https://x.com/kattathelemur/status/1881618241505882340?s=46
Dette er en av veldig fÄ ting jeg er enig med Nick Fuentes om.
ForstÄr ikke motivasjonen bak denne trangen til Ä renvaske alle overtrampene til Musk.
Jeg sÄ hele klippet. Jeg er med pÄ at det kan skje i affekt mot publikum men han snur seg faktisk mot flagget i bakgrunnen og gjÞr det en gang til.
Det fremstÄr planlagt for meg. Har man fulgt med pÄ alle rare ytringene han har pÄ sosiale medier sÄ begynner man Ä lure pÄ om man har med en stk. ustabil mann Ä gjÞre.
Elon er jo kjent for Ă„ vĂŠre en aktiv gamer og har ved flere anledninger fortalt hvor god han er i spill som Quake og Diablo.
En lettere absurd hendelse oppsto nÄ tidligere i januar hvor han gikk live pÄ streamen sin for Ä spille action rollespillet Path of Exile 2.
Det viste seg at mannen hadde en helt vanvittig karakter som han jo hadde hevdet pÄ forhÄnd, men da han begynte Ä spille sÄ ble han ganske kjapt avslÞrt av andre gode spillere, som fulgte med pÄ streamen hans. De skjÞnte at han nesten ikke hadde peiling pÄ spillmekanikken.
Fyren spilte som en nybegynner men hevdet altsÄ at han sto bak en av de sterkeste karakterene pÄ hele serveren.
Jeg tenker at dette ikke er sÄ farlig isolert sett, men nÄr man er en av verdens mest suksessrike menn sÄ fremstÄr det fryktelig rart Ä lyve pÄ seg kredibilitet fra en gjeng gamere.
Hvor usikker er man egentlig da? Og hvordan kan en âsmartâ mann som han, tenke at det er lurt Ă„ gĂ„ live i et spill man nesten ikke kan for Ă„ late som man er en av de beste spillerne som fins i hele spillet?
Jeg har tidligere syns han har virket som en bra fyr med interessante tanker og ideer men de siste Ärene med rare episoder og uttalelser sÄ lurer jeg pÄ om dette er en mann vi Þnsker skal fÄ fortsette Ä bygge raketter, selvkjÞrende biler, kunstig intelligens, roboter og underjordiske tunneler pÄ investorer sine penger.
I tillegg har han plutselig blitt bestevenn med Trump og ingen skjĂžnner hva agendaen hans er.
Dette er et lite varsko. Mest sansynlig gÄr det bra men jeg har en litt dÄrlig fÞlelse i magen av hele mannen.
NoksÄ skuffende q4, sett opp mot estimatene.
âFor the year, Tesla reported revenue of $77.07 billion on adjusted full-year net income of $8.419 billion, down 23% from a year ago.â
Imponerende Ä holde pÄ p/e 100 + .
SvĂŠrt fĂ„ selskap med nedgang i omsetning, som holder p/e pĂ„ 100đ Galskap.
Markedet (som ventet), er ikke nevneverdig opptatt av tallene kortsiktig. Det handler om guiding pÄ fsd og optimus (earnings call). Vi fÄr se hvordan markedet reagerer pÄ det.
Det er skjeletter i regnskapet til Tesla.
Bil-businessen er helt krise. Helt avhengig av at svindelavdelingen leverer pÄ FSD-guiding og optimus.
Hadde vestlige land fjernet elbilfordelene, sÄ hadde det ordnet seg
Se der, ja: Potensielt juks med FSD revenues.
Sikkert mye man kan fÞre som inntekter og oppkapitaliserte kostnader, men det vil gjerne skinne igjennom fÞr eller siden i kontantstrÞmmen. Hvis det er ren regnskapssvindel sÄ bÞr vel revisor pÄ banen ?
Kan ikke stole pÄ en blue sky konto I hvertfall. De folka har jo gÄtt i fistel alle mann. Fake news fans.
Han var finansblogger fokusert pÄ Tesla fÞr han var pÄ bluesky.
Edit:
Bedre Ă„ diskutere sak, enn person, hvis du er uenig i argumentene til noen i en sakđ
Det er relevant for saken at skribenten det linkes til har flyttet over fra X til bluesky. Fordi Musk eier Tesla og X.
Jeg kommenterer ikke andre skribenter og holder meg til saken. Vil du stÄ opp mot de som gjÞr det?
Tesla er ikke truffet av sanksjoner sÄvidt jeg vet, mens de andre store amerikanske produsentene har fÄtt 25% toll pÄ store deler av produksjonen sin.
As of July 2024, Tesla has placed construction of Gigafactory Mexico on hold until after the 2024 United States presidential election, because former President Trump has pledged to add tariffs on cars made in Mexico.
Du har sÄdd tvil om motivasjonene til de som er skeptiske til regnskapet til Tesla, uten Ä nevne med ett ord hva som er galt med deres argumenter.
Du har kun fokusert pÄ hvilken plattform de skriver pÄ. Med mindre jeg har oversett noen innlegg fra deg?
Denne kan vÊre informativ hvis dere Þnsker Ä oppdatere dere pÄ sosiale medier i Norge. Bsky kommer sannsynligvis til Ä forbigÄ x i lÞpet av et Är eller to. Selv om artikkelen er kun 1 mnd gammel er nok tallene enda mer i bsky sin favÞr nÄ.
Innlegget har 37 likes og 8 reposts. Aksjen er opp 4 % to dager etter tall. Hvis det var «svindel» sÄ hadde selvfÞlgelig markedet plukket opp dette pÄ de to dagene.
âProblemetâ er nok regnskapteknisk forklarbart. Fant ingen annen info om det ble sted.
Jeg tenker at en godkjenning fra revisor betyr mer enn en blogger pÄ bluesky. NÄr man vet hvilket nivÄ en revisor for Tesla leverer pÄ sÄ blir en blogg veldig lite troverdig i seg selv. Har man flyttet aktiviteten sin fra X til bluesky, enda mindre. Faktisk sÄ lav at innholdet blir uinteressant. Spesielt i dagens politiske klima.