Hva dette har med tesla Ä gjÞre vet ikke jeg, men disse tallene er for det fÞrste gamle, bÄde tesla og ford har lagt fram tall for q1 etter dette. Eps for kvartalet var faktisk ganske likt, 0,34 for tesla, en nedgang pÄ 55 % yoy, og 0,33 for ford, mens kursen pÄ tesla er 169 ( ned 18% siste tre Är), og kursen til ford er pÄ 12 dollar (ca uendret siste tre Är). Tesla mÄ klare seg i konkurransen med de kinesiske merkene, mens ford har flere bein Ä stÄ pÄ.
NÄr Ford taler en million per elbil og i tillegg mÄ redusere prisene, kutter bestilling av batterier osv sÄ ser det for meg litt stusselig ut.
Dere fÄr det til Ä hÞres ut som ford er en elbilprodusent som taper penger.
Dette er ikke relevant, kanskje? Poenget var at fossil er pÄ vei ut og det som er pÄ vei inn fÄr dem ikke til.
NÄ mÄtte jeg scrolle langt oppover, og dette hadde jeg visst allerede svart pÄ.
Indeks av rÞkla? Bilmarkedet gÄr for Ä vÊre ganske mettet, 10 % vekst siden 2010 eller noe sÄnt, og nÄ kommer det hard konkurranse fra Kina. Mer attraktivt Ä satse pÄ merker som kan kapre markedsandeler, f eks tata motors er veldig i vinden med fler og fler range rover modeller som mange betaler gode penger for
Jeg mente ikke at du skulle svare pÄ nytt, Ravioli, det var for Ä vise relevansen i mitt fÞrste innlegg som viser hva Ford taper pr solgte EV.
Relevansen er at Tesla har evnet noe mange andre ikke fÄr til, og at legacy produsenter sliter med overgangen.
Ford er kanskje den som sliter aller mest, og det er ganske interessant Ä se hvordan de klare Ä faile sÄ monumentalt.
NÄ legger Biden opp til en heftig tollmur pÄ kinesiske EVs, da blir det amerikanske EV-markedet enda mer attraktivt for Tesla og andre med godt fungerende elbiler.
En gladmelding for alle ford-vennene
Hva dette har med tesla Ă„ gjĂžre vet ikke jeg
Da er jeg blitt lykkelig eier av 1 stk Jun21 $160 put. Skin in the game .
VĂ„galt, tvi tvi, aldri godt Ă„ si hvordan mr market reagerer pĂ„ vyene til musk âŠ
De er hĂŠrlige i den alderen
âŠ
Iâm fucked!
Andre nyheter i dag:
- Alvorlige anklager om seksuell omgang med ansatte i SpaceX
- Toll pÄ Teslaer importert fra Kina til EU
Denne aksjen er absurd. Var gÞy i gÄr da.
Hvor mye kostet det for opsjonen og hvor kjĂžpte du den hen?
Interactive brokers.
Tror jeg betalte ca. 1.5USDx100. Har ogsÄ noen juli og august-opsjoner. Er nok i minus i dag .
Det er fra 2020? FÞr 1 til 10 splitt? sÄ 177 kurs nÄ er 1770 kurs da? SÄ anslaget deres er i det hvite omrÄdet, men pÄ venstre side?
Nei, dette er faktisk helt nyttđ€Ł Eksponensiell vekst bro!
Eller kanskje hun ikke fikk med seg splitten
Q2 2024 i USA, Toyota er den store vinneren med Ăžkning pĂ„ 9 % yoy mens vekstselskapet tesla har et fall pĂ„ 16 %. Elbilene til gm og ford har ogsĂ„ kraftig vekst. SĂ„ det er ikke bare ev-skepsis som forklarer denne utviklingen. Bilbransjen samlet er noksĂ„ flatt med volumvekst pĂ„ 0,1 %. Faktisk antas det i artikkelen under at musks omdĂžmme er en vesentlig bidragsyter til det svake salget. Og man kan jo lett forestille seg at musks stadig drĂžyere posisjonering blir stadig fjernere og mer problematisk for den jevne ev-kjĂžperen. Globalt er salget ned âbareâ 4%.