Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Dette er så vidt jeg har skjønt midlertidige priser, men rimelig billig uansett for ny Tesla Model Y ^^ Er jo en bil jeg fort ville tenkt 700-800k for.

1 Like

Så du presentasjonen jeg posta lengre oppe her?
Kostnadene skal kuttes, neste Gigafactory skulle vel halveres? Men produsere like mye osv osv.
Jeg frykta prisene skulle mye opp, kjapt, men en vet jo aldri med Tesla.
Jeg tenkte å selge min men har litt for mye å holde på med for tida….
Blant annet montere solceller hjemme….

1 Like

Var det noe konkret om hvordan kostnadskutt?

1 Like

Husker ikke tallene, men neste modell kommer til å bli bygget på en ny måte, neste fabrikk blir rundt halvparten så stor, med like stor produksjon osv.
Vi har bare sett begynnelsen.

1 Like

Takk

1 Like

Hyggelig utvikling for elbiler. Spennende om Model 3 også reduseres i pris.

3 Likes

Batteritiden til Lucid er trolig veldig appellerende for mange. Pluss komforten ser ut til å være hakket vassere i Lucid. Så den forresten på nært hold i Norge når de testkjørte under anonym lakk.

3 Likes

De reduserte jo prisen på Model 3 samtidig som Model Y.

1 Like

Åja, fikk ikke dette med meg - my bad

Da var endelig dagen kommet for å hente ny Model Y. Jeg har aldri kjørt så god bil før!
Prisen er utrolig billig når man ser hva man får for pengene :star_struck:

17 Likes

Jeg hentet min i går. Men ble Model 3. Da de hadde satt den ned ytterligere 23000 for å få de bort eller noe. Grattis med bil🙂

5 Likes

Takk ilike måte! :relaxed::relaxed:

2 Likes

Hvor lang rekkevidde får man med et budsjett på opptil 450k ca?

Det er vel 400k for vanlig, 500k for long range?

Jeg har bestilt en Model Y, men ble så gjort oppmerksom på dette:

Ut fra kommentarer på Facebook-gruppen for model y Norge virker det som at en del har problemer med fantombremsing etter at Tesla begynte med disse endringene.

Noen med innsikt eller erfaringer? Hva skjer i møkkete Norge når kameraene blir fulle av dritt og sørpe?

Jeg har gjort litt dårlig research skjønner jeg, men å kjøre rundt i en bil som når som helst kan bråbremse uten grunn er ikke aktuelt. Men jeg antar at man i verste fall bare kan slå av ACC, så slipper man det? Ikke at det egentlig er så fristende

1 Like
1 Like

Tesla er vel snart konk.

Dumper prisene og selger biler som hakka møkk, med fortjeneste.

I motsetning til Ford som tapte penger på elbilene sine, og senka prisen i tillegg.

Model ender på 50% av månedssalget i mars, og over 30% av elbilsalget i første kvartal.
Skal en kjøpe bil til 4-500.000 og har behov for å kunne trekke henger og ha lasteplass så er der i praksis ikke noen konkurrenter.

3 Likes

Spent på å smake det nye ølet til Tesla. Sweet taste of victory! Coming soon to a theater near You!

Marginene ned 42 prosent fra covid-toppen, dvs. fra 19 til 11 prosent på ebit-marginer, cirka.

Det er en tøff periode for Tesla. Som er avhengig av diskresjonær spending. Det er også åpenbart at bruttofortjenesten el. gross margins, skal ned til under 20 prosent, all den tid guidingen var fraværende på dette punktet.

2 Likes