for tida….
Blant annet montere solceller hjemme….

1 Like

Var det noe konkret om hvordan kostnadskutt?

1 Like

Husker ikke tallene, men neste modell kommer til å bli bygget på en ny måte, neste fabrikk blir rundt halvparten så stor, med like stor produksjon osv.
Vi har bare sett begynnelsen.

1 Like

Takk

1 Like

Hyggelig utvikling for elbiler. Spennende om Model 3 også reduseres i pris.

3 Likes

Batteritiden til Lucid er trolig veldig appellerende for mange. Pluss komforten ser ut til å være hakket vassere i Lucid. Så den forresten på nært hold i Norge når de testkjørte under anonym lakk.

3 Likes

De reduserte jo prisen på Model 3 samtidig som Model Y.

1 Like

Åja, fikk ikke dette med meg - my bad

Da var endelig dagen kommet for å hente ny Model Y. Jeg har aldri kjørt så god bil før!
Prisen er utrolig billig når man ser hva man får for pengene :star_struck:

17 Likes

Jeg hentet min i går. Men ble Model 3. Da de hadde satt den ned ytterligere 23000 for å få de bort eller noe. Grattis med bil🙂

5 Likes

Takk ilike måte! :relaxed::relaxed:

2 Likes

Hvor lang rekkevidde får man med et budsjett på opptil 450k ca?

Det er vel 400k for vanlig, 500k for long range?