Ja, her er vi pĂ„ salget i Kina, det ok, men ikke samme vekst som BYD. Men Teslaer som er âMade in Chinaâ, som betjener et stĂžrre marked enn Kina, hadde ikke sĂ„ veldig bra tall f.eks. i november. Og som posten din er inne pĂ„, med stadig flere og forlengede finansieringsordinger.
Tallslipp senere i dag. 514k er den magiske grensen for Ä matche 2023, men dette vekstselskapet vokser sannsynligvis ikke lenger. Enda godt de har robotaxi, AI og optimus Ä falle tilbake pÄ .
Tesla klarte ikke âslight growthâ som sjefen sĂ„ for seg ved starten av 2024. Tesla mistet ogsĂ„ posisjonen som markedsleder. BYD passerte Tesla med 4500 biler og er nĂ„ nr. 1. BYD opplevde 16 % vekst for EV-biler i 2024. Men veksten er enda mer imponerende for antall biler solgt totalt sett. BYD lager ikke bare EV (BEV), men ogsĂ„ PHEV. Totalt sett var veksten for BYD 41 % i 2024, og er resultatet av en enorm vekst i salg av hybridbiler. I store deler av verden utenfor Norge, er hybridbilene enormt populĂŠre.
Verst av alt:
Men det er vel bare et tidsspÞrsmÄl fÞr det blir ren el overalt.
Det er bare et tidsspÞrsmÄl fÞr solen slukner ogsÄ. Jeg tror det blir en energimiks pÄ veien i veldig mange Är fremover. I hvert fall lenge nok til at fabrikantene kan regne hjem nÄverdi pÄ lansering av mange nye phev-modeller fremover.
Det tragiske er at Musk-fans fÞlger lydig etter mens de hyler at sÄnne som meg har flyttet sÄ langt til venstre.
Elon er selvsagt ikke nazist⊠Er han muslim ogsÄ siden han hilste sÄnn muslimer gjÞr med hÄnden pÄ hjertet?
Jeg har aldri vĂŠrt noe fan av Trump eller Elon sine vĂŠremĂ„ter, men nĂ„r media skal rope ânazi nazi!â av en random refleksbevegelse av en upresis nerd, sĂ„ blir det for dumt.
Elon har allerede sagt at det ikke er meningen Ä gjÞre en nazi-hilsen. Allikevel poster DN saken i en sÄnn vinkling.
Leser man saken handler det om hva en random bruker har pĂ„stĂ„tt i et nettforumâŠ
Anyways, hÞres dette ut som en nazist? Han er glad for at de kan fÄ fortsatt planen hans om Ä reise til mars og sier takk til publikum for at de stemte pÄ hans parti i dette valget. Elon Musk Responds to Nazi Salute Accusations - Newsweek Se video.
Virker som ingen av mediakanalene har lÊrt av forrige runde. Det er nok av ting man kan vÊre uenig med Trump og Elon om, som er viktige og prate om. Som invandringspolitikken, government efficiency-opplegget de skal implementere osv. Dette her er bare tull og stÞy, og sporer av viktig tid til Ä fÄ endret/spredt bevissthet rundt noe av det kjipe de holder pÄ Ä gjÞre, som burde fÄ backlash.
Kontoen hans er gjennomsyret av hĂžyreekstrem symbolikk og re-tweets av hĂžyreekstreme kontoer og innhold. Det er fest i de hĂžyreekstreme kanalene.
Han er fascist.
I beste fall er du naiv.
Enig
⊠og enig.
Helt enig!
Dette viser bare sÄ tydelig hvor idiot pressen er, hvor idiot venstresiden er og hvor tilbakestÄende folk flest virker Ä vÊre.
Ikke rart terrenget tapes til disse ultrakapitalistene nÄr motstanderne deres fokuserer pÄ slike hjernedÞde ting.
Enig i at det var en refleksbevegelse fra en upresis nerd?
Det som foregÄr nÄ er poenget: De hÞyreekstreme jubler mens majoriteten feier det under teppet.
At mediene er hysteriske her er ikke tilfellet. De nevner det jo knapt.
Jeg vet ikke hva det var, men nÄr Elon musk sier det var noe annet, sÄ blir det dumt Ä gÄ pÄ det. Hvorfor gÄ pÄ det i stedet for noen av de svÊrt hÄndfaste retweetene hans?
Musk sin ekstremisme har gÄtt fullstendig under radaren i Norge. Bildene av ham forteller akkurat hva han er.
Omtrent samme diskusjon har gÄtt de to foregÄende gangene jeg har pekt pÄ nazireferansene hans. Hvor gÄr grensa?
NÄr noen sier at nazihilsen en de gjorde ikke var en nazihilsen - hvorfor unnskylde dem?
Se pÄ hva han gjÞr, ikke hva han sier.
Herre faens Gud, det var ikke noen nazihilsen. Mannen er ikke nazist. Er ikke legacy medier hysteriske? Jeg ser ikke annet enn bildet av «nazi-Musk» pÄ ALLE flater. DETTE (her: hitlingen av Gud og hvermann) bidrar direkte til at flere og flere gÄr over til den «slemme» siden da det ikke lenger er mulig Ä anse legacy medier som annet enn det de er: hjernedÞdt, propagandisert sÞppel.
Hva de hÞyreekstreme gjÞr er ikke sÄ relevant egentlig. 90% er 16 Äringer som bare memer uansett, de kan juble eller grÄte sÄ mye de vil, de er uansett irrelevante tapere og PST ordner opp hvis det gÄr for langt. Majoriteten skyver dette ikke under teppet. Det er pÄ forsiden av alle nyhetssider nÄ. DN, E24, NRK, VG, Dagbladet⊠Helt tullete at majoriteten skal fores dette som det som skjedde. Det viktige var policy og det de skal gjÞre framover.
E24:
DN:

NRK har i hvert fall en litt mer nĂžytral vinkling:
Dagbladet:
VG:

Er sĂ„ fordummendeâŠ