Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Jeg har bestilt en Model Y, men ble så gjort oppmerksom på dette:

Ut fra kommentarer på Facebook-gruppen for model y Norge virker det som at en del har problemer med fantombremsing etter at Tesla begynte med disse endringene.

Noen med innsikt eller erfaringer? Hva skjer i møkkete Norge når kameraene blir fulle av dritt og sørpe?

Jeg har gjort litt dårlig research skjønner jeg, men å kjøre rundt i en bil som når som helst kan bråbremse uten grunn er ikke aktuelt. Men jeg antar at man i verste fall bare kan slå av ACC, så slipper man det? Ikke at det egentlig er så fristende

1 Like
1 Like

Tesla er vel snart konk.

Dumper prisene og selger biler som hakka møkk, med fortjeneste.

I motsetning til Ford som tapte penger på elbilene sine, og senka prisen i tillegg.

Model ender på 50% av månedssalget i mars, og over 30% av elbilsalget i første kvartal.
Skal en kjøpe bil til 4-500.000 og har behov for å kunne trekke henger og ha lasteplass så er der i praksis ikke noen konkurrenter.

3 Likes

Spent på å smake det nye ølet til Tesla. Sweet taste of victory! Coming soon to a theater near You!

Marginene ned 42 prosent fra covid-toppen, dvs. fra 19 til 11 prosent på ebit-marginer, cirka.

Det er en tøff periode for Tesla. Som er avhengig av diskresjonær spending. Det er også åpenbart at bruttofortjenesten el. gross margins, skal ned til under 20 prosent, all den tid guidingen var fraværende på dette punktet.

2 Likes

Interessant hvis noen kan se på feks Ford når det gjelder elbiler.:wink:
Da tror jeg Tesla fremstår som rene gullgruven i forhold.

hvem får rett?

image
…eller :smirk:
image

6 Likes

Er det et genuint spørsmål?

tja…etter de siste år med personligt anlagt for skepsisme…sier jeg 2000 dollar,hvorfor?
…fordi Musk bare trekkeer frem en produktivitet “ingen” har sett på lenge,…

Jeg er faktisk tilbøyelig til å tro at Optimus kan komme før RoboTaxi. Enormt mange regulatoriske utfordringer for førerløse taxi, mens vi allerede har mye erfaring med automatisert produksjon og robot-bruk i farlige miljøer som plattformer og i katastrofesituasjoner. Boston Dynamics viser hva roboter kan allerede nå, og legger man til GPT-lignende modeller som også kan tolke syn, ref intervju med tidligere AI-sjef hos Tesla, så begynner vi å snakke.

1 Like

https://twitter.com/Tazerface16/status/1649443447164776450

Oops.

1 Like

Hvorfor bruke tallenes tale når man i stedet kan videreformidle anonyme bilselgeres bekjennelser? De jobber tydeligvis ikke i Tesla. Er det bare meg som ikke får dette helt til å gå opp?

YTD kommer jeg til et underskudd på et par tusen biler, etter registreringsbonanzaen i desember i fjor, som sendte januar-tallene til bunns.

1 Like

Du får det ikke til å gå opp fordi du sammenligner epler og pærer…
Her sammenligner du dagens ordreinngang med mars måneds førstegangsregistreringer… Det er to veldig forskjellige ting.

1 Like

BYD, verdens mestselgende elbil ute med ny superbil med helt ny tech. Bilen tar av, bokstavelig talt.

Kult med nye innovative features

5 Likes

En ganske betydelig forbedring. Porsche bruker vel også 48 V om jeg ikke husker feil, noe som også gjør at man kan lade mye hurtigere.

Tesla Will Switch to 48V Low-Voltage System in Cars to Significantly R.

Porsche bruker i likhet med alle andre 12V Low-Voltage system. Grunnen til at Porsche kan lade mye hurtigere er at de bruker 800V High-Voltage system imens Tesla bruker 400V.

3 Likes

Konkurranse på kort og lang sikt fra Kina. Blir spennende race.

det var en`… :sweat_smile:

image

3 Likes

Jeg har en kollega som kjøpte deg Ioniq 5 i vinter, driver å surrer med ladebrikker, lader på Teslaladere der de fingerer, men V3 laderne godtar ikke Hyundai……
Blir lenge til jeg prøver noe annet enn Tesla igjen.
Jeg vurderer å ta meg en tur alene neste uke, usikker på om det blir med bobil eller Tesla bobil. Med kajakk eller sykkel.
Kommer pickupen til Norge så må jeg ha, selv om den skulle bli for dyr. Da kan planet være bobilen på tur.

1 Like

Jeg har en 2019 modell Ioniq og har ikke hatt noe problem å lade på noen av Tesla sine stasjoner…

Heller ikke noe problem med ladebrikker, bruker kun apper. Så her lager nok kollegaen din ett større problem av det enn nødvendig, de aller fleste som ikke har tesla kommer seg jo også frem inkludert leaf som har annen type ladekontakt…

3 Likes